verharen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-01 22:40

Mijn fjord is al gigantisch aan het verharen, en ik borstel haar al zo min mogelijk, ze staat namelijk het hele jaar door op het land.
Maar het kan toch nog wel flink koud gaan worden in februari, stel dat het nu weer gaat vriezen, hersteld haar vacht zich dan weer of moet ik haar dan een deken op gaag leggen, ze gaat s'nachts ook niet op stal?


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 22:43

Paarden kunnen het heel goed zelf regelen meestal.

gewoon even in de gaten houden. als ze het echt koud heeft kan je altijd nog een dekentje opleggen. denk niet dat dat nodig is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 22:48

je paard zal ongetwijfeld zich wel redden hoor,ookal verhaart ie nu al.borstel hem/haar alleen zo min mogelijk,alleen de vieze modderplekken,zodat je niet teveel van zijn huidvet wegneemt.

soms is het beter om te zwijgen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-01 22:59

Een vriendin van mij zei al dat de vacht zich weer hersteld.......maar ik dacht laat ik het toch nog ff hier vragen......heb af en toe nog wel eens wat vraagjes hihihi.
Ik heb nu namelijk pas sinds een jaar weer paardjes en vroeger altijd wel gereden dus heb af en toe nog wat onduidelijkheden, ben ook heel blij dat dit forum er is......steek er altijd een hoop van op en als ik ergens mee zit dan vraag ik het gewoon.......in iedergeval bedankt!!!
Groetjes van Jacqueline

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 23:07

als ze altijd buiten staat zal ze t heel goed zelf kunnen regelen. pas als ze dekens om hebben en binnen staan. gaan ze minder aan hun vacht doen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-01 00:08

Die van mij staat binnen onder een winterdeken en verhaart als een gek. Zelfs zo erg dat ik de veearts heb laten komen omdat ze kale plekken heeft. Waarschijnlijk gewoon van het verharen. De plekken zijn namelijk niet echt kaal, maar gewoon heel dun behaard. Ik trek op elke plek van haar lichaam zo de haren er uit. Ze is gek, het is nog winter, maar ja met al dat bedekken door ons kan zij het ook niet meer bijhouden natuurlijk.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-01 09:37

Komt door het mooie en warme weer, maar de shets van ons die hebben dus nog nergens las van hoor.......terwijl die helemaal een stel teddyberen zijn........raar he!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 11:44

Ik heb gemerkt (6 jaar Jopie, die nooit weet wattie met zn haren moet) dat als ze beginnen met verharen het meestal warmer is. Zodra het kouder wordt laten de haren minder goed los. Dat regelen ze dus zelf. Ik heb dan wel eens de neiging gehad om de deken op te leggen (hij staat altijd in een buitenbox met deken) zodat hij bleef verharen, maar dat werkt niet. Hij houdt z'n haartjes gewoon vast...

laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:10

Iowa en Xantippe verharen ook verschrikkelijk erg.
Xantippe had eerst geen deken op,maar dat heb ik nu wel gedaan want dat had ze nodig.
Maar ze ahd niet eens een onwijze dikke vacht,maar ze verhaart vreselijk erg!
Ik poets haar maar gewoon, ze red het wel en anders maar een dikkere deken om.
Iowa heeft niet eens echt een dikke vacht, gewoon een donkere kleur. Het is ietsiepietsie dikker, en zij verhaart ook onwijs.
Heb ik een dikke deken om.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:21

Das heel grappig. Muus heeft de hele winter alleen na het rijden een deken op gehad en overdag staat ze lekker buiten in de bak. Toch heeft ze nauwelijks een dikkere vacht. Ze heeft echt nog zo'n glad velletje. Zou dat trouwens door het voeren komen ofzo? Of doordat 's nachts als het vriest de verwarming een beetje aan is in de stal?

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:19

Citaat:
Op 2001-02-16 23:08, schreef Manon 2:
Die van mij staat binnen onder een winterdeken en verhaart als een gek. Zelfs zo erg dat ik de veearts heb laten komen omdat ze kale plekken heeft. Waarschijnlijk gewoon van het verharen. De plekken zijn namelijk niet echt kaal, maar gewoon heel dun behaard. Ik trek op elke plek van haar lichaam zo de haren er uit. Ze is gek, het is nog winter, maar ja met al dat bedekken door ons kan zij het ook niet meer bijhouden natuurlijk.



He dat heeft Bassie dan ook!! Ik vind het nogal raar en maakte me al een beetje zorgen, maar als het bij meer paarden voorkomt, dan zal het wel meevallen denk ik....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 109 bezoekers