hoe gaat het eigelijk met allemama's en veulens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

hoe gaat het eigelijk met allemama's en veulens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 12:24

ik ben wel nieuschierig. ik lees hier en daar wel wat ik weet hoe het met mijn kleine symphony gaat, maar hoe gaat het nou met jllie kleintjes en mama's?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 12:34

Heel goed! hij kan al aan het halstertje mee lopen Schijnheilig , en voetjes optillen Schijnheilig en kusjes geven Kusje Kusje ! hij is echt heel liefffff Lovers Lovers Lovers Lovers ben echt blij met hem! Haha! Haha! Haha! Schijnheilig Schijnheilig Party!!

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 12:38

Onzettend goed Haha!
In het begin had ik wat moeite met mijn veulen omdat ik er niet aan mocht komen (is nog topic over geweest) maar sinds eergisteren, 6 weken na haar geboorte is er ineens een knop omgedraaid en mag ik er alles mee doen! (super echt waar)
Mijn veulen stond met moeder altijd op de wei met loopstal (en die heeft geen deur dus je kunt ze niet opsluiten)en die ging altijd lopen als ik er aan wou komen (moeder, dus ja veulen rent mee natuurlijk...)
Nou staan ze sinds een week allemaal samen (al mijn pony's) en ik denk dat dat der heel goed heeft gedaan.
Echt een schatje geworden en van dag op dag enorm brutaal!

Ze is ook helemaal weg van mijn jaarling, en die is er heel voorzichtig mee (had ik niet gedacht eerlijk gezegd) ze spelen maar Vanta past erg goed op dat ze ze niet pijn doet ofzo. Gypsy staat dan kaarsrecht voor vanta (en omarmd ze dan om het zo maa rte zeggen) en Van vindt het allemaal goed en speelt voorzichtig mee( tja anders kan ze wel eens een boze mama op der dak krijgen natuurlijk Knipoog )

Maar het gaat dus echt allemaal formidabel met m'n kleine...het klinkt stom dat ik zo blij ben dat ik ze nou eindelijk mag aaien, krabben enzo (na 6 weken Tong uitsteken , een halster of voetjes kent ze dus nog niet) maar ben er ongelooflijk blij mee dat ze het aankomen eindelijk heeft gesnapt.(en ze vindt het lekker want ze laat je geen momet met rust "ik wil gekrabt worden!!!!")

Ik zou eigenlijk nog eens foto's moeten maken want ze begint haar veulenvachtje kwijt te raken (rond der ogen en oren) ze is hard gegroeid en heeft al "spieren" van al dat gebok en gespeel.

Ik zou er zo weer 1 willen!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:09

Ja het gaat super.

Het veulen is nu 5 dagen oud, hij is ontzettend lief, ik heb hem nog maar 1 keer het halstertje om gedaan, maar hij is niet bang.
Ik hem hem al heel vaak geborsteld, gisteren heb ik ze weer even in de binnen bak los gehad, zodat josiane haar energie kwijt kon.

We durven ze nog niet echt bij de kudde te laten omdat het veulen de merrie nog niet zo goed volgt.
En de merrie is knettergek, dus die laten we eerst een tijd in de bak vliegen en dan naar buiten.
Want ik wil liever niet dat het veulentje in de sloot terecht komt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Adriana

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 13:23

gaaf zeg Laurake dat je dan toch bij mag. Ze draaien vaak ook wel bij, maar die van jou was wel erg en daarom vast ook dat het pas na 6 weken mag, maar ik vind het echt tof voor je. ik heb nooit echt problemen gehad. in het begin dat exel zich niet liet vangen in de bak, maar dat was zo weg.
sympie staat zins donderdag in een groep van vrie jonge merries en nog drie merries met veulens. Zzijn nog niet echt aangesloten bij de groep.
exel beschermde haar zo goed de eerste dag ik ben echt trots op haar. symphony is ook erg handig dat moet ook wel, want Exel heeft maar een oog.
echt stoer al die verhalen. ik hoop dat er nog meer komen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:26

heyyy

met alle drie de veulens gaat het super!! Haha! Ze hebben al een halster omgehad en kunnen voetjes geven! Fiejo kan ik zo aan zijn beide voorbenen omhoog tillen, is best een grappig gezicht, gaat ie tegen me aan staan!!

dus je hoort het al, het gaat helemaal toppie hier!! Lovers

LINDA Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:00

Nou josiane is vandaag voor het eerst buiten geweest, dat ging super ze kreeg wel 10 paarden achter haar aan, maar dat redde ze zich goed mee.

Nu maar hopen dat het niet begint te onweren want dan moet ze weer heel erg snel naar binnen.

Gr. Adriana

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:39

phoenix4ever schreef:
gaaf zeg Laurake dat je dan toch bij mag. Ze draaien vaak ook wel bij, maar die van jou was wel erg en daarom vast ook dat het pas na 6 weken mag, maar ik vind het echt tof voor je. ik heb nooit echt problemen gehad. in het begin dat exel zich niet liet vangen in de bak, maar dat was zo weg.
sympie staat zins donderdag in een groep van vrie jonge merries en nog drie merries met veulens. Zzijn nog niet echt aangesloten bij de groep.
exel beschermde haar zo goed de eerste dag ik ben echt trots op haar. symphony is ook erg handig dat moet ook wel, want Exel heeft maar een oog.
echt stoer al die verhalen. ik hoop dat er nog meer komen.


