Ik en mijn hoefsmid....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Ik en mijn hoefsmid....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 17:04

Ach, zucht...ik zit hier nu thuis, op de hoefsmid te wachten....
Die zou om 15.30 uur komen, en nu is hij er nog niet, en hij heeft ook niet gebeld...

Dat is me al eens eerder overkomen. Ik bestel zijn komst via de fax, dan stuur ik hem een briefje wat er moet gebeuren. Binnen 14 dagen belt zijn moeder (hij woont nog thuis, het huisje kopen lukt nog niet zo met hem...) om de afspraak te zetten. Die is dan een paar dagen later.
dAt kan op zich goed werken, maar.....

De vorige keer zou hij zeg om 3 uur komen...om kwart over 4 was hij er toen nog niet, dus ik maar eens bellen. "Was je nog van plan om te komen?" "Jazekers, maar morgen!". Had ik of zijn moeder dus de verkeerde dag begrepen....
Welnu, vandaag is hij er dus nog niet...
Heb ik het nou weer verkeerd begrepen, ben ik weer een dag te voreg....

Je snapt al, ik durf eigenlijk niet te bellen.... Scheve mond
Ik hoop maar dat hij morgen dan komt, om half 4......

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:28

Haha, lekker vage toestand zo... en jij zit maar te wachten.
Die van mij is net geweest, keurig op tijd... met hem heb ik het zo geregeld dat hij mij belt als hij in de buurt is. Gouden vent Lovers

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:35

behhh ik snap je verhaal
om 10 uur is die er.... niet dus..
dus ik denk die zou pas om 3 uur komen.. nou dagen en dagen later kwam ie nog niet!!!!!
na anderhalve week/2 weken
dat is pas wat je noemt RUDE Boos!

ik begrijp je dus helemaal ..zucht

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:51

*zucht* daar wordt ik ook zo moe van.
eerst was het maandag of dinsdag, niet geweest ik bel op.
"ja morgen ben ik op de manege moeten we dan wat regelen!"woensdag dus en die dag zou hij eigenlijk komen.
maar nee hoor, geen tijd. ik zo: kan het wle nog binnen een week?
hij: ja! dat zeker!
nou, het is al meer dan een week geleden Frusty
heb er geen zin in dat hij straks hoefijzers moet doordat hij scheuren in zn hoef krijgt

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:51

Nee ik heb ook zn hoefsmid. Hij komt altijd om de acht weken. Dit is het perfecte voor smiles want anders groeien zijn hoeven eromheen. Hij had de afspraak fout gezet en kwam na 10 weken, heb een week niet kunnen rijden.
Andere keer had hij de AFSPRAAK NA 4 WEKEN GEMAAKT, GELUKKIG KON IK DIE NOG VERZETTEN

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:52

Sibold schreef:
Haha, lekker vage toestand zo... en jij zit maar te wachten.
Die van mij is net geweest, keurig op tijd... met hem heb ik het zo geregeld dat hij mij belt als hij in de buurt is. Gouden vent Lovers


welke smid heb jij?

die van mij is ook toppie hoor.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:47

haha dan heb ik het toch beter getroffen.
ik belde dinsdag om 15.00 uur om 15.45 stond ie op de stoep Haha! Pling

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:15

Gelukkig komt onze smid wel op de afgesproken dag. Wij spreken altijd aan het eind van de dag af, omdat de rest wat langer heeft geduurd komt hij dus erg vaak wel wat later. Wij houden daar nu rekening mee, met het gevolg dat hij laatst zowaar op tijd was en wij pas een kwartier later aan kwamen... Gelukkig weet hij onze paarden te vinden. Lachen

Sprakeloos

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:58

Pfff... ben ik toch maar blij met "mijn" smid!!
Op de minuut af, liefst 5 minuten te vroeg en haalt me van huis op om samen naar de paarden te gaan Lachen

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-02 09:19

Misschien begrijpen jullie me wat verkeerd, maar mijn hoefsmid is een hele toffe, die nog graag komt en de paarden goed behandeld...we hebben alleen constant misverstanden over de tijden en dagen van de afspraak! Haha!

Goed, gisteravond belde hij zelf, wat er nu verkeerd was gegaan...hij had er namelijk om half vier gestaan te wachten, en is om kwart voor 4 weggereden...
En ik was toch misschien niet precies half vier thuis, maar 5 over half vier toch zeker wel!

Wie heeft zich nu vergist in het klokkijken....Ik kijk nu argwanend naar elke klok, geloof ze niet meer!
Ach, dat doet er ook niet meer toe, we lossen het op. De beste man komt op zijn vrije zaterdagochtend om 8 uur smorgens mijn paarden beslaan omdat [naam verwijderd] dus om ngeveer 10.00 uur naar de hengstenhouder gaat ivm de kwpn keuring...
dat vind ik nog eens service! Ik ken er wel anderen die bij hunzelf denken "stik maar".... Maar Fokke komt, ben dus blij Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:19

Hmm ik herken e.e.a. wel.

