(kleine) kinderen hebben ...en een paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

(kleine) kinderen hebben ...en een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 17:45

Hallo moeders/vaders(ikke mam dus van 2 boys 7 en 9 jaar)
Vroeg me af of het altijd te combineren is bij jullie het hebben van een gezin maar ook de verantwoording van een eigen paard.
je kinderen(jaja je man ook)vragen natuurlijk veel aandacht..maar je paardje lief ook!!!Zit je soms met de handen in het haar..of heb je een passende oplossing?(vinden je kids paarden ook leuk?)
ben benieuwd...
Eerlijk gezegd moest ik zoeken naar een bijrijdster..anders zou mijn paard aandacht tekort komen.


brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:38

Ik moeder van 2 kids,kan het goed combineren hoor ,8 uur de kids naar school en dan doe ik mijn taken als huisvrouw(GRRRRRRRRRRRR) dan ga ik half 1 naar mij paardje tot 3 uur en dan komen de kids weer thuis.
En in het weekend gaan de kids mee ,deze houden wel van paarden maar het is niet alles voor ze.
En als ik een keer niet kan dan verzorg een ander op stal hem ,die gooi hem dan buiten en strooi de stal op,en dat gebeurt ook als ik ziek ben of dan gaat mijn man.
En ik werk daarbij dan 2 dagen 4 uurtjes,dus das niet zo veel he.
Wel schiet er bij mij de sociale contakte met vrienden(die niet van paarden houden dan,want die komen gewoon op stal koffiedrinken.)vaak in ,want ik heb weinig tijd over voor koffie visite want sávonds ben ik thuis voor de kids.
Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:41

"Plannen en rennen" roep ik altijd maar Knipoog
Ik doe het samen met Nanouk, mijn vriendin.
We hebben een stal met 4 pk (2 paarden, 2 pony's) en hebben nu een nieuwe stal gebouwd waar nog straatwerk omheen moet, buitenbak moet worden aangelegd en weiland moet opnieuw worden gefreesd en ingezaaid. Cool Haha!

We zijn allebei moeder van twee meiden (Nanouk d'r meiden zijn 4 en 6 en mijn meiden bijna 5 en 7). Mannen met allebei een eigen zaak (lees: bijna nooit thuis), Nanouk werkt twee dagen en ik 4 dagen tot 3 uur.

Weinig tijd voor luieren dus maar wel erg leuk allemaal, ik merk nu ze ouder worden dat het steeds makkelijker wordt.

Dat we 4 meiden hebben is misschien ook makkelijker want die spelen lekker samen als we bij de stal zijn, totdat er eentje uit een boom valt, in de brandnetels ligt of wat voor andere ellende ze allemaal bedenken.
Nanouk en ik doen de verzorging samen en het is lekker dat er altijd een mogelijkheid is om eens ergens te blijven plakken zonder dat je naar huis moet om de paarden eten te geven.

In onze nieuwe stal komt ook een kinderhoek voor de winter waar ze zich lekker kunnen vermaken zodat de mama's zonder al te veel gepiep aan hun hoofd kunnen mesten enzo.

Als ik ga rijden dan is of mijn man thuis, of de meiden spelen bij de buren (of Nanouk Haha! ), of rijden op hun pony in de bak of slapen en dan staat de babyfoon aan.
Of ik rij gewoon niet. Dat is iets wat ik wel heb moeten leren; ik hoef er niet van te eten, paardje staat lekker in de wei dus als het niet lukt dat rijd ik zomaar een paar dagen even niet. Vind hij ook niet erg Haha!
Was wel even oefenen omdat in mijn kop te krijgen.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 20:07

Ik heb er 2.... 2 jongens... of wervelwindjes beter gezegd, in no-time huis overhoop Haha!

Een van 5 en een van 3 jaar, oudste zit op school jongste binnenkort op peuterspeelzaal, de jongste gaat 1x per week mee naar het paard,
2x doordeweeks naar een oppasmoeder en in het weekend blijven ze bij paps Haha! als mams naar peerd gaat.

