pfeiffer-HEB GEEN PFEIFFER!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

pfeiffer-HEB GEEN PFEIFFER!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 14:49

fijn, ik heb waarschijnlijk pfeiffer opgelopen..wie heeft het gehad?
hoe lang duurt ut ong..
kan ik wel gewoon blijven rijden?????
nou iedereen bedankt voor de reacties..maar ik heb dus mazzel..wan tik heb geen pfeiffer
volgens de dokter ben ik zo moe omdat ik tèveel onder gewicht heb..
dat wordt dus eten!! Vork
Laatst bijgewerkt door nicolietje op 11-06-02 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes Nicole


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:56

Ik heb pfeiffer gehad en heb alles gewoon gedaan.
Geen aanrader. Ik zit er nu mijn hele leven mee omdat ik het daardoor chronisch heb gemaakt.
Maar rust je als je lichaam er om vraagt is er niks aan de hand.
Bij de meeste duurt het dan ook een maand of 2, al is het bij iedereen weer anders.
Maar nogmaals rust als je lichaam daarom vraagt. Ook al had je hele leuke dingen geplant.
Het is geen schande als je pfeiffer hebt om veel te slapen,integendeel.
Dan ben je er zo weer bovenop Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:14

ik heb er dus ook al een jaar last van omdat ik mezelf geen rust gunde en dat was zo slecht ik lig nu vaak na school en na het werk thuis eerst te slapen en dan pas ga ik weer andere dingen doen en dat ik niet normaal voor een meisje van 19

Dus als je jezelf een plezier wilt doen geef je zelf dan heel veel rust!!! Ook als je je niet ziek voelt en je moet je niks aantrekken van mensen die het niet begrijpen enzo

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 09:29

bedankt voor de tips..lrijg dinsdag uitslag..jullie horen het dan wel..

Groetjes Nicole

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:49

Hai, ik heb al 2 jaar pfeiffer.
Toen ik het net had was ik echt maar in staat 1 paard te rijden. Maar je gaat door en uiteindelijk kun je 4 paarden rijden. Ik kan maar 3 uur per dag op school zitten. Dus je tilt je over je grens heen... Da's niet goed en daarom heb ik het nu al 2 jaar.. Ze zijn nu aan het prikken vaan de ziekte van Gilbert. ( ook moeheid maar dan genetisch)..

Dus 1 advies: echt uitrusten, want ik luisterde ook niet, en nu gaat het niet zo snel over!

Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:01

Ik heb dan ook Pfeiffer gehad en ik kon van het ene moment op het andere echt niets meer doen omdat ik daar simpelweg te moe voor was. Dit in combinatie met de gebruikelijke keel- en leverontsteking zorgde voor een paar maanden bedrust.

Hoe ik het heb gekregen weet ik niet. Ik weet alleen wel nog een ding heel goed en ook ook wanneer het begon: ik was wezen logeren bij een vriendinnetje en had daar wat gegeten waar ik (dacht ik toen nog) niet lekker van was geworden; beetje lamlendig en vage klachten. 'S Ochtends naar huis toe gegaan en 's middags met een vriendinnetje naar Hilversum want het was daar voor het eerst koopzondag en dat was toch wel wat bijzonders: winkels op zondag open. Ik voelde me nog steeds niet lekker dus ben weer naar huis gegaan en in bed gaan liggen, twee dagen later kwam de dokter met voorlopige diagnose - naar het ziekenhuis geweest voor bloed afname en het was idd Pfeiffer (en al dit zal rond pasen zijn geweest toen) en zo rond eind mei, begin juni kon ik weer een beetje zelfstandig uit bed en naar beneden. Het heeft nog zeker een jaar geduurt eer ik me zelfs weer een beetje fit voelde.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:28

ligt eraan hoe erg je het hebt, maar toen ik nog zeer fanatiek schaatste (6 dagen per week, 5 dagen training, 1 dag wedstrijd) werd altijd een sportarts ingeroepen als iemand pfeiffer had. En dan was het advies, om de dag trainen, en om de dag rust. Dan kon je toch gewoon doorgaan met wedstrijden.
Verder is er een soort kruidentherapie, ik ben de naam even kwijt, maar dat schijnt echt te helpen, ben je er in 3 weken vanaf. Informeer daar zeker naar!!!!!
En verder dus gewoon 1 dagje rijden, dagje longeren=rust, dagje rijdne enz. Ik zou zeker niet helemaal stoppen, ook niet als de arts het adviseert, altijd een sportarts vragen (die kijken er heel anders tegenaan) en een homeopaat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:47

Toen ik het kreeg heb ik 3 weken op bed gelegen : ik kon niets.
Het is zo vervelend, omdat je wel dingen wil doen, maar het lukt je gewoon niet.