Ten eerste maak ik altijd als hij mijn paard gedaan heeft een afspraak voor over 7 weken. We zetten het dan allebei in onze agenda. Maar hij heeft er nog wel eens een handje van om te laat te komen. OK als 't aan 't einde van de dag is dan heb ik daar wel begrip voor. Er kan nl. altijd wel wat tussen komen. Gebeurt bij ons ook dat als ie voor een (of meer) paarden komt dat er nog iemand bijkomt om te vragen of ie nog even een brokkel wil bijraspen, een nagel er opnieuw inslaan, of een ijzer er weer onder leggen. No problem, doet ie altijd (gratis Knipoog).

Maar als ik een afspraak maak voor 9:00 uur 's ochtends (en dan ga ik er al van uit dat 't 9:30 wordt terwijl ik er zelf al om 8:45 ben) en hij is er om 10:30 nog niet, dan wordt ik boos Boos! ! Hij heeft mijn telefoonnummer, laat ie in ieder geval even bellen! Afijn, hij heeft het intussen begrepen en komt tegenwoordig redelijk op tijd en anders belt ie.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:32

Oh, wat kan ik me toch boos maken om dit soort verhalen Boos! Weet je wat namelijk volgens mij heþ probleem is met veel hoefsmeden........ze hebben teveel keus, iedereen heeft ze nodig dus ze hebben het voor het uitkiezen Boos! Bij mijn oude hoefsmid, als ik zeg M. Oskam dan weten veel mensen die bij mij uit de regio komen al genoeg, kon je nooit van een afspraak op aan. Hij heeft Prima tot 4 x toe een vrije dag op laten nemen en 4 x kwam hij gewoon niet opdagen, hij wilde dat het paard wat hij beslaat geen vochtige voeten heeft dus paard staat de hele dag op stal in z'n eentje en meneer komt niet opdagen Boos! Andere keer kwam hij op stal, Nappie stond netjes in z'n box, en hij kijkt zo over hem heen en gaat weer weg, bel ik hem 's avonds op zegt ie: hij stond niet op stal dus ben ik maar weer weg gegaan Boos! De keer daarop heeft Prima met Lunatic 6 uur lang zitten wachten op meneer....... en uiteindelijk moest ik smoesjes gaan verzinnen zodat ie gelijk kwam, paard is kreupel en moet stappen op het harde maar dat kan niet want je komt maar niet langs, en dan kwam ie gelijk de volgende dag Frusty

Nu heb ik nog een rekening van hem liggen (heb inmiddels een leuke en goede nieuwe hoefsmid Haha! ) en ik denk dat ik nog even wat langer wacht om deze te betalen }>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:49

wij hebben ook een erg toffe smid. Hij zegt nooit hoe laat hij precies komt, want de meeste van zijn klanten hebben meerdere paarden, en dat kan hij dus onmogelijk op de minuut afstemmen (file's etc).
Als er acuut een probleem is mogen we altijd 's avonds langskomen om de boel recht te laten trekken. Daar maken we dan ook regelmatig gebruik van (Fulco nu al 2x, Voltrack zodra hij een ijzer kwijt is).
Ik begrijp wel dat je als hoefsmid je afspraken niet precies op elkaar kan afstemmen, zelf heb ik zo'n eikel die zich vroeger echt nooit liet beslaan. Dan ging ik aan zijn hoofd bungelend het hele plein rond en moest de smid ondertussen nog proberen of hij er een ijzer onder kreeg. Op een gegeven moment hebben we hem vastgezet, ik hield mijn hart vast, want als hij zou gaan hangen... Toen ging het opeens stukken beter, nu laat hij zich overal netjes beslaan en doet hij geen moment moeilijk meer. Nu is hij ook in no-time klaar, maar eerst duurde het véél langer dan elk ander paard. En de smid maar zeggen: oh ik heb ze wel erger meegemaakt, ik schaamde me echt kapot voor die k*tknol. Ik ben allang blij dat hij binnen een week langskomt, z'n werk doet en in acute situaties 's avonds ook bereid is z'n oven aan te steken.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 16:18

Bij mij een tijdje terug ook.. Scheve mond
Hij was een uur te laat, opzich niet zo heel erg, maar ik dacht dat ik het weer eens verkeerd begrepen had ofzo.
Gelukkig kwam hij net op tijd, want ik was al bijna op weg naar huis.. Lachen

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Blacky94, JeRekers, Karintich, Pellelilly, Rubs, Vagabondo, VWestra en 150 bezoekers