Wisselen van tanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joycelyn
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Horst

Wisselen van tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 09:39

Mijn merrie van 3,5 jaar is momenteel aan het wisselen. Als je de lippen van elkaar afhaalt is het net een fietsenrek. De voortandjes onder en boven zijn al de "echte", maar de tanden erlangs zitten of los, of zien er niet uit. Zijn er personen onder jullie die weten of een merrie daar gedragsveranderingen van krijgen? Ze is op het moment er lastig en drammerig (dat zit zowiezo in de afstamming) maar het is nu toch wel erg.
(Ze is ook nog hengstig)
Hoe kan ik haar door deze wissel-periode heen helpen. Met rijden is er niets aan de hand. Ze neemt het bit goed aan.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:58

Veel wortels te eten geven, laat haar maar goed kauwen dan gaan de tandjes er sneller uit Lachen (als ze tenminste los zitten)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:56

rijd je haar al ?
Want houd er dan rekening mee dat een bit in haar mond, alles behalve prettig is. Natuurlijk is ze wat drammerig, het is ook niet prettog voor haar, en zo te horen is ze echt flink aan het wisselen, want ze mist nu enkele tanden en de rest zit los. Ik denk echter wel dat wortels wat TE hard zijn.

Eileen
Berichten: 61
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Utrecht

Wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:31

Wisselen moet vanzelf gaan, je kunt beter niet gaan forceren. Een paard kan er veel last van hebben, maar je schrijft dan die van jou geen problemen geeft met rijden. Dan valt het waarschijnlijk wel mee. Rustig afwachten dus, wortels zijn naturlijk lekker, maar of het helpt?