Ik zit wel aan een tijdlimiet, ik ga namelijk onder 'schooltijd' naar mijn paard.

Huishouden, beeeeh, tja, dat is wat rommelig met eens in de week een grote veeg er doorheen.

Mijn man heeft een eigen paard, dus die is vaak na zijn werk naar zijn paard.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:33

wij hebben 2 meiden de jongste is net3 en de oudste net 5 klein nog dus.
mijn pony staat nu in het land en als ik ga rijden is dat altijd s'avonds het bos in omdat het me overdag niet lukt met de jongste thuis, huishouding, en rompslomp.
ik zit op dit moment in de ziekte wet maar anders werk ik ook een avondje of 3 per week. eigenlijk heb ik dus helemaal geen tijd om te rijden Haha! .
maar mijn pony is op leeftijd en staat in het land. ik ben opzoek naar een bijrijdster maar dat valt niet mee.
Maar nog een jaartje druk en moeilijk doen en dan gaat de jongste ook naar school en heb ik meer tijd voor het paardje.
als ik niet kan rijden s'avonds (door werk) ga ik s'middags met de kids iets lekkers bij het paardje brengen Knipoog Maar ik moet zeggen het valt niet altijd mee

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

kids en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:45

Tja het is een kwestie van plannen...

Ik heb twee kids (11 en 13)

Die van 13 rijdt al vanaf dat ze paardje kan zeggen en heefd haar eigen pony. wij kunnen dus zowiezo samen door een deur.
De jongste vindt het allemaal stom gedoe en keurt de paarden geen blik waardig.

Toen ze klein waren ging het inderdaad wel eens ten koste van de aandacht, maar toen had ik iemand die bij mij reed.

Inmiddels heb ik na 17 jaar huwelijk mijn man ook zover gekregen te gaan rijden. Hij helpt ook in de stal en land.
Ik ben wel blij dat ik de paarden aan huis heb, en een flexibele baan.
Ik maak nooit mijn eerste afspraak voor 10 uur. dus kan ik voor ik ga werken eerst de stallen doen en de paarden verzorgen.

ik werk 4 dagen van 6 uur, mijn dochter doet ze naar binnen als ze uit school komt. we rijden meestal in de avond, de bak is verlicht.

Nu de kids ouder zijn is het gewoon goed te doen.

maar ik moet wel opletten dat de jongste zijn aandacht krijgt, vooral omdat ie zo kan balen van onze paardenziekte

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:11

Toen ze nog niet op school zaten was het af en toe knap lastig, nu heb ik wat meer speelruimte gelukkig. In het weekend kom ik vaak niet aan mijn paard toe want mijn dochters zijn ook gek op paarden. Heel leuk, maar na twee pony's verzorgen en rijden is de tijd vaak op.
Doordeweeks doe ik mijn paard onder schooltijd en na school rijden zij op de pony's.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:56

Mijn dochter is bijna 3 en gaat dus nog niet naar school...Behalve op maandag- en donderdagochtend naar de peuterspeelzaal. Die ochtenden gebruik ik iig om de stallen helemaal leeg te mesten. Verder heb ik op de donderdagmiddag hulp van Mattis en soms -als ze vaker kan- ook door de week.

Robin (dochter) heeft inmiddels de leeftijd dat ze mee kan op de wagen. Dus vaak gaan we aanspannen en gaat ze gewoon mee.

In de zomer zijn er eigenlijk weinig problemen, dan ga ik 's avonds de meiden doen als mijn man thuis is. In de winter is dat een ander verhaal. Komende winter zal dan wel de laatste worden, want daarna gaat ze naar de 'grote' school en heb ik mijn handen wat meer vrij....

