paard in de sloot+ brandweer erbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

paard in de sloot+ brandweer erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 20:53

Kom ik vanmiddag in het land bij de paardjes, zie ik 2 van mijn buurmannen en een vriend van mij bij de sloot staan kijken. Ik loop verder en zie mijn 2 jarige Welsh K hengst Winston in de sloot liggen. Hij zat tot zijn oren aan toe in de prut. Mijn buurmannen hadden geprobeerd hem eruit te trekken, maar dat lukte niet. Toen maar de trekker gehaald. Ook dat lukte niet, omdat zijn voorbenen in de kant verzakt waren. Als we nu te hard gingen trekken kon hij zijn benen breken.
Hij was inmiddels doodmoe en liet zijn kop steeds meer hangen. Toen ben ik erin gesprongen (gatver, bagger overal Huilen )en kon zo zijn hoofd boven water houden. Hij was ontzettend aan het roggelen, dus hij had duidelijk een hoop water binnen gekregen.
Uiteindelijk hebben we de brandweer gebeld en die kwamen met 6 mannen en een duiker. Zij hebben hem eruit gekregen.
Hij wilde eerst niet staan en ademde heel zwaar. Na een minuut of 10 kregen we hem overeind en ben ik met hem gaan lopen. Iedereen lachen, want ten eerste zagen we er niet uit met al die bagger en Winston liep alsof hij dronken was. Knipoog
Toen moesten we nog een heel stuk lopen tot de stal (waarbij Win nog eens leuk op mijn blote voet ging staan) Lips are sealed
We hebben de veearts gebeld en die heeft hem anti biotica gegeven. Morgen en zaterdag moet ik hem ook nog spuiten. Hij had dus idd wat water in zijn luchtpijp, zijn longen waren aardig schoon. Verder mankeert hij gelukkig niets.
We moeten nu opletten dat hij niet gaat hoesten, wat dat kan duiden op een longontsteking. Hij staat nu heel zielig in zijn uppie binnen Verdrietig , want de rest van de paarden loopt buiten.
Maar goed, alles is in orde en we zijn allebei weer schoon (heb een half uur moeten douchen voor de bagger lucht uit mijn haar was).
Winston wordt nu door iedereen in de watten gelegd en dat bevalt hem geloof ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:12

wat een avontuur zeg... gelukkig dat het goed is afgelopen.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:35

Dat is schrikken he!!
Op vakantie was er ook een paard in de sloot gevallen, eigenaar behoorlijk in paniek. Het paard bleef behoorlijk rustig. Nou wordt het paard met trekker er uit gehaald. Ligt dezelfde merrie er 2 dagen later weer in Verward
Toen meteen de brandweer erbij want de boer was er niet.....
Dat paardje had geen water bnnen gekregen, maa die ging ook heel rustig liggen knabbelen aan het gras langs de oever.

Naja...nou hopen dat hij geen longontsteking heef!!!
En jij ook niet natuurijk!

Succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 23:44

Wat een schrik zeg! Veel sterkte ermee, ik hoop dat ie er verder niks aan over houdt.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 22:43

Pff.. dat is wel even wat anders dan een kleine shet of een koe in de sloot Knipoog

Ik hoop met je mee dat hij geen longontsteking krijgt, zorg idd ook maar goed voor jezelf Lachen

ja, ik kom echt snel langs

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 19:08

jeetje! Hoe is het nu met hem?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:04

wooooooh, wat een toestand zeg!! Maar goed dat het goed afgelopen is! (wat een zin he!!? Tong uitsteken )

gr linda Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:16

jeetje wat een schokkend verhaal! Als alles maar weer goed komt.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 21:47

Alles is weer goed. Hij loopt weer in het land. Nu hopen dat ie slim genoeg is om er niet nog eens in te donderen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:06

Pfff...dat is zeker schrikken!
Ik heb zoiets ook meegemaakt. 2 paarden vielen met een huifkar in de sloot. Alleen die paarden hebben het niet overleefd...Niet echt fijn om te zien. Scheve mond