Stalen roskam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Stalen roskam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 09:12

Ik zag dus laatst zo'n stalen roskam in de winkel liggen en ik wist niet wat en waarvoor het precies was. Dus mijn vriendin zegt: 'Dat is om zijn wintervacht te borstelen, zodat de dooie haren sneller loslaten' Dus ik dat ding gekocht, want dat was toch wel erg handig. Ik de pony ermee gaan poetsen, en hij vond 't heerlijk, het werkte heel goed (echt heel veel haren eraf in 'n paar keer borstelen) en hij vond 't dus harstikke lekker, hij zag 't als 'n massage (ook toen z'n vacht al 'n stuk korter was).

Nu kom ik toevallig in 'n boek tegen dat dit dus een stalen roskam was en bedoeld is om andere borstels schoon te maken Frusty

Is dit borstelen dan verkeerd of maakt het niet uit nu de pony's 't toch lekker vinden? Frusty

Graag geen opmerkingen dat ik overdreven dom ben ofzo, want dat weet ik al Frusty

It never eats, it never sleeps, it never stops...


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:16

Ik heb het vroeger ook bij mn pony gedaan omdat ik ander wel bezig kon blijven. Het is dé manier om wat sneller een wintervacht eruit te krijgen. Bij hem was het altijd zo dat je gewoon de plukken eruit kon trekken, en met een borstel kon je één haal doen en dan zat ie weer vol. Bij de paarden doe ik het nooit, die vinden het niet fijn, Ofir houdt al niet van harde borstels, laat staan een roskam! Maar goed, een pony met een beetje dikke huid moet er geen problemen van krijgen dacht ik zo. Als je maar voorzichtig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:54

Op vlezige plekken als b.v. de kont kun je hem wel gebruiken, maar op andere plaatsen is hij te hard.
En de borstel is er idd om andere borstels mee schoon te maken.

Eigenlijk heb je 2 borstels in je hand.
B.v zo'n harde harige en die stalen.
Als je dan poets moet je in 1 beweging over je paard gaan en meteen over de ijzeren.
En zo poets je het hele paard.
Tussentijds wel de ijzeren op de grond uitkloppen
Dan heb je heel vlug ale zand eruit.


musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:33

als je paard het lekker vind waarom niet?? je moet alleen wel oppassen bij zijn rug want dit kan heel pijnlijk zijn. verder kan je het beter niet voor zijn benen gebruiken. ik gebruikte het ook vaak bij haflingers en shetjes voor hun kont(je) en hun hals en buik. werkt perfect!!

dus zo blond ben je ook niet Haha! maar eigenlijk heel slim Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 10:53

Bedankt voor jullie reactie's, ik doe 't altijd bij 'n mini-shet hengstje en die vindt het echt superlekker en dan vooral bij z'n nek en kont. Bij z'n benen doe ik 't ook niet, het lijkt mij inderdaad niet zo lekker voor 'm

Nou ja, nu weet ik tenminste dat ik niet de enige ben en kan 't gelukkig geen kwaad ofzo Haha! Thnx!!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:31

bij Pienke (shetje) gebruikte ik hem altijd om alle vlokken (werder van die dreadlocks) te plukken...

Voor de manen gebruik ik hem nooit (das veelste slecht)
Ook om de sokjes eens door te kammen...(ook bij Tos)

en uiteraard om alle andere borstels schoon te maken

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:29

Ik heb er 2 verschillende om mijn haf van haar Siberische wintervacht te ontdoen, met andere borstels gaat dat echt niet. Je moet er alleen rustig mee borstelen omdat ze wel scherp kunnen zijn. Dat je er ook borstels mee kan schoonmaken zie je vooral in oudere paardenboeken, maar het is daar ook wel handig voor al gebruik ik liever een hoevekrabber.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:27

Onze paarden vinden het ook heerlijk als we ze met deze borstel borstelen. Ik doe dit wel alleen om de wintervacht eruit te krijgen.
Ik borstel dan ook alleen de hals, voorzichtig de buik en de kont.
Vooral in hun hals en op hun kont vinden ze het heerlijk, dus waarom niet?
Zolang je hem alleen op de vlezige plekken gebruikt en hem er niet helemaal mee borstelt kun je hem best gebruiken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kyno, Lynn_Nikita, Noor17, YandexBot en 37 bezoekers