Soms schieten de pony's er wel bij in, moet ik eerlijkshalve zeggen. Althans dan staan ze wel de hele dag buiten, maar krijgen ze daarnaast geen extra beweging.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:11

Hoi,

Leuk onderwerp trouwens.
Ik heb een kleintje van bijna 9 maanden.
En ik ga meestal s'avonds naar de paardjes en heel soms s'middags als mijn mams even kan oppassen.
Ik werk niet en heb geen rijbewijs. Anders had hij mee gekunt en daar waar de paarden staan in de box gekunt.
Maar het word nu wat beter weer dus kan ik heerlijk fietsen.
Ik ga niet elke dag ( ja nu effe want het veulen heeft bronchitus dus moet hij 2x per dag ventapulmin)
Het zijn trouwens 5 paardjes(ponys)
3 haffie's en 2 welshjes Het welshje leuk voor mijn zoontje als hij groter is hahaha.
het zijn 2 merrie haffie's met 1 hengstveulen en 1 welsh merrie met hengstveulen.
Ze staan lekker in de wei nu dus dan hoef ik niet elke dag intensief met ze bezig te zijn.
Nou ben benieuwd naar de rest.

gr.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:27

zeker een leuk onderwerp. ik heb zelf nog geen kinderen maar mijn vriend wil zelf over een jaar of 3 a 4 een kleintje. ik zit het elke keer af te houden omdat ik echt dacht dat dit niet samen kon. nu ik jullie berichten zo lees is het misschien toch wel mogelijk om en een kind en een paard te hebben. dus wie weet....

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:24

Wij hebben 3 jongen,in de leeftijd van 13,11 en 8 jaar.
Het gaat nu dus prima want de heren kunnen hun zelf heel goed redden,
toen ze nog klein waren deed ik de paarden als ze naar school waren, of als ze hun middagdutje deden.
Ik heb mijn paard thuis staan en dat maakt het natuurlijk wat gemakkelijker.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:18

Marc en ik willen ook graag kinderen. Bovendien zouden we heel graag ons paard aan huis willen hebben. Of dit doorgaat is de vraag, de bouwvergunning-aanvraag is al in behandeling.
Vooral als het kindje nog klein is en veel slaapt, lijkt het me wel handig. Gewoon de babyfoon mee naar buiten en dan mesten en poetsen enzo. Mochtie wat ouder zijn dan wil ik graag zo'n rugdrager (soort van een rugzak waar de baby inkan). Ik ga dan niet rijden (lijt me echt kevensgevaarlijk!) maar neem Des dan aan de hand mee naar buiten. Eventueel kan miin vader dan rijden als hij wil, en mischien wil hij halverwege de baby wel op de rug zodat ik kan rijden.
Bovendien heeft mijn vriendin een bak bij huis en ook oppaskindjes 9en dus ook een box enzo), waar de baby vast ook wel eens een half uurtje in mag.
Als het kindje ouder wordt wordt het mischien eerst lastiger, maar als ie op de peuterschoolleeftijd komt krijg je weer wat meer vrijheid (qua paardrijden betreft). Mischien stel ik het me wel heel makkelijk voor, dat moet de praktijk me leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:04

Wat ik me afvraag is of jullie je paard en het aandeel in het huishouden zelf bekostigen of dat jullie financieel afhankelijk zijn van je partner?
Het lijkt me nl. extreem zwaar om er een een leuke baan op na te houden naast kinderen en een eigen paard.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 23:49

