Mijn moeder gebeten door een hond

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Mijn moeder gebeten door een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 19:44

Mijn moeder is maandag op verjaardagsvisite geweest bij vrienden die een Dobermann hebben waar mijn moeder nooit echt van ondersteboven was.
Het regende dus ze kwam aangehold naar de voordeur, waar de hond haar al hapte. Ze dacht toen nog dat het niks voorstelde maar toen ze haar vriendin feliciteerde en een bos bloemen gaf werd ze dus wel in haar been gegrepen. De hond is toen flink aangepakt door hun schoondochter.
Mijn moeder dacht toen dat het weinig voorstelde en heeft er verder niet teveel bij stilgestaan.
Later op de avond, thuis, bleek dat ze toch een behoorlijke bloeduitstorting bij haar heup had, wat bovendien open was.
Dus zij naar het ziekenhuis waar ze werkt voor een tetanus-injectie. Ze moest er twee. Een in de linkerarm en een in de rechterarm.
Kennelijk hebben ze verkeerd geprikt want haar linkerarm is ontzettend dik en stijf en doet heel veel pijn. Op de afdeling gaven ze toe dat er verkeerd geprikt was.
Toevallig kwam mijn moeder ook de man van haar vriendin tegen, van de hond dus, en ze vertelde dat ze toch behoorlijk gebeten was.
Eigenlijk is het niet vertrouwd vind ik om zo'n hond (die bovendien een hekel aan kinderen heeft) los te laten lopen, helemaal gezien het feit dat er zomers veel mensen op hun erf komen.
Wat vinden jullie?
Moet je zoiets beschouwen als een incident of maatregelen nemen als eigenaar?
Laatst bijgewerkt door Cody op 12-06-02 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Mijn moeder gebeten door een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:50

Cody schreef:
Dus zij naar het ziekenhuis waar ze werkt voor een tetanus-injectie. Ze moest er twee. Een in de linkerarm en een in de rechterarm.
Kennelijk hebben ze verkeerd geprikt want haar linkerarm is ontzettend dik en stijf en doet heel veel pijn. Op de afdeling gaven ze toe dat er verkeerd geprikt was.


Weet er alles van. Ik ben ooit in mijn been gebeten en kreeg ook 2 prikken. Na een paar uur had ik echt een olifantenpoot. De dag erna was ik echt goed ziek ervan met veel koorts. Hoop dat je moeder dat niet mee gaat maken. Sterkte voor haar!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:56

Nou ook een leuke binnenkomst bij een verjaardag als je gelijk door de hond gebeten word. Onze hond is soms ook te waaks maar als er bezoek komt dan zetten we haar altijd apart om eventuele ongelukken te voorkomen. Je weet maar nooit. Sterkte en beterschap voor je moeder.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:28

Die hond is dus onbetrouwbaar, omdat hij dus niet van kinderen houd, en je moeder gebeten heeft zonder duidelijke reden (ik neem even aan, dat ze niets deed waardoor de hond zich bedreigd voelde). Ik vind dat je een hond die je niet 100 % kan vertrouwen aan de ketting of in een kennel moet steken. Een hond kan zoveel kwaad doen en schade toerichten, want ze hebben gewoon een sterke mond (bedoeld om vlees los te scheuren), en dat kan echt levensgevaarlijk worden.
Ik geloof dat een hond van nature niet vals is, maar vals gemaakt wordt, dit kan opzettelijk en onopzettelijk gebeuren. Maar als je merkt dat je hond vaak dingen doet die op het randje zijn, echt actie moet ondernemen, want als de hond eerst een kind doodbijt en dan afgemaakt wordt is het leed al geleden. De hond is wel een dier dat reageert op instincten. Als hij/zij alleen bijt als hij zich bedreigd voelt, of als haar pups bedreigd worden dan vind ik dat de hond nog niet vals is, dat is gewoon de drang om te overleven. Bijt hij echter zonder duidelijke reden dan is de hond echt vals.
Tja, wat die eigenaar moet doen. Ik zou na gaan denken, heeft hij vaker gehapt, dingen gedaan die op het randje zaten? Dan moet je toch echt maatregelen nemen voor het te laat is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 07:11

Maya schreef:
Die hond is dus onbetrouwbaar, omdat hij dus niet van kinderen houd, en je moeder gebeten heeft zonder duidelijke reden (ik neem even aan, dat ze niets deed waardoor de hond zich bedreigd voelde).

