hier dan de concurrentie voor de nrps-keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hier dan de concurrentie voor de nrps-keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 08:17

Een 3-jarige, een week paar weken onder het zadel,het is nog niet perfect, en ik kan echt niet op dat Pagony zadel zitten, maar het begin is er, of niet soms??
Voral in galop schort er nog veel aan, maar ik heb nog even weken om te oefenen voordat de keuring is......
hopen dat ze een 1e premie haalt, dan op naar Ermelo voor ster Haha! Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:21

Leuk beestje
Hoe groot is hij/zij?
Jammer dat de fto's een beetje wazig zijn (of ligt het aan me ogen, ah ik ben ook net wakker) Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:38

Leuk diertje, er zit idd nog geen spier op, maar dat komt vast goed Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 08:50

kleinpaardje maar jha dan zijn de nrps paardjes over etalgemeen nietzo groot!
maarhoe oud is ze?
je moet er echt anders ff bijzetten ofzo aan delonge ze moet spieren kweken! Tong uitsteken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:15

Leuk paardje joh!
Flink wat trainen deze week,en dan heeft ze vast wel wat spiertjes gekweekt Lachen;)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 09:50

Ze is ongeveer 1.52 m, 3 jaar oud.
Net eind april gewroden, dus je kunt wel nagaan dat ze nog niet veel spieren heeft......
Ik rij er nu dus 2 keer in de week op, maar van een 3-jarige kun je geen superspieren verwachten natuurlijk.
En bijgezet longeren gebeurt ook wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:06

parouscha schreef:
kleinpaardje maar jha dan zijn de nrps paardjes over etalgemeen nietzo groot!


Bij het NRPS heb je drie registers: rijpony's (t/m 1.47), rijpaarden kleine maat (1.48 - 1.56) en rijpaarden grote maat (1.57 en hoger). Er zijn idd veel rijpaarden kleine maat, maar ik ken ook een boel NRPS-paarden van tussen de 1.60 en 1.70.

On topic: leuk beestje, maar idd nog weinig bespiering. Ach, goed trainen en dan komt het wel in orde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:20

Hoe is ze gefokt? (binnen het NRPS dan....)

Een voordeeltje: op de keuring hoeft ze niet te galopperen, dus dat scheelt weer. En de pony van mijn zus loopt dit jaar niet mee, dus dat scheelt ook weer Haha! }>

veel succes in elk geval Cool

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 10:24

niet in galop?? aan de hand niet, maar in de zadelrubriek wel hoor.
En ik ben van plan beide te doen, en mocht ze een eerste premie halen, dan mag ik ook het nationaal kampioenschap bestgaand rijden Haha! Haha!
Niet om te winnen hoor, maar gewoon voor de lol.
Het is een brutus van de meyershoeve E X Romantico

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:31

voor het bestgaand op de nationale keuring kun je rechtstreeks inschrijven, dus hoef je niet langs de provinciale keuring. Dan heb je nog wat meer tijd om de galop goed te krijgen dus.

In de bestgaand rubriek kom je onze merrie dus nog wél tegen Haha! }> Cool

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:45

germie schreef:
Het is een brutus van de meyershoeve E X Romantico


Dan is Branco ox haar opa, en die hengst ken ik nog wel van dichtbij! Cool

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:45

Nou, zeker een kanshebber!

Maar eh...dan moet de ruiter die erop zal rijden niet zo naar het paard blijven kijken! Kijk waar je naar toe gaat, tussen de oren van het paard door dus naar voren kijken, dan ga je vanzelf ook wat rechter op zitten.....
en dan rijden voor wat je waard bent, daar in Ermelo! Succes!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 11:17

ze gaat dus alleen naar Ermelo als ze regionaal een eerste premie haalt, dus... nog even afwachten.
En ik weet ook niet wat ik heb, ik kijk altijd wat naar beneden, maar met dit zadel, val ik dus volledig voorover. En dit is het enige zadel dat op haar wel goed ligt. Ik kan immers moeilijk meteen stockzadel aankomen Haha!
Vorig jaar was ze jeugdkampioen, dus echt slecht is ze niet Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:39

germie schreef:
En ik weet ook niet wat ik heb, ik kijk altijd wat naar beneden, maar met dit zadel, val ik dus volledig voorover. En dit is het enige zadel dat op haar wel goed ligt. Ik kan immers moeilijk meteen stockzadel aankomen Haha!

Ik heb het idee dat het zadel voor jou wat aan de kleine kant is, op de laatste foto vind ik dat helemaal. Misschien dat je daarom ook zo "gedwongen" zit.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:17

hoi!

Ik vind het een beetje een kort beestje, maar goed ik ben ook niet zo'n NRPS fan!

Vind wel dat het leuk gaat onder het zadel, als ze nog maar zo kort zadelmak is!

Succes op de keuring

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:51

jha ben wel een nrps fan maar dit beesje is ook jong maar daarom kan ie nog wel spieren kweken gaan hoor!
best longeren en bij zetten doen wij ook met onze paarden anders komen ze er niet(op de keuring).

maar et is niet mijntype paardje!
maar veeeeeel succes!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 19:44

leuk hoor! ze lijkt lichtjes gespannen, hopelijk komt dat snel in orde, na een paar weken al op een keuring zou ik maar eng vinden hoor...

ponyzotje

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 08:05

Wie beweert hier dat het niet zijn type is!!!! Ik vind het een prachtig dier, maar ze is te vet en te weinig spieren.
het is natuurlijk een NRA kleine maat en die zijn natuurlijk niet te vergelijken met de grote maat.
En kort?? valt wel mee hoor, er ligt een vrij groot zadel op (18 inch), en ze is wat vet. Dit vertekent het beeld ook.
Wie het nrps-nieuws van vorig jaar augustus of september opzoekt en dan het verslag van de keuring in Tolbert leest kan een foto van deze merrie vinden.
Toen had de eigenaar 2 troeven voor het jeugdkampioenschap: 2 zusjes en ze haalden beide een 1e premie, moesten beiden tegen elkaar voor hetkampioenschap. En raad maar wie het gewordne is.....