Bedankt joh, ik ben echt ontzettend blij met zoiets "kleins" als eraan komen (nou weet je pas dat dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is Knipoog )
het gaat nog iedere dag beter, vandaag mocht ik al aan haar benen komen.

De moeder van Gypsy is ook zo beschermend, de andere weten dat al goed en passen flink op als ze in de buurt is (of ze komt weer met wijd open gesperde bek aan gestormd).In het begin vond ik ze wat "overbeschermend", ik mocht er tenslotte niet aankomen (niet dat de moeder me aanviel maar die zette het gewoon telkens op een lopen als ik het veulen wou aanhalen of toch poging tot..)Nou is moeder ook al bij gedraaid want toen ze net was bevallen (tot de eerste 6 levensweken van Gypsy) en je keek er bij wijze van spreken nog maar naar was ze weer weg met veulen, nou krijg je ze ineens met geen stokkken meer van je vandaan die 2, ze staan als eerste aan de draad als je eraan komt en dat was wel anders geweest.....Vindt het wel veel beter zo Haha!
Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ze nou allemaal samen staan maar ik denk het wel, zo zie je maar dat paarden beter functioneren als ze in groep staan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 20:31

Met Jurga en VoiceBabe is alles super hoor! Lopen lekker veel buiten en Jur is weer lekker in training, al stond het nu ff een week op een erg laag pitje.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:21

met bon en bon gaat het super...!
Bonita raakt al wat gewent om alleen te zijn als ik rijd enzo...
Ze is harstikke lief en kan dr voorvoejtes al geven, 1x halstertje om gehad en verder je kan dr borstelen enzo...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:30

Gaat super met mams en veullie! Lovers
Zijn super lief en dikke vrienden met Laicka en Verimiah... *LOL*
Alleen laicka vindt het niet leuk als verimiah met French Kiss aan het spelen is... Neuh.. is niet jaloers ofzo... Schijnheilig

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 06:43

Voor zover ik weet gaat het heel best met de veulentjes.Ze zijn alleen niet thuis aangezien de mama's bij de hengst staan in Agelo en Breukelen. Overigens is Tirion van het weekend weer gedekt, en wel door High Flown's Japhet.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:04

Met Storm en Sietske gaat het goed.
Ze spelen heel de dag... liggen langs elkaar iun het gras... lopen al mee ana het halster...
laten zich lekker kroele en drinken ondertussen mams leeg...

echt 2 schatjes! Lovers
Jammer dat ze niet van mij zijn Haha! en Storm wordt misschien verkocht... Scheve mond

En tja, Nelly staat op springen... en dat veulen blijft waarschijnlijk wel...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 10:16

laurake"]
[quote="phoenix4ever schreef:
gaaf zeg Laurake dat je dan toch bij mag. Ze draaien vaak ook wel bij, maar die van jou was wel erg en daarom vast ook dat het pas na 6 weken mag, maar ik vind het echt tof voor je. ik heb nooit echt problemen gehad. in het begin dat exel zich niet liet vangen in de bak, maar dat was zo weg.
sympie staat zins donderdag in een groep van vrie jonge merries en nog drie merries met veulens. Zzijn nog niet echt aangesloten bij de groep.
exel beschermde haar zo goed de eerste dag ik ben echt trots op haar. symphony is ook erg handig dat moet ook wel, want Exel heeft maar een oog.
echt stoer al die verhalen. ik hoop dat er nog meer komen.


Bedankt joh, ik ben echt ontzettend blij met zoiets "kleins" als eraan komen (nou weet je pas dat dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is Knipoog )
het gaat nog iedere dag beter, vandaag mocht ik al aan haar benen komen.

De moeder van Gypsy is ook zo beschermend, de andere weten dat al goed en passen flink op als ze in de buurt is (of ze komt weer met wijd open gesperde bek aan gestormd).In het begin vond ik ze wat "overbeschermend", ik mocht er tenslotte niet aankomen (niet dat de moeder me aanviel maar die zette het gewoon telkens op een lopen als ik het veulen wou aanhalen of toch poging tot..)Nou is moeder ook al bij gedraaid want toen ze net was bevallen (tot de eerste 6 levensweken van Gypsy) en je keek er bij wijze van spreken nog maar naar was ze weer weg met veulen, nou krijg je ze ineens met geen stokkken meer van je vandaan die 2, ze staan als eerste aan de draad als je eraan komt en dat was wel anders geweest.....Vindt het wel veel beter zo Haha!
Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ze nou allemaal samen staan maar ik denk het wel, zo zie je maar dat paarden beter functioneren als ze in groep staan.
[/quote]