Daarna heb ik er nog 1,5 jaar last van gehad, zeer vroeg naar bed, vaak ziek (griep) altijd moe. Ik heb er nog een stofwisselinsprobleem aan overgehouden en sinds die tijd ben ik heel erg allergisch geworden voor allerlei dingen.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:04

vandaag had ik de uitslag van wat ik had en ik heb pfeiffer Huilen
dit is mijn eerste keer dus weet er niks van.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 16:13

Beterschap....

Groetjes Nicole

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:25

ik heb ook pfeiffer... sinds november nu. en het is niet leuk Boos! normaal ben(was) ik altijd overactief enzo en ineens kon ik dus nix meer, behalve zo'n beetje de hele dag slapen. maar wat ik nog het ergste vond(vind) is dat mensen om mij heen het niet echt begrepen.

ik liep nl stage en daar kon ik dus ook neit meer heen. maar toen ik weer wou beginnen (veelstevroeg, maar ja...eigenwijze ik) met halve dagen, viel het toch tegen. dus kon ik daarna weer niet naar stage. gewoon naar school ging nog, maar de hele dag werken wou gewoonweg niet. en dat begrepen ze daar niet zo... en toen kreeg ik van iedereen verhalen te horen dat ik de leuke dingen wel kon doen, maar niet kon werken etc, ik kon wel naar mn pony heen bla bla... ok, ik ging dan wel nar mn pony maar dan was ik er hooguit een half uurtje en daarna lag ik thuis ook meteen weer op bed. en dat ik wel elke dag kon rijden sloeg ook nergens op, mnpony heeft het in die tijd (en nu nog steeds) nog nooit zo rustig gehad

dus dat is wel heel erg balen, dat iedereen er zo minderwaardig over doet... terwijl ik er nu nog steeds last van heb (ben blij dat het bijna vakantie is!!) en ik heb ook nogal vaak last van mn darmen (PDS) en dat duurt dan altijd precies 5 dagen en dat snappen ze ook niet... heeeeeeeel irritant... maar jah... sommige mensen... nou heb ik dus doordat ik ziek ben geweest een onterecht cijfer gekregen voor mn stage. daar baal ik dus heel erg van, maar het is mijn woord tegen dat van hen... want zij kunnen gewoon zeggen (wat ze ook doen) dat ik mn werk niet goed deed... wat NIET zo is.. maar jah...


*hmmmmm mn frustraties moesten er ff uit geloof ik Frusty *

maar ik zal voor je duimen dat je geen pfeiffer hebt hoor!!

liefs, Renée

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 18:16

wat vervelend voor je! (voor jullie allemaal eigenlijk Knipoog )
allemaal veel beterschap Party!!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 20:18

lizzy schreef:
wat vervelend voor je! (voor jullie allemaal eigenlijk Knipoog )
allemaal veel beterschap Party!!
bedankt!!!! Haha!

Groetjes Nicole


pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 13:42

Ik heb drie weken met 40 graden koorts op bed gelegen, en daarna nog twee maanden niks kunnen doen, het enige wat ik kon doen was op de bank liggen, zelfs naar boven lopen was al ontzettend zwaar. Ik zat drie maanden voor mijn examens en ik ben dus ook te snel weer aan het werk gegaan, heb mezelf niet goed genoeg laten uitzieken, en daardoor heb ik bijvoorbeeld haaruitval gekregen, van de stress, hoofdpijn enz. Dus ziek alsjeblieft gewoon goed uit, doe geen dingen die je niet kan doen, want dan blijf je er alleen maar nog langer mee zitten!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:29

