bijrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 13:50

Okey, ik zit vreselijk te dubben...

Ik heb voordat ik Tos had een half jaar een hele leuke haflingerruin verzorgt, Winner genaamd
Ik heb hem voornamelijk veel gepoetst, veel met hem gewandeld, zadelmak gemaakt, en er af en toe op gezeten.
In maart dit jaar werd hij 3, maar ik kom er nu eigenlijk veelste weinig...
de eigenaar vind het hartstikke leuk dat ik nu Tos heb, maar baalt wel. Ik ¨moest¨ Winner ingaan rijden. Hij zou eerst in training gaan bij een hele goede ruiter, en dan als hij terug kwam kende hij voornamelijk de basis en zou ik hem verder gaan rijden.
Aangezien de baas het druk had, ik weinig kwam (nu eigenlijk nog, ik baal der zelf vreselij van) en die ruiter had het ook druk.
Nu had hij dus met me vader staan praten en ook tegen mij heeft hij al vaker er over gehad of ik niet Winner erbij wil rijden.
Zelf zou ik het dolgraag willen doen.
Maar ik heb nu Toscar, heb daar heel veel om aan te werken. Ik wil na de vakantie eens een wedstrijdje gaan rijden (dus tegen die tijd hoop ik op het andere bit te kunnen rijden)

Aan de ene kant, ik heb het dus gewoon te druk om er een nog een bij te gaan rijden.
Aan de andere kant, het is ene hele uitdaging, Winner is ene schat van een beest! (als ik Tos niet had zou ik het zeker doen!)

ik zit dus vreselijk te twijfelen.
Maar nu komt de vakantie er aan en zou ik best 2 maanden Winner intensief kunnen verzorgen(en regelmatig berijden).
Maar moet ik dat wel doen? voor 2 maanden?

Wat zijn jullie ervaring, mening of ideen erover?
iig bedankt voor het lezen van me hele verhaal.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:59

Ik weet wat voor moeite je voor Toscar hebt moeten doen, en hoeveel energie hij van je vraagt. Als ik jou was, zou ik voor Tos kiezen. Het is tenslotte je eigen pony en ik vind dat je daar je tijd het best in kan steken.
Als Winner echt een lief beest is, vind de eigenaar vast iemand anders die hem wil gaan berijden.
Jij wilt na de zomer wedstrijden gaan rijden, dan moet je veel trainen. Wat als je nu van Winner afvalt en iets blesseert? Dan kun je de eerste tijd ook niet meer op Toscar rijden.
Dat zou ik zonde vinden…

Toos paardloos

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:59

Overleg het eens met ze.
Of het een optie is om 2 maanden met Winner bezig te gaan. Dan kun jij kijken of het een beetje te combineren is, hoewel je daarna natuurlijk minder tijd hebt. Als je gewoon van tevoren eerlijk bent dat je na die 2 maanden misschien geen tijd meer hebt kunnen ze zelf bepalen wat ze doen: jou 2 maanden lekker je gang laten gaan met het risico dat je daarna stopt of nu iemand zoeken die hem vanaf nu altijd gaat rijden.
Gewoon overleggen dus. Succes!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 14:03

ik heb hem ook al ezegt dat hij misschien een andere verzorger/ster kan zoeken, maar dat wil hij niet zo, aangezien hij bang is dat er (penny) meisjesop afkomen die niet verantwoord met hem omgaan.
Ik verzorg hem vanaf 2,5 en heb de eerste maanden alleen mogen poetsen (was vor mij zat)
Toen ik Tos kreeg zjn er meteen een paar meisjes langs geweest (die dachten hem kans te hebben Frusty ) en wezen ragen of ze hem nu mogen verzorgen. Hij heeft ze allemaal afgewezen, aangezien hij iemand zoekt die liever poetst als rijdt...

ik twijfel...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:03

Misschien kan jij 'm iig die twee maanden rijden. Daar wordt íe heus wel wat wijzer van.
Dan zeg je dat je zal helpen zoeken naar een geschikte bijrijder (als je dat wilt) dus geen advertenties zetten, maar mensen die je kent vragen.
Als dit geen optie is kies dan voor je eigen paard!

:evaw:

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:14

Misscehien zoekt een vriendin van nou wel een verzorg/bijrijpaardje.
Kan jij er ook soms nog op blijven rijden en is ook heel gezellig!

Toscar is je eigen paard, dus die gaat voor!

succes met de beslissing!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 16:32

ja, zeker weten dat Toscar voor gaat.
Nou een vriendin die woont te ver weg, eentje heeft al een goede verzorgpony...
andere is te jong en onervaren...


Ik weet dus zo een twee drie ook niet iemand ... (dan zou het al opgelost zijn)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 09:45

Ik spreek uit ervaring. heb een eigen paard en een verzorgbeest erbij. Mijn verzorgbeest rij ik nu 3 keer per week. Mijn eigen paard rij ik meer niet dan wel. Die staat24 uur op het land en ik moet opnieuw beginnen. Nu pas in 2 maande tijd er 1 keer iopgezeten door andere omstandigheden.
Als je de beesten op het zelfde adres hebt staan is het te doen, mits je niet elk beest elke dag wil rijden. Ik had voorheen iemand die mijn paard reed. Straks doe ik het wer alleen en ik weet niet of ik dan nog tijd in mijn verzorgbeestje wil stoppen. Ik weet niet hoe intensief ik mijn eigen paard wil oppakken. Ik beslis nog niks.
Begin voor de 2 zomermaanden en kijk hoe dat gaat. Daarna kun je altijd kijken.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:16

Als ik jou was zou ik zo wie zo die 2 maanden doen. hij kan beter 2 maanden iets leren als dat hij helemaal niets leert. Verder zou ik toch goed overleggen wat de eigenaar met het paardje wilt. je kan zo wie zo een advertentie zetten en die twee maanden ook gebruiken om een goede "vervanger"voor jou te vinden. Het is zowel voor jou als vor de paardjes beter als iemand het paardje bij gaat rijden die wel veel tijd en energie in hem kan stoppen en dan kan jij je met een gerust hart concentreren op je eigen paardje.

gr musje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jilinda, Mrskiwi, paard1970, petje86, Sanniejtjuh, Utixo en 88 bezoekers