Maar als je merkt dat je hond vaak dingen doet die op het randje zijn, echt actie moet ondernemen.

Tja, wat die eigenaar moet doen. Ik zou na gaan denken, heeft hij vaker gehapt, dingen gedaan die op het randje zaten? Dan moet je toch echt maatregelen nemen voor het te laat is.


De reden dat de hond gebeten is denk ik dat mijn moeder nogal halsoverkop binnenkwam omdat het keihard regende, waardoor de hond de situatie niet goed kon overzien. Mijn moeder kwam van buiten aangerend, stapte binnen, negeerde de hond en omhelsde zijn bazinnetje.
Misschien dat hij daar gefrustreerd over was.

Mijn moeder is er eerder op visite geweest dat er een kindje was die hij hapte. Niet hard, maar mijn moeder had er toen al haar bedenkingen bij.
De eigenaren vertelden toen al dat hij van kinderen niets moest hebben.

Waar ze zo bang voor is: als die hond mijn moeder in haar heup bijt, dan bijt hij even zo makkelijk in het gezicht van een klein kindje en dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Tuurlijk is het als eigenaar ontzettend moeilijk in te schatten wat je met zo'n hond aanmoet. Thuis is hij ontzettend lief, maar met vreemden dus niet echt betrouwbaar.
Toch denk ik dat het raadzaam zou zijn dat ze hem aan de ketting leggen of in de serre doen als er bezoek komt.
Je weet maar nooit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:00

die hond moet natuurlijk het erf bewaken. MAar je moet als eigenaar wel keuze maken; wil je mensen op je erf? dan moet je de hond vastleggen. Maar je moet ze niet blootstellen aan bijten. Ik zou als ik die eigenaar was geweest die hond genadeloos aan hebben gepakt.

De hond is de betere mens

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:10

ik vind dat zo'n hond dan niet vrij op het erf mag lopen bijvoorbeeld alleen sávonds en de rest van de dag in de kennel ofzo.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:36

als ik dit zo lees dan moeten de eigenaren er echt rekening mee gaan houden dat die hond niet te vertrouwen is in de buurt van vreemden. Ik denk persoonlijk dat ze een mogelijkheid voor gasten moeten creeeren om aan te kondigen dat ze het terrein op willen zodat de eigenaren een mogelijkheid hebben om de hond in de kennel te doen oid, want dit mag niet gebeuren. Een hond die zomaar iemand grijpt is uit den boze en moet dus in de gaten gehouden worden. Ik wil niet meteen roepen dat ze die hond weg moeten doen, omdat (als ik het goed begrijp) het een boerderijhond is die misschien ook wordt gebruikt om het erf te bewaken. Tja.... dat doet ie dus iets te goed Scheve mond

Heel veel sterkte gewenst aan je moeder Marije!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:11

Jeetje, wat een rot-verhaal!
Hoe gaat het nu met je moeder? Nog erg onder de indruk? Heeft ze last van die beet?(vast wel,domme vraag) Wens haar beterschap.

Ik denk,zoals velen voor mij, dat een hond die dermate waaks is, overdag beter achter een hek (of stroomdraadje) kan. Hij heeft jouw moeders binnenkomst als bedreigend ervaren, en HONDS gereageerd. Op zich kun je het dat beest niet kwalijk nemen. Maar voor de veiligheid van andere (volgende) bezoekers zou ik hem wel "opsluiten".

