Wat een tante...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Wat een tante...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 14:26

Pliva dan.
Als veulentje kwam ze op de manege en ging mijn zus haar verzorgen. Zo gingen ze samen wandelen, heeft mijn zus haar verkeersmak gemaakt en uiteindelijk ingereden. Maar voordat het zover was hebben ze samen al veel meegemaakt.
Zo kwam het wel eens voor dat ik op de deel de boxen stond te mesten, dat Plief als 2-jarige de schuur in gedenderd kwam, al snuivend en bokkend. Dan duurde het 2 minuutjes dat er een trekker voorbij kwam en 5 minuutjes dat mijn zus ook weer op stal kwam met zo'n kop Boos! ( Haha! )
Ook ging Plief er met wandelen een keer vandoor, dus mijn zus dacht slim te zijn, deed het uiteinde van de longe om een boom heen maar was niet snel genoeg en RATSJJJ haar hand werd langs de boom geschuurd, al het vel eraf, wekenlang in het verband.
Zo zijn er talloze dingen gebeurd die allemaal op het nippertje goed afliepen.
Nadat ze ingereden was, was ze geen populair paard op de manege. Ze mepte iedereen uit de stal en met rijden gooide ze mensen eraf. Mijn zus heeft altijd al een zwak voor dit paard gehad en ik begrijp haar nu steeds beter. Ik doe steeds meer met Plief en beschouw haar ook wel een beetje als het familiepaardje. Ik heb laatst met haar gewandeld met mijn zus erbij, die me ondertussen de 10-delige handleiding verkort weergeeft en ik heb haar laatst even uitgestapt. Dan probeert ze me ook uit, maar zo subtiel dat je niet boos kunt worden, want "onterecht" boos op Pliva = woedende Pliva. Je kunt haar niet kwader krijgen dan haar te waarschuwen. Zo heeft ze echt een hekel aan iemand bij ons op stal die bang voor haar was en dan als ze Pliva passeerde al riep "DENK d'r om he" Ze weet precies wat ze wel en niet wil.
Zo stonden Aldira en Pliva laatst in het dorp op het land, dus ik moest ze samen halen. Een dansende Pliva met neusgaten zo groot dat je er een tennisbal in kunt stoppen in de ene hand en een sjokkende Aldira die zere voetjes heeft van de hoefsmid in de andere hand. En zo naar stal toe Lips are sealed
Dat paard zit zo vol enthousiasme dat ik het vaak ook wel weer grappig vindt, eenmaal aangekomen bij stal loopt ze namelijk gewoon verder van kom op dames, we gaan een eindje wandelen!!! *LOL* No way.
Of met haar spelen: ik stond bij haar in de paddock en zag een tennisbal liggen. Ik zei: 'let op' en gooide het balletje naar haar toe. Ze schopte hem netjes terug, oortjes naar voren, helemaal trots op zichzelf Haha! dus ik 'braaaaaaf' en nog een keer proberen.
Ik gooide echter iets te hard waardoor de bal tussen haar voorvoetjes door ging en zij de bal niet meer kon zien. Oeiiiiii dan is het dus mis. Ik lachen en zij de oren naar achter en naar me toekomen. Dreigen. Wat heb je nou te lachen. Zie je die achtervoeten van mij? Wel eens gevoeld? Schijnheilig En dan heel nonchalant weglopen als je haar negeert.
Ze is me er eentje...

Dat koppie waar zo veel in omgaat
Ik zou het allemaal wel eens willen weten
Zoveel goed, maar ook zoveel kwaad
Door dingen die wij alweer zijn vergeten
Een paard vergeet niet zo snel
dat blijkt elke keer maar weer
Daardoor ben je nu zo fel
Al wordt je wel liever elke keer
Je hinnikt als je ons weer ziet
wil altijd een knuffel voordat we gaan
Maar te dichtbij komen mogen we niet
Doet dan net of je ons niet ziet staan
Maar Pliefje het komt wel goed met jou
Je hebt het nu heel fijn
Alleen wat ik nu graag eens wou
dat je niet zo wantrouwend zou zijn Lovers

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cody op 12-06-02 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:31

Een paard met karakter! Leuk gedicht! Soms wel vervelend lijkt me

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:56

Ha ha, een heerlijke karaktermerrie dus. Niet altijd makkelijk om mee om te gaan maar wel heel bijzondere paarden Lovers

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:12

Mooi gedichtje Cody Knipoog Zo ken ik er meer. Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:39

prachtig omschreven! Lastig die karakterpaarden Haha!
Maar ja, je moet ook wat te doen hebben he? *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, frutsel05, gillian, Mark0919, noordje, Pellelilly, Vagabondo en 50 bezoekers