Hond afgemaakt, blijkt achteraf een foutje.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Hond afgemaakt, blijkt achteraf een foutje.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 11:31

Wat ik dus gister van mijn ouders te horen kreeg, echt afgrijselijk.....

Een zwarte labrador van een gezin met een dochter van 4 had het meisje in het gezicht gebeten, die mensen gelijk naar de dierenarts met die hond en gevraagd wat ze met de hond aan moesten.
De dierenarts adviseerde de mensen het dier in te laten slapen want eenmaal het kind gebeten kon hij het nog wel eens een tweede keer doen.....Afijn de hond krijgt een spuitje en de dierenarts verricht 's avonds sectie op het dier. Worden die mensen later op de avond terug gebelt door de dierenarts die het schaamrood op de kaken heeft staan........ de Labrador had 8 nietjes in z'n oor!!!!!!!!! Het lieve kleine meisje van 4 had met het niet-apparaat zitten spelen en na 8 nietjes heeft de hond uiteindelijk gebeten, nog knap van de hond dat ie het zo lang heeft uitgehouden. Door de kleur van de Labrador vielen de nietjes in z'n oor niet op.....

Nou zeg ik je, die mensen hebben dus gewoon niet opgelet, het kind heeft gewoon zitten spelen en door toedoen van de onoplettendheid is de hond dus afgemaakt, echt te triest voor woorden Boos! Huilen



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:33

Jeetje wat zielig Huilen Huilen Huilen , hier kan ik dus echt niet tegen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:35

Eeeeeeehm, dit is een broodje aap verhaal. Het doet al heel lang de ronde`. Gelukkig maar want anders zou het wel heel treurig geweest zijn.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:35

aaaah wat verschrikkelijk voor dat dier! Dat zulke dingen kunnen gebeuren, wat triest zeg!

Zo'n onschuldig dier, jeetje.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 11:38

Percy schreef:
Eeeeeeehm, dit is een broodje aap verhaal. Het doet al heel lang de ronde`. Gelukkig maar want anders zou het wel heel treurig geweest zijn.


Ok, vindt het een beetje banketstaaf om dit te zeggen maar dit was de hond van familie van een collega van mijn vader, dus zo'n broodje aap verhaal is dit niet Boos! vindt het best banketstaaf dat je dat zo zegt, collega van mijn vader was er zondag helemaal ondersteboven van!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:40

Voor deze hond is het te laat, maar ik hoop dat het bewuste kind ook niet meer een tweede keer met de niettang aan de gang gaat...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:42

En toch heb ik dit verhaal al heel vaak gehoord, wat typisch dat iedere keer toch weer hetzelfde gebeurt, dat er een hond afgemaakt wordt en achteraf nietjes in het oor worden ontdekt. Ik geloof dit verhaal niet meer.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 11:49

Desiree schreef:
En toch heb ik dit verhaal al heel vaak gehoord, wat typisch dat iedere keer toch weer hetzelfde gebeurt, dat er een hond afgemaakt wordt en achteraf nietjes in het oor worden ontdekt. Ik geloof dit verhaal niet meer.


Ik heb dit soort verhalen ook al eerder gehoord, ik ben alleen niet de persoon die een broodje aap verhaal gaat ophangen want daar heb ik een hekel aan!!!!! Dit verhaal heb ik uit echt betrouwbare bron.

Onze eigen hond is ooit met een klein speldje meerdere malen op het hoofdje geprikt (het was toen nog een pup) door een koter van 5 jaar oud!
Elke keer als ze de hond leek te aaien prikte ze het speldje in z'n koppie!!! Onze hond is daardoor altijd heel bang en afstandelijk naar andere kinderen geweest.....

Ik vindt het gewoon heel triest toen ik dit hoorde, en ik geloof niet dat mijn vader over zoiets tegen mij zou liegen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:00

Jouw vader zal het zelf ook geloven denk ik, maar dat neemt niet weg dat zijn bron wel eens onbetrouwbaar zou kunnen zijn. Dit verhaal is al zo oud als methusalem, dus die dierenartsen zouden dan toch alert moeten zijn hierop.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:00

Dit verhaal wordt vaak op de honden verenigingen vertelt om mensen bewuster te maken van het bezit van een hond. ERG GOED DUS.