Wij hebben zelf een Rotweiler (een poepie hoor) , die zit overdags ook meestal in een grote buitenren (met binnenhok). Ik heb gehoorzaamheidscursussen met haar gedaan,en het is een prima hond, maar het blijft een HOND. Een hond denkt en doet als hond. Daarom is het veiliger voor bezoekers dat ze achter een hek zit. Komt nog bij dat bijna iedereen bang voor haar is (ach hondje toch Huilen ).
En ik weet zeker dat als er hier kinderen op het erf bv cowboytje spelen en gillend en schietend achter elkaar aanrennen, dat de hond dat verkeerd begrijpt en ingrijpt. Dat moeten we niet hebben!!!
Verder is ze ook wel eens los hoor!! Als we(de BAZEN) erbij zijn en 's avonds. Ze heeft er geen last van dat ze in haar ren zit overdags, en wij hebben er een rustig gevoel bij. Kan dat bij die buren ook ??

Mijn schoonzus is al eens gebeten door een herder (een vals kreng), maar die mensen weigerden de hond vast te zetten. Hoe zijn deze buren??
Voor rede vatbaar???? Succes en sterkte voor je moeder. Lovers

fryslân boppe

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 10:30

Jakkes zeg. Gaat het nu wel weer goed met je moeder?

Wij hebben zelf een Rottweiler gehad. Een schat van een hond met een goede opleiding Haha! die nooit een vlieg kwaad zou doen.
We hebben echter wel gezegd dat wanneer hij wel iemand zou bijten, er meteen maatregelen getroffen zouden worden. Het is nou eenmaal een ras dat bekend staat als wat bijtgrager.
Dat is ook het geval met een Doberman.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 11:22

Ja het is een waakhond. En doet inderdaad goed z'n werk *LOL*
Het is zo dat mijn moeder in huis gegrepen is. Terwijl de bazen dus niet hebben aangegeven dat de situatie bedreigend is. Kijk het is natuurlijk per hond verschillend hoe zo'n beest reageert, maar onze hond hoeft het niet te flikken iemand te grijpen in huis die wij normaal begroeten.
Gevolg is dus ook, dat mijn moeder lang zo vaak niet heengaat als ze zou willen. Omdat ze er tegenop ziet dat die hond op haar afkomt. Normaal loopt hij ook buiten en wacht hij je bij de autodeur op als je uitstapt. Niet echt prettig dus.
Hoe het nu met mijn moeder is? Ze is vandaag weer aan het werk, maar heeft met name gisternacht nauwelijks geslapen van de pijn. En dan niet van de beet, maar van de pijnlijke arm door de tetanus-injectie. Ze heeft echt een arm als een olifant en het doet haar ontzettend zeer.
Het is gewoon heel vervelend allemaal. Ook tegenover de buren. Want zij zitten nu met het probleem van wel of geen maatregelen nemen. Ik denk dat aan de ketting leggen als er gasten komen mijn moeder al een veel geruster gevoel zou geven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:59

die tetanusinjecties die zijn nog eens 10x erger dan zo'n beet he. Bij mij hoeven ze er niet mee aan te komen hoor! toen ik 22 was, kreeg ik er een. ik kon helaas niet wegrennen; mijn been was gebroken en ik lag op de brancard.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 12:03

Ik heb er een paar jaar geleden eentje gehad toen ik op de kermis werd gegrepen door een Bullterrier waarvan het baasje hartelijk stond te lachen. Baasje had zoveel gouden kettingen om, daar zou een boeienkoning nog geen raad mee weten. Die man straalde zo'n agressie uit, en dan ook nog zo'n gevaarlijke hond mee de kermis op. Sommige mensen Ik had elk tandje van dat beest in mijn been staan en een gigantische bloeduitstorting boven mijn knie. Heb er veel last van gehad, maar van de tetanusinjectie juist weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:26

