Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ju1982

Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:57

Lieve Zalia vele jaren hebben we heerlijk veel genoten van elkaar en super mooi gereden!

Begin dit jaar liep je ineens niet goed meer, je rechterachterbeen deed je veel pijn. We zijn toen een aantal keer naar Erik Laarakker geweest en daar knapte je aardig van op. We konden nog lekker bosritjes maken en hebben heel erg genoten van elkaar. Toch merkte ik dat je er stiekem nog wel wat last van had en heb ik van de zomer besloten dat je in oktober op pensioen mocht. Je was tenslotte toen net 29 jaar geworden. Heb vele jaren veel en intensief met je gereden en veel lol samen gehad maar vond dat je, ondanks dat jij niet wilde, toch mocht gaan genieten van je welverdiende pensioen...Heb je verhuist naar een Rusthuis maar binnen een week daar weer weggehaald, jij kon daar totaal niet aarden en ik zag je langzaam wegkwijnen. Even terug naar je oude stalmaatje om weer aan te sterken en toen in november verhuist naar een plekje waar je het hele jaar lekker buiten kon staan met inloopstal. Duurde even maar je vond het daarna heerlijk! Je was zelfs de baas over de andere 2 paardjes, dat was je nooit geweest dus je voelde je helemaal top! Af en toe stapte ik nog op zonder zadel om lekker door het bos samen te stappen.

Afgelopen vrijdagochtend kreeg ik het ergste telefoontje wat een paardeneigenaar maar kan krijgen, Zalia stond niet meer op in de wei!
Ik ben er met spoed heen gereden en daar vond ik je, mijn liefste en beste maatje!! Ik zag langzaam het leven uit je ogen verdwijnen, ik huilde en toen ineens stond je op! En bleef staan in mijn armen...Heb toen gelijk de Uithof gebeld en die waren al onderweg. Ik zag ook wat bloed liggen bij jou en ergens anders op de wei in de witte sneeuw...Toen wist ik al dat het niet goed was.
Ze hebben ze een pijnstiller gegeven en daar knapte je iets van op. Ze voelden en er kwam veel bloed uit je darmen...Ze hadden dit nog nooit meegemaakt en ik had toen ook geen keus...We hebben intens afscheid genomen van elkaar genomen en daarna met Daniel samen naar voren gelopen. Daar hebben we afscheid van elkaar genomen en heb je jouw laatste adem in mijn armen uitgeblazen...Ik heb gewacht totdat ze je kwamen ophalen, toen pas kon ik naar huis. Wilde jou met eigen ogen nog zien liggen in de paardentrailer.
Vandaag wordt je lichaam onderzocht op de Uithof wat er nu daadwerkelijk de oorzaak was dat ik je zo ineens moest laten gaan.

Zalia ik wil dat je weet dat ik onwijs veel van je hou en ga lekker genieten daar boven in de eeuwige groene weides! En denk aan dit moment van afgelopen september, dat wij samen heerlijk vrij in het bos waren!!
Afbeelding

Ren mijn meissie zoals je altijd deed zonder pijn en geniet!! Ik zie later mij tegemoet rennen, zodat ik je weer in mijn armen kan sluiten...
Afbeelding

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:58

he, wat vervelend voor je meid!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:59

Jeetje heel veel sterkte meid! Wat een rot einde voor je dit jaar!

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:03

hé, dat is naar, hopelijk komt er rap een uitslag van het onderzoek..
Zodat je alsnog weet hoe het zo plots gebeurde en wat de oorzaak ervan kon zijn..

Héél veel sterkte met dit verlies ! :(:)

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:04

Judith, wat heb jij het knap gezegd :(:)
heel veel sterkte met dit zware verlies.
Kopenhagen heeft er een mooie merrie bij in zijn kudde |(

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:04

Wat zielig..ken je niet maar ik lees je verhaal en dat doet me veel. Je had zo;n band met je paard en dan gebeurt toch het onvermijdelijke je moet afscheid nemen op een moment dat veel te vroeg was voor jullie. Ik denk dat dat moment altijd te vroeg komt want als je zoveel houdt van een paard dan is daar nooit de 'juiste' tijd voor. wens je heel veel sterkte meid!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:07

jeetje wat een mooi oma;tje was dat zeg :), Ze heeft duidelijk een geweldig leven achter de rug bij jou, weinig dieren die op die leeftijd nog onder het zadel kunnen zijn. Ik hoop dat er snel een uitslag komt met wat duidelijkheid. Verder erg veel sterkte.

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:08

Lieverd, zit hier met tranen in mijn ogen. Zalia heeft het bestje baasje gehad wat ze zich kon wensen. Houden van betekent ook los kunnen laten en jij hield ziels veel van haar!!

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:09

heel veelsterkte toegewenst!! :(:)
wat was het een mooi paard...en wat ben je goed voor haar geweest als ik het zo lees.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:11

Heel mooi en liefdevol gedaan Judith :(:)

Precies hoe jullie samen waren. Ik wil je nogmaals heel veel kracht en sterkte toewensen de komende.

Als je wilt praten dan weet je me te vinden :(:)

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:13

Judith, wat heftig als zoiets ineens zo snel gaat.
Maar ze heeft wel een schitterend leven bij jou gehad.
Wel heel jammer dat ze maar zo kort heeft mogen genieten van haar pensioen op de wei.
Voor jou heel veel sterkte de komende tijd. :(:)

BaiNar

Berichten: 1831
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:13

Het was enorm schrikken... zo'n groot paard in de wei op de grond...
Toen ze jou zag stond ze weer... Ik denk dat dat veel zegt...

Kleine troost is dat ze een mooi en lang leven heeft gehad maar voor
een baas is het nooit lang genoeg...

Wens je veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:32

oooh bah wat naar... Ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen.. Ik wens je heel erg veel sterkte toe meis :(:)

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:39

He wat erg, heel veel sterkte met dit grote verlies!

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:50

heel veel sterkte met dit plotse verlies! Je paardje had een mooie leeftijd en zo te horen is ze al die tijd goed verwend geweest..

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:52

Heel veel sterkte!!

Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:57

Heel veel sterkte gewenst!

wietske98
Berichten: 482
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:59

wat een zielig verhaal .. heel erg veel sterkte hoop dat je snel de uitslag hebt ..

xxxx

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:00

Heel veel sterkte met het verlies van je paard, wat naar dat zo lief oud paard zo moet gaan.
Gelukkig ben je tot het laatste bij haar geweest. Mijn oudste paard staat ook net zoals jou paard
op een weide zijn pensioen te vieren, ik ben altijd bang dat hij besluit uit het leven te stappen op
een moment dat ik er niet bij zal kunnen zijn.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:08

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie paardje.
Wat mooi dat je haar hebt kunnen steunen tot het laatste moment.
Ze heeft nu geen pijn meer, en weet ook zeker na het lezen van je topic dat ze weet dat je heeel veel van haar houd, en je haar nooit zal vergeten.

Kitano

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-08

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:17

heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies meis.. we zijn er voor je :j

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:20

Oei, da's even slikken... ik kende Zaal van de manege van Inge, was erg blij toen ze zo goed terechtkwam en op de foto ziet ze er beter uit dan ik haar ooit irl gezien heb.

Heel veel sterkte met je verlies, het is een bijzonder paard wat je moet missen :(:)

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:23

Wat naar Ju. Maar wat heerlijk dat jouw Zalia 29 jaar heeft mogen worden. Ik hoop dat je spoedig dit mag voelen en terugkijkend kunt genieten van al het fijns dat jullie samen hebben meegemaakt. Sterkte Ju!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:04

Tjee ... net zo opeens als gister bij ons ... ;(
Jij ook heel veel sterkte :(:)
Moeilijk he, ik blijf er maar mee bezig ...
Zit momenteel zelfs te denken om helemaal te stoppen met de paarden, alsof zij degene was waarom ik nog mijn paarden "moest" houden ...

whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:12

jeetje ik zit dit met tranen in mijn ogen te lezen,wat vreselijk voor jou,jullie hadden zo,n mooie band,gelukkig dat je nog bij haar was.heel erg veel sterkte met het verlies van je mooie paardje.