Okee ik zal me er ook even mee bemoeien...
ben er mee begonnen Tong uitsteken zo is te vragen...onder de ouder(s)e bokkers..
hoe men het reilt en zeilt ..het ouderschap en jullie paard en wereld!
Iedergeval mijn enige kinderdroom(en grootste hobby) kwam 2 jaar terug wwwhhhooeeaaa uit!!!
(wat verzorgpaarden gehad,3 jaar terug)
Het bloed begon te kriebelen..en ik kreeg de kans een(groen) belofte paard te kopen..al was ik 30+ met kids. Verward
SSja...realistisch denken..komt heel veel kijken bij een eigen paard.
Uiteindelijk dacht ik ..moet kunnen!!K ga ervoor!!
De kinderen zitten nu op de basis school.
En ik ga inprincipe tijden dat hun op school zijn.
Ik werk ook!
(Betaal mijn paard zelf.. Lachen )
eind vorig jaar van baan veranderd,en andere werktijden gekregen.
Dus heb ik besloten iemand te gaan zoeken me te helpen...
(iemand waarmee ik absoluut op dezelfde golflengte zit!!)
zodat gezin noch paard iets tekort komt.
Moet zeggen het bevalt me tot nu toe erg goed.
Mijn man en kids vinden paarden niksssss.(leven feyenoord 1)
Als mijn man thuis is.. he watch the kids
Jah mijn jongste...gaat soms mee naar stal om een appel te geven.
Heb de mazzel dat mijn paard 3 minuten van huis staat!!(loopje),En de kinderen alweer die leeftijd hebben,dat ze ook even lekker kunnen voetballen voor de deur als mam even naar de manege hobbelt.
Met baby's en te jonge kinderen moet je oppas hebben,vind ik.Of oppas voor je paard en zelf niet gaan.
Heb ooit is een huilende baby in een buggy langs de rybak zien staan,
en een peuter leuk als puzzel een hoofdstel uitelkaar zien halen...en moeders lekker rijden... Lips are sealed

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 00:11

Goh...trouwens...leuk om te lezen allemaal..
eigelijk best veel reacties op bokt van ouder(S)...met de verantwoording opvoeding van een kind of meerdere...
en het hebben van een paard,en hun verzorging.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 00:25

angelique schreef:
Heb ooit is een huilende baby in een buggy langs de rybak zien staan,
en een peuter leuk als puzzel een hoofdstel uitelkaar zien halen...en moeders lekker rijden... Lips are sealed


Oeps, ik hoop niet dat je die van mij zag Bloos Haha!

Toen mijn oudste een baby was heb ik mijn paard ingereden met haar in de buggy of maxi-cosi naast de bak en af en toe begon ze dan flink te huilen. Ik vond dat niet leuk maar soms ging het gewoon even niet anders.

Toen ik mijn paarden eenmaal aan huis had dacht ik dat het gemakkelijker zou zijn maar ik werd doodzenuwachtig van een babyfoon op de bakrand. Want wat als je kind opeens begint te krijsen, dan wil je er naartoe rennen maar je kan moeilijk je paard met zadel en hoofdstel in de stal gooien. Ik ken mensen die daar geen problemen mee hebben maar ik hoorde daar niet bij Verdrietig
Ik vond de tijd dat ze niet naar school gingen knap lastig, en dat duurde bijna acht jaar in totaal (ze schelen bijna vier jaar). Ook de peuterspeelzaaltijd is maar zeer beperkt. Het gaat wel maar het is maar twee keer per week.

De eerste weken dat de jongste naar school ging wist ik niet wat me overkwam, opeens had ik weer tijd. Toch lukt het me nog steeds niet altijd om te rijden. Huis, dierenverzorging en boodschappen nemen ook veel tijd in beslag.

Ik heb mijn paard zelf betaald en toen ik werkte verdiende ik precies het onderhoud van de paarden (acht tot tien uur per week). Maar ik heb de afgelopen acht jaar maar tien maanden gewerkt. Ik wil wel maar het is bijna niet te doen met een boerderij die nodig opgeknapt moet worden. Ik voel me niet afhankelijk. Per slot van rekening draag ik ook mijn steentje bij, ook al is dat thuis.
Toch vind ik het wel bijzonder prettig om zelf geld te verdienen en na de vakantie ga ik weer op zoek naar een flexibele baan die ik kan combineren met boerderij, paarden en kids (mission impossible dus Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 07:05

Percy schreef:
Ik heb mijn paard zelf betaald en toen ik werkte verdiende ik precies het onderhoud van de paarden (acht tot tien uur per week). Maar ik heb de afgelopen acht jaar maar tien maanden gewerkt. Ik wil wel maar het is bijna niet te doen met een boerderij die nodig opgeknapt moet worden. Ik voel me niet afhankelijk. Per slot van rekening draag ik ook mijn steentje bij, ook al is dat thuis.