Okay, het is dus een zeer waakse hond die eigenlijk alle vreemden (iemand die de baas niet is) als ja gevaarlijk beschouwd (even vanuit zicht hond). Op zich wel goed, maar als er veel mensen langs komen dan kan dat gewoon niet.
Ik weet niet hoe de situatie daar is, maar als dit mijn hond was dan zou ik een omheining plaatsen of iets dergelijks en een bordje ophangen van "Pas op waakse hond" En een bel, dit hebben kennissen van mij gedaan omdat hun honden heel waaks zijn, ze bijten niet maar blijven constant rond je heen lopen en als je iets doet wat ze niet vertrouwen dan heb je bonje, dus die hebben een bel waar iedereen aan moet trekken, en dan komt de eigenaar en dan laten de honden je met rust omdat je "goed" bent, want de eigenaar is bij je. Een andere optie is de hond overdag in een kennel steken of aan de ketting leggen. En 's avonds los laten. Is deze hond vooral bedoeld om te waken of als huisdier? Want als het meer een huisdier is, is het lastig om hem vast te zetten.
Ik denk dat je moeder maar eens moet bellen (of langsgaan) en uitleggen dat ze eigenlijk een beetje bang van de hond wordt omdat hij al een paar keer kritieke dingen heeft gedaan en omdat ze gebeten is. Laat haar uitleggen dat ze er zelf niet zo om geeft dat ze gebeten wordt, maar dat haar angst groter is dat er een kind doodgebeten word en dat is heel erg vervelend.
Wat ik heel belangrijk vind is dat ze duidelijk moet maken dat ze maatregelen moeten nemen voor het echt fout gaat. "Als het kalf verzopen is dempt men de put".
Want als er dus eerst gebeten word voor er maatregelen genomen worden krijgt die familie ook een negatieve reputatie van. En het ras van de hond (Dobermann toch?) word weer als gevaarlijk bestempeld terwijl dat aan zijn opvoeding ligt. En dan komen we op den duur op het punt dat je alleen maar labradors ofzo mag houden omdat die braaf zijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 12:44

Maya schreef:
dan komt de eigenaar en dan laten de honden je met rust omdat je "goed" bent, want de eigenaar is bij je

Dat vind ik dus het rare in dit verhaal. Mijn moeder en haar vriendin geven elkaar een hand en een knuffel en dan nog grijpt die hond mijn moeder. Komt op mij over als jaloers gedrag.
Het is en een waakhond en ook een huisdier.
Mijn moeder is ook van plan van de week nog een keer te bellen om aan te geven hoe de situatie nu is en hoe voorzichtig ze moeten zijn. Dan is het aan hen wat ermee gedaan wordt, maar heeft mijn moeder het in ieder geval gezegd, want die ziet het echt nog een keer fout gaan.

Even over de labradors: ik weet niet of het nou dit ras was of de Golden Retriever maar die beesten zijn ook veel te ver doorgefokt en er is niet meer naar karakter gekeken. Schijnen heel onbetrouwbare honden tussen te zitten. Wat me hier in de buurt opvalt is dat deze 2 rassen tegenwoordig bijna allemaal met een leren tuigje om hun bek lopen, een soort muilkorfje. (misschien ook een oplossing voor die Dobermann trouwens Verward ) Is dat tegenwoordig verplicht bij deze rassen??? Vroeg ik me af omdat je het nu zo veel ziet hier.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:59

Dat tuigje wat jij bedoelt is ws een Halti of ieds dergelijks. Een nieuwe manier om te voorkomen dat je hond trekt, vergelijkbaar met een halster bij een paard. Heeft dus niks met een muilkorf te maken.

Ik denk dat de Doberman zijn vrouwtje verdedigd heeft.
Stel je voor, je bent een hond, en bent lekker in de kamer bij je vrouwtje. Opeens komt er een vreemd mens aanrennen, rent op je vrouwtje af en grijpt haar vast. Dan moet je je vrouwtje toch helpen? Die wordt aangevallen. De hond ziet geen verschil tussen een knuffel of eenaanval, en heeft daarom verdedigd.
Ook met een spelend/gillend kind is het voor een hond soms heel moeilijk om te zien wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Het klinkt mij als een beetje een onzekere hond, die de situatie niet goed onder controle heeft.
Om problemen in de toekomst te voorkomen, kunnen ze de hond beter even in de schuur of bijkeuken doen als er bezoek komt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:02

Ik had het over Labradors, omdat de algemene opvatting daarover is dat het brave knuffels zijn. Ik heb het al vaker gezegd, en ik blijf het zeggen want heel veel mensen geloven mij niet. Een hond is nooit vals van nature, maar wordt vals gemaakt.
Ik ben niet bang voor honden, ik vertrouw ze altijd, omdat ik er een soort gevoel voor heb, ik weet hoe je ze moet behandelen en wanneer het kritiek wordt en hoe je dat moet oplossen. Ik vind die zogenaamde gevaarlijke honden (Mastino's, Bulldogs enz.) eigenlijk het gaafste, omdat die zo rustig en leuk eruit zien. Ik zie ook niet goed waarom iemand daar bang voor is. Ik vertrouw die "brave" knuffeligge honden minder, want ik ben vaker door hun gebeten, of door naar mij gehapt dan door een "gevaarlijke" hond.
Verder is het ook zo, dat veel mensen hebben meer vrije tijd en geld, dan zien ze die reclame voor wc-papier met een schattige pup. Ow wat leuk en dan kopen ze een hondje, gevolg, ze hebben geen idee hoe ze dat beestje goed moeten opvoeden, en dan is er gezeik met de "valse" hond. Eigenlijk vind ik dat je een soort cursus moet volgen eer je een hond mag houden, want een hond is van nature een jager en vleeseter, hij heeft grote sterke scherpe tanden om vlees mee te verscheuren. Dit kan echt een groot gevaar opleveren. Daarom moet je een hond goed opvoeden, en er zijn er een heleboel waar dat niet bij gebeurt.
Ik zeg nu niet dat die mensen de hond verkeerd opgevoed hebben ofzo, want ik kan de situatie niet met eigen ogen zien. Maar eigenlijk lijkt het er wel op, omdat die hond dus jaloers op je moeder was, (zij kreeg aandacht van baasje, terwijl de "vreemdeling" mij negeerde, dit kan een hond niet altijd hebben.)
Ik hoop dat je moeder hun kan overtuigen dat ze iets aan de hond zijn situatie moeten doen, en ik wens haar ook veel beterschap, (dat heb ik nog helemaal niet gedaan, sorry).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 13:03

Billy schreef:
Ik denk dat de Doberman zijn vrouwtje verdedigd heeft.
Stel je voor, je bent een hond, en bent lekker in de kamer bij je vrouwtje. Opeens komt er een vreemd mens aanrennen, rent op je vrouwtje af en grijpt haar vast. Dan moet je je vrouwtje toch helpen? Die wordt aangevallen. De hond ziet geen verschil tussen een knuffel of eenaanval, en heeft daarom verdedigd.

Ja dat denk ik inderdaad ook, maar link blijft het wel.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:06

Marye, wat een verhaal!
Ik sluit me een beetje bij de rest aan:
het zou goed van je moeder zijn zich nog eens duidelijk te uiten naar de buren, maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. Het is toch niet de verantwoordelijkheid van je moeder?
Die mensen zouden nu bij wijze van spreke al wakker moeten liggen over wat ze hier mee aan moeten. Ik wil niet cru zijn, maar ik denk dat ze heel goed moeten nadenken wat ze hiermee gaan doen, want ik ben met Maya eens dat dit soort "gevallen" uitzeindelijk leiden tot het verkeerde beeld dat mensen hebben van honden. (Net zoals jij door je ervaring misschien een slecht beeld hebt van een bull-terrier, terwijl wij thuis een schat van een (miniatuur-) bullterrier hebben.)

pfoe, moeilijk hoor!

maar die tetanus (gelukkig zelf nog nooit gehad), heb ik vaker zulke verhalen over gehoord!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 13:16

Tender schreef:
(Net zoals jij door je ervaring misschien een slecht beeld hebt van een bull-terrier, terwijl wij thuis een schat van een (miniatuur-) bullterrier hebben.)

Nee hoor, gelukkig niet, ik heb een slecht beeld van asociale mensen met een agressief uiterlijk met een bullterrier. Haha!
Zo ken ik ook een bullterrier (Kilo - wat een naam Knipoog ) die echt superlief is, schat van een beest. Gewoon een keurige gezinshond.
Zo heb ik ook goede en slechte ervaringen met Herders.
Op de manege loopt een schat van een beest, maar onze hond moet niets meer van herders hebben sinds ze een onteking in haar rug heeft gehad na een beet van een herder. Die kan dus niet meer relativeren Lachen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:15

[quote="CodyDie kan dus niet meer relativeren Lachen[/quote]

begrijpelijk, dat zou ook de "meerwaarde" moeten zijn van een mens boven een dier.

je begrijpt hopelijk het sceptisme van de "" 's Haha! Lips are sealed

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 18:47

Nou, even de laatste update: mijn moeder heeft haar vriendin gebeld. Haar man was zo slim geweest thuis niet te vertellen dat hij mijn moeder in het ziekenhuis was tegengekomen (mannen Haha! ) dus dat hoorde ze nu pas. Ze schrok er behoorlijk van. Ze was er zelf ook nogal van onder de indruk, maar ja, wat moet je nu? Veel voorzichtiger zijn, hond in een andere kamer als er bezoek is...
Eigenlijk vind ze het ook nooit fijn om met de hond thuis te zijn als haar man er niet is, want als die er wel bij is flikt de hond zulke dingen nooit.
Bovendien zegt ze nooit weer aan zo'n hond te beginnen. Een hond uit het asiel halen en alleen thuis opvoeden. Ze heeft nu bij haar zoon gezien, die een pup uit een nest heeft gehaald en ermee op puppycursus is geweest hoe lief en betrouwbaar die hond is. Ze stond er eigenlijk versteld van. Dus ja zij heeft er ook wel moeite mee.
Probleem is dat haar man helemaal gek van die hond is. Maar als hij een van het gezin zou grijpen krijgt ie meteen een spuitje. Zijn ze wel heel duidelijk in. Dus ja naar bezoek toe zullen ze gewoon heel voorzichtig moeten zijn. Geloof dat de vriendin van mijn moeder de ernst van de situatie wel wat inziet.

Bedankt voor alle reacties trouwens, mijn moeder was verbaasd dat mensen die haar dochter via internet 'kent' HAAR beterschap wensten maar ze vond het wel erg lief Lovers *LOL*
Jaja de jeugd van tegenwoordig Schijnheilig Knipoog

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:05

Als ik het zo lees.....lijkt het mij dat die hond niet goed is afgericht. Met een grote hond en die ook nog eens druk is hoor je naar de curcus te gaan. en elke dag/week bijhouden.
Ik vind dat je zo'n hond wel los thuis en achtertuin kunt laten lopen. Maar zeker NIET op straat...zelfde geld bijt ie es in de nek...en dan kan de hond zelf worden afgemaakt! Maar zo te lezen hebben ze geen afgezette achtertuin want je schrijft dat er veel mensen op een erf komen...ik vind dan dat de hond in een hok hoort te zitten of aan een lange riem.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 20:08

Apollo schreef:
Maar zo te lezen hebben ze geen afgezette achtertuin want je schrijft dat er veel mensen op een erf komen...ik vind dan dat de hond in een hok hoort te zitten of aan een lange riem.

Tja achtertuin...ze hebben een bedrijf met zoveel hectare land waar ze struiken op hebben staan, waar dus in de zomer mensen allerlei aan het werk zijn.
Als ze hem daar niet willen hebben doen ze hem achter het huis, dan kan hij niet op het erf komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Fleur_Laura, OleJon en 56 bezoekers