Mensen moeten leren dat als een dier bijt er een reden achter zit. Die reden op te zoeken en dan pas een besluiten te nemen. Helaas heb ik dat pasgeleden op stal ook meer mogen ontdekken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 12:04

Desiree schreef:
Jouw vader zal het zelf ook geloven denk ik, maar dat neemt niet weg dat zijn bron wel eens onbetrouwbaar zou kunnen zijn.
Dit was de compagnon van mijn vader, degene die dagelijks met hem werkt, ik ken hem ook goed, ik neem dus aan dat het geen Bullshit is wat hij verteld. Die hond kwam uit de familie van die man......hij kende die hond goed......

Nou goed, in iedergeval vindt ik het te belachelijk voor woorden, dat soort mensen mogen nooit meer een hond hebben wat mij betreft!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:06

Jeetje wat erg! Dat vind ik heel erg zielig!! Huilen Huilen Wat zullen ze balen zeg!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:09

Als eea echt waar is....... erg slordige dierenarts!
De hond wordt niet eens getest/bekeken enne.... de reden niet echt uitgezocht. DA's spuiten niet zomaar een hond af, deze kennelijk wel!!??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:11

geef mij effe het adres waar dat kind woont! Ik heb een hele stevige nietmachine!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 12:32

Branca schreef:
Als eea echt waar is....... erg slordige dierenarts!
De hond wordt niet eens getest/bekeken enne.... de reden niet echt uitgezocht. DA's spuiten niet zomaar een hond af, deze kennelijk wel!!??


De dierenarts heeft ook zijn excuses aangeboden aan de familie, hij betreurde het heel erg en Tom (de collega van m'n pa) vertelde ook dat hij zich vreselijk schaamde!!! Mag ook wel en de ouders moeten zich ook gaan schamen Boos!

Enneh desiree........ik heb nog zo'n nietpistool is die ook geschikt }> Ik kan er ook zo slecht tegen, zorg dan eerst dat je kinderen groot genoeg zijn en neem dan pas huisdieren of zorg ervoor dat je er altijd bij bent en niet je kinderen alleen met de hond of kat thuis laat!!! Mijn nichtje trok de kat altijd aan de staart, niet zachtjes nee echt hard, ze wist waar ze mee bezig was want ze deed het alleen als mama niet keek. Tot het moment dat het kind een krap kreeg, en een flinke ook, toen kreeg ze van haar moeer en stevig pak billenkoek want haar moeder wist gewoon dat zij te ver was gegaan...... maarja eigenlijk ben je dan toch al te laat!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:37

de dierenarts zijn excuses aangeboden aan de familie? die hebben hem anders verkeerd voorgelicht door informatie achter te houden. Je maakt mij niet wijs dat ze niet wisten dat hun lieve schatje die hond zat te etteren. Ik zou ze aanklagen wegens dierenmishandeling.
Ik plaagde de hond ook wel eens toen ik klein was. En als ze me dan beet, kreeg ik er van mijn moeder ook een klets voor mijn oren bij, grinnik.

De hond is de betere mens

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:46

Ik heb dit verhaal ook al vaker gehoord, alleen ging het toen om een cocker spaniel...

Sprakeloos

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 12:48

Desiree"]
de dierenarts zijn excuses aangeboden aan de familie? die hebben hem anders verkeerd voorgelicht door informatie achter te houden. Je maakt mij niet wijs dat ze niet wisten dat hun lieve schatje die hond zat te etteren. Ik zou ze aanklagen wegens dierenmishandeling.
[/quote]
Tom vertelde dat ze het niet hebben geweten, kennelijk hebben ze dan niet veel affectie voor die hond en aai je hem zeker niet over zijn kop Verward
De dierenarts bood idd zijn excuses aan voor het feit dat hij het niet heeft gezien, vindt dat alle partijen evenveel schuld hebben in het bijzonder de ouders!!!!

[quote="Desiree schreef:
Ik plaagde de hond ook wel eens toen ik klein was. En als ze me dan beet, kreeg ik er van mijn moeder ook een klets voor mijn oren bij, grinnik.


Bij mij precies zo, mijn moeder wist dat als de hond mij beet dat ik iets fout moest hebben gedaan en niet de hond!!
1 x schijn ik de hond te hebben gepest (ik was 3 of 4 jaar oud) door de hele tijd mijn beer voor zijn neus te houden, hij wist dat dat mijn beer was en dat hij er niet aan mocht zitten. Toch heeft ie uiteindelijk in mijn beer gebeten en ik brulde het uit! Mijn moeder wist al gelijk wat er aan de hand was toen ik riep: Bartje bijte in mij beer en ik kreeg als toegift een pak op mijn blote kont Bloos

(Bartje was trouwens de hond die zo in z'n kop is geprikt met een speldje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:15

Dit verhaal heeft al eens op bokt gestaan, kan het alleen zo snel niet terug vinden.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:20