Ik heb dus met carnaval pfeiffer gekregen. Heb ook 3 weken 40 graden koorts gehad. Ik kon niks meer. Geen tanden poetsen, want dan moest ik mijn arm optillen. Mijn moeder moest me naar de wc helpen en ze moest me wassen. Ik dronk ongeveer 7 liter water per dag, als ik maar 10 seconden geen slok water nam, verging ik al van de dorst.
Eerst dacht de dokter dat het griep was, dus kreeg ik antibiotica. Daar bleek ik dus allergisch voor te zijn. Ik kreeg vreselijke uitslag over mijn hele lichaam en mijn huid brandde van binnenuit weg!! Het jeukte verschrikkelijk en het was heel heet. Ik legde altijd zakken ijs op mijn benen om af te koelen. Ik leek wel een pad. Verschrikkelijk. Boos! Ik heb toen anti-jeuk medicijnen gehad, maar die hielpen dus niet. Ik heb daar 3 weken mee gezeten.
Ik kon alleen maar liggen, liggen, liggen. Het was echt afschuwelijk. Ik had net 2 dagen een nieuw paard gekocht, werd ik ziek. Boos!
Ik heb dus 2,5 maand thuis gezeten en ben toen halve dagen weer naar school gegaan. Maar ik hield dat niet vol. Ik ben toen 2 weken nog thuisgebleven, en toen ben ik weer halve dagen naar school gegaan.
Nu ga ik hele dagen naar school, ik moet wel, anders ga ik niet over. Eigenlijk is het veel te veel voor me, want doordeweeks paardrijden zit er nu ik naar school ga dus niet in. Daar ben ik veel te moe voor.
Mensen snappen er inderdaad geen bal van, en ik kan me er best aan ergeren. Ze zien van buiten niks aan je, dus ben je niet ziek, denken ze. Ze kunnen het zich ook niet inbeelden. Dus er wordt op school door sommige leraren verwacht dat ik een werkstuk even in twee weken maak, terwijl anderen er een heel kwartaal over mogen doen. En dat ook nog terwijl ik na school te moe ben om iets te doen. Boos!
Ik ben blij dat ik over twee weken vakantie heb, dan kan ik weer uitrusten.
Als iemand nog een paard zoekt om doordeweeks te rijden, voor een maand ofzo, dan kunnen ze me pben. Ik vind het zo zielig dat Nicole nu doordeweeks niet gereden kan worden. Er zijn geen kosten aan verbonden. Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:16

ja, het is echt verschrikkelijk. Inderdaad, het onbegrip van anderen mensen. Zelfs mijn eigen vader noemde mij een 'luilak' en te lui om te werken. Dat kwam echt heel hard aan.
Ik had toen net de examens achter de rug en begon met vakantie werk. Chocoladefabriek, achter de lopende band. Het was echt verschrikkelijk. Ik kon het niet bijhouden, ik was veels te moe. en die mensen daar waren me de hele tijd aan het uitschelden dat ik een luilak was en niets uitvoerde.
Ik wist toen zelf ook niet wat er met me aan de hand was. Later kwam er dus Pfeiffer uit, maar toch werd dat niet echt begrepen bij mij thuis.

Nouja, ik wil niet meer denken aan die verschrikkelijke tijd Verdrietig

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:23

Ik ben gisteren ook geprikt voor oa pfeiffer, zal vijdag ofzow wel de uitslag krijgen Verward
Bij mij wordt puur voor de zekerheid gekeken of ik nix lichamelijks heb, maar het lijkt erop dat ik een burnout heb, fijn ben je 23 jaar Frusty
Ik loop daarmee overigens ook afentoe tegen lichte onbegrip aan van bijv mijn partner, hij dacht dat het wel zo over zou zijn die vermoeidheid etc, hij is wat ongeduldig ermee, maar dat ben ikzelf ook...
Laatst bijgewerkt door Llewella op 12-06-02 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Area51, Colien, Domi_94, Esther, GoogleAdsense, inge_romeo, lanouska, Laura1982, Letje01, Lugea, RoronaZorro, Sure_lee, Tajmahal, xPabloBokt en 56 bezoekers