in een groep moets ze de andere wel in de buurt accepteren, want die zijn er nou eenmaal. ze zou bek af raken als ze ze allemaal moest gaan weg jagen. nou echt gaaf hoor. hou je me wel op de hoogte. vind het zoleuk om te horen.
mijn dondertje is echt voor niemand bang. ze heeft nu zelfs een pleeg mamma een groote fries. die is samen met exel en sympie de wei in gegaan. Sympie trek veel met die fries op en mamma vind het best. lekker rustig toch Haha! Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:42

die van mij trekt ook meer op met de jaarling dan met der moder, en ik denk dat Foxy daar heel blij om is Haha! (lijkt me niet nix zo een dartelend veulen rond je 24/24 7/7... ze wordt iedere dag brutaler, echt leuk is dat!
Ik denk dat ik zo meteen nog maar eens foto's ga maken, dan zet ik ze op de wei.
Hopen dat het lukt om zo een "omarming" te fotograferen van Gypsy met Vanta, das altijd zo lief Lovers

dus hopelijk sebiet weer eens nieuwe foto's


ben net terug en jammer genoeg geen speelfoto's...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar zo ziet ze er nu uit; al veel veranderd hé (nou ja ik vindt dat maar zie ze dan ook ietwat vaker dan jullie Tong uitsteken )

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 10:03

he jou pony lijkt heel erg op een foxy die ik kende. hoelang heb je haar al en waar heeft ze gestaan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:00

phoenix4ever schreef:
he jou pony lijkt heel erg op een foxy die ik kende. hoelang heb je haar al en waar heeft ze gestaan?


Toen ik ze kocht (stond ze hier in Ittegem, Belgie is dat) heete ze niet Foxy Lady maar Trendy... Misselijk (dachten ze, die handelaar wist het ook ni juist)
Omdat ik dat zo een stomme naam vond (en het toch niet zeker was of ze zo noemde) heb ik met m'n pa de kop gebroken over een geschikte naam en hebben we ze Foxy Lady gedoopt.
Ik heb ze nu ik geloof 4 à 5 jaar en ze komt van een handelaar in Ittegem, waar ze daarvoor stond weet ik niet...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:51

met Jamy en Rodin gaat het heel goed, Rodin kan gewoon ze halstertje enzo omen loopt braaf mee. En het scheiden van Jamy gaat ook heel goed beetje hinnikken zo af en toe maar verder gaat het prima. En hij is erg energiek.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:54

Met Camil en Make gaat t super! Lovers Ze zijn allebei kerngezond. Lachen Gister is de DA geweest en alles was goed, en ze is meteen geprikt. Lachen
Ze is nu ongeveer (bijna) 40 uur oud Haha! Ze is lekker brutaal en ik mag haar overal aanraken, ook van Camil mag ik gewoon erbij, maar zodra iemand anders t veulen wil knuffelen dan word camil boos. Schijnheilig Lovers Dus ze beschermt haar wel goed.. Camil is ook heel erg lief tegen me, ze is echt een trotse mama.. Ze is heeeeeel knuffelig naar mij toe, maar netzoals met t veulen naar andere chagrijnig. Schijnheilig Lovers
Ook is Make niet meer bang voor mij als ik op mn hurken zit, maar als ik sta dan ben ik toch wel een beetje eng! Schijnheilig

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 15:04

waar heb jij gestaanj met haar? en hoe oud is foxy?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:11

Ik heb eerst een paar jaar op manege B-Ranch gestaan met der. (in Kalmthout, maar was nou niet echt zo een goede plaats..)
ze is nu 8 jaar.

Nu staat ze gewoon bij me "thuis" (eindje verderop) op een wei met al m'n andere paardjes. Heeft ze prima naar der zin daar.

van waar zou je ze kunnen kennen?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 15:22

ik heb op een stal gestaan. stod precies zo'n ponietje. misschien familie. ze hete ook foxy.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:45

Hier is ook alles prima! Ben nog steeds helemaal in love in mijn kleine ventje nog steeds zonder officiele naam (schaam). Maar koosnaampjes heeft ie genoeg. Hij is alweer bijna 2 maanden oud, wat gaat de tijd toch snel met die hummeltjes..Hij vindt andere paarden heel interessant en wil ook wel met ze spelen, maar mama is nog steeds nummer 1 gelukkig. Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 22:32

Met josiane en Valentijn gaat ook alles goed, alleen meneer heeft van middag al wel in de sloot gelegen, hij is er op eigen kracht weer uit gekomen. Hij had gelukkig niks, ik heb hem ook al paar keer vast gehad en dat ging ook super!!!!
Ik ben zeer trots op mams en het veulen, en waarschijnlijk wordt ze toch weer door Flemmingh gedekt.

Gr. Adriana

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 11:48

2 maanden en dan nog geen maan???? zeker schamen zeg. gaat hij weg straks of hou je hem.

Mijn Sympie doet het nog steeds super. in een paar dagen buiten staan is haar vacht super vet geworden. Ze is super braaf ze doet echt bijna alles al.
Gisteren ging ik terug naar de wei. Mijn vriend had Exel vast en ik Sympie. Gingen we heel hard rennen en ik had mijn hand op sympies rug gelegt. In het begin was haar rus bol de deedt ze even maf, maar later deed ze niets meer. Zo mijn veulen is ingereden hihi.ngaaf was dat zij echt in galop naast me.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers