Bestelling uit Duitsland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Bestelling uit Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:00

Een tijdje terug had ik bij www.hue-hott.de een bitloos hoofdstel besteld.
Dit zou, incl 23 euro verzendkosten, 82 euro gaan kosten.
Ik vond 23 euro verzendkosten behoorlijk aan de prijs maar was toch wel benieuwd naar het hoofdstel.
Nu werd het vandaag bezorgd blijkt het 106 euro te zijn.
Mijn moeder had het aangenomen en betaald omdat ze dacht dat het wel goed zou zijn.
Op de rekening die er bij was stond ook het bedrag van 82 euro, alleen op de sticker van de PTT stond 106 euro, ik de PTT gebeld, blijkt dat hun 24 euro rekenen om de 82 euro weer naarDuitsland te storten, en nee ik kon het niet terug brengen naar het postkantoor het was namelijk al betaald en gaven ze het niet meer terug Verward
Ik gaf nog aan dat ik het erg vreemd vind dat de verzender 23 euro rekent voor het verzenden en de 24 euro van de PTT er dan niet bij noemt, volgens de dame van de PTT weet de verzender dit meestal niet en is het geld alleen om de kosten van het overboeken van het geld te dekken.
Ik heb nog gevraagd of ze het soms persoonlijk gingen overhandigen Verward maar nee, ze schreven het gewoon over.

Als je dus ooit iets in het buitenland besteld doe dit dan nooit onder rembours, de PTT rekent ook nog eens 24 euro Lips are sealed

Ik zit nu dus met een lekker duur hoofdstel, nu maar hopen dat het een beetje werkt, anders is het wel een erg duur experiment..........


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:06

Ja, ze kunnen er wat van bij die PTT. Bij mijn vorige baan moest ik altijd pakjes via de PTT verzenden op een bepaade manier. Ben even kwijt hoe dat ook weer heette. De ene dag kostte dat nog iets van Fl.11,50, de volgende dag was het ineens Fl.25,-. Verward

'Ja mevrouw, het gaat voortaan via TNT, daarom is de prijs iets aangepast.' Frusty Een prijsstijging van meer dan 100%, dat is toch geen aanpassing meer? Dat is pure geldklopperitus...! Boos!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 06:50

Hmm 24 euro voor het overschrijven naar het buitenland?
Omdat ik in Duitsland gewerkt heb had ik een duitse bankrekening, voor het overschrijven van het geld naar mijn nederlandse rekening moest ik iets van DM 15 betalen. Verward
Nou laten we het er maar op houden dat de PTT er niet slechter van wordt.

Sprakeloos


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 07:01

Dan zou je Sterre even moeten vragen.... die heeft er ervaring mee en weet vast wel wat de kosten nu zijn.
Het is echt absurd duur!

:evaw:

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 07:11

Ik vind het wel erg veel geld... € 23,- voor verzend kosten Verward .
Ik weet niet precies hoe dat betalen van de PTT weer aan de ander gaat, maar dat mag toch met die Euro´s niet meer zóveel kosten???
Ik zal het straks eens aan mijn man vragen, die heeft dagelijks te maken met verzenden naar het buitenland (en natuurlijk ook de betaling Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:09

Ik weet wel dat het vanuit Duitsland 50 mark kostte om geld naar Nederland over te schrijven.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:00

Op de site van PTT staat dat het 5 euro kost om geld naar Duitsland over te schrijven, misschien is dat een idee (geweest)?
Dan ben je wel je geld kwijt.....en afwachten of eea goed komt.
Ze hebben inderdaad wel leuke dingen in Duitsland...vaak goedkoper....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarpeDiem_, charrr91, corinec, Domiinique, Eefje_Sammy, Floko, fro, hagelslag, Inney, Julimy, Meliaforever, N_B_N, Nescio18, Oelly, OmgiliBot, perdjes, Sintara, Ubermetrics, wemkelover, xAlice en 52 bezoekers