Ik begin nu ook te geloven dat het een broodje aap is. Je hebt het uiteindelijk via via gehoord en ton kan gezegd hebben: ja, een kennis van mij, blabla. Je weet hoe die dingen gaan. Ook misschien om iets meer jeu te geven.
Laatst bijgewerkt door Prima op 12-06-02 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:23

Het is niet zo dat ik jou niet geloof maar ik heb dit verhaal al heel vaak op het internet gezien en ook gehoord van verschillende mensen. Het is altijd de hond van kennissen van de familie of op een andere manier uit de derde hand.
Het heeft volgens mij ook de op de broodje aap site gestaan.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:28

Citaat:
He bah wat naar. Het zal je kind maar zijn!

Toch gaat het er bij mij slecht in dat die honden dat kind 'zomaar' grepen. Daar moet iets aan vooraf gegaan zijn bij die honden. Misschien niet door dit kind, misschien wel door een ander kind of door de baas van de hond, weet ik veel, maar 'zomaar' kan ik slecht bevatten.
Sinds ik dat verhaal gehoord heb over die nietjes in de oren van een hond neem ik berichten over honden die 'zomaar' een kind grijpen met een korreltje zout.


Citaat:
gedver, ik vind dat altijd zo....
vorig jaar ofso was er ook een hond afgemaakt omdat hij en klein kind had gebeten, later bleek de hond allemaal nietjes in z'n oor te hebben.....


Citaat:
Dat zijn zulke misselijke kinderen!!!!
Er was ook een keer een rottweiler afgemaakt omdat ie een kindje 't oor had afgebeten ofsu (wete niet precies meer) Nu bleek op het laatst dat de hond allemaal nietjes in z'n oor had, had dat kindje dus gedaan


deze quotes komen uit topics op bokt die 4 tot 6 maanden geleden zijn geschreven....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 14:41

Nou het spijt me als ik een topic heb gestart dat op een ander topic lijkt Verward En Prima je hebt het verhaal zelf van mijn ouders gehoord!!!!!! dus ga mij nu even niet hier lopen afvallen!!!!!!! Boos!

En je weet zelf ook wel dat ik helemaal niet van Broodje aap verhalen hou, en zeker niet om te lezen hier op bokt Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:45

Als het dan echt een nieuwe gebeurtenis is, word het tijd om een nietmachine onder de wapenwet te brengen en te verbieden Haha!

En moeten mensen eens leren dat kinderen niet alleen bij dieren gelaten kunnen worden, en dat kleine kind toch ook ff bij de oren pakken ( al dan niet met nietmachine Knipoog ) Ze moeten ook maar opgevoed worden dat een dier ook gevoel heet

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:37

nou dat ik al die verhalen van jullie hoor ben ik toch best geschrokken. mijn hond is 3 jaar geleden ook afgemaakt omdat hij eeen kindje van 3,5 jr gebeten had in der gezicht. oke mijn hond was dan altijd al erg ontrouwig tegen mensen. en heeft mensen wel ooit zomaar in de hielen gebete maar dan toch. snoopy(de hond) deed nooit iets tegen mijn nichtje van 2 jaar die overal rond wandelde. maar toen dat meisje(oppaskind van de buurvrouw) bij hem kwam beet hij.ik was met mijn oma naar de markt dus moest het allemaal later aan horen. maar nu denk ik dus echt dat dat meisje wel aan zijn staart ofzo getrokken moet hebbe. en toen zei mijn moeder die dag dat we een nieuw baasje voor de hond zoude zoeken. ik als meisje van 11 zat stiekem onder aan de trap te luisteren wat ze allemaal zat te vertellen tegen de dierenarts. het ging zo hallo met paula: ik heb een keeshondje(kleine) die iemand gebeten heeft. ik wil hem graag laten inslapen. Huilen dit hoorde ik allemaal de tranen schoten in mijn ogen maar ik wou het verhaal blijven volgen. dit mocht ik nooit weten van mijn moeder. maar ik heb ook gezegd wat ik wist.ze was wel boos op me. maar heeft gezegd dat ze er kapot van was dat hij dat meisje gebeten had .nu heb ik weer een andere hond maar ik zorg er echt voor dat hier niet het zelfde mee gebeurd. owja dat alles gebeurde ook nog op de verjaardag van mijn zusje. dat was echt een baal dag geworden. Huilen Huilen Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, DieL_Zor, Duran123, fleurtjeuh, GoogleAdsense, hagelslag, Mar_X, sollair310 en 162 bezoekers