Waarom ik dit vraag is omdat ik in mijn omgeving zo vreselijk veel vrouwen tegengekom die na een scheiding meteen de paarden hals over de kop gaan verkopen. [Vooral wanneer er spake van zou zijn dat de paarden mee zouden tellen in de boedelscheiding] Nu denkt iedereen dat haar dat niet zal overkomen maar ik denk dat we allemaal de voorbeelden wel kennen. Onder het motto 'een slimme meid is op haar toekomst voorbereid' vroeg ik me af hoe jullie die dingen geregeld hebben en hoe jullie daar tegenaan kijken.
Je kunt wel zeggen dat je je niet financieel afhankelijk voelt maar feitelijk ben je dat natuurlijk wel. De vraag is of je na denkt bij de gevolgen die dat voor jou, de kinderen en de paarden kan hebben. Of heb je met je partner een overeenkomst afgesloten voor jou verrichte arbeid in het huishouden?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 08:44

ik heb cheval ook zelf betaald en betaal het onderhoud ook zelf.
Natuurlijk ben ik financieel niet onafhankelijk dat zal als vrouw met kleine kinderen ook erg moeilijk zijn.
als ik er alleen voor kom te staan is het denk ik voor mij wel mogenklijk om cheval te houden, de kinderen zouden het met minder (dure) kleding moeten doen.
Cheval heeft niet zoveel geld waarde meer dus als "boedel" brengt ze niets meer op.
Dus ook alleen (met de meiden) kan ik het redden Haha!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 08:45

We zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd en er is een verdeelsleutel. Dat neemt niet weg dat ik bij een scheiding mijn paard niet zou kunnen houden.
Ten eerste kan ik de boerderij niet alleen betalen en zou ik mijn paard op een pensionstal moeten zetten. Dat zal financieel niet mogelijk zijn. Ook al zou ik fulltime werken. Ik zou wel proberen de pony's voor de kinderen te blijven onderhouden.
Ten tweede is een baan, kinderen en het hebben van een paard qua tijd een onmogelijke opgave wanneer je er alleen voor staat. Tenzij je misschien veel hulp van familie hebt maar dat zou in mijn geval niet zou zijn.

Hard maar waar, maar er is geen verschil tussen nu wel of geen betaalde baan hebben. Die baan is zo gevonden wanneer het nodig is.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:09

Toen ik Dikke kreeg, was mijn dochter 6,5 jaar en mijn zoon 2,5 jaar.
Met mijn dochter was het nooit zo´n probleem omdat ze zelf ook dol op paarden is en toen net zelf met rijlessen begon. Met m´n zoon was het toch wel onhandig; levensgevaarlijk om met dat jochie naar de stal te gaan! Als er een paard op de poetsplaats stond, moest Tim er altijd dírekt achter langs lopen Scheve mond en meer van dat soort (on)gein }> !
Ik ben wel blij dat mijn paard in die tijd op een pensions-stal met binnenbak stond: het werk werd voor me gedaan, dus als het niet uitkwam, hoefde ik er niet persé naar toe om uit te mesten. Ook kon ik dan ´s avonds gaan rijden als mijn man thuis kwam.
Inmiddels zijn we 5,5 jaar verder en ruim 2 jaar terug zijn we naar de stal verhuisd waar we nu (nog) zijn. Dit is een kleine stal (ong. 15 paarden) waar we alles zelf doen. Omdat het met de tijd niet altijd even makkelijk was/is, heb ik een bijrijdster gezocht, die Dikke 3 x in de week verzorgt en beweegt. Dat gaat hardstikke goed! Beer, die ik 2 jaar geleden erbij kocht, "doe" ik samen met mijn vriendin. Als ik er nu ´s ochtends eens niet toe kom om de boxen te mesten, kan ik gewoon ´s middags even gaan; De kinderen zijn inmiddels 12- en 8 jaar en vinden het helemáál niet erg om een uurtje alleen te zijn als ik naar de paarden ben Knipoog ! Het voordeel is wel, dat ik in geval van nood, binnen 10 min. bij de kinderen ben en dat mijn man de zaak bij ons in het dorp heeft: als het echt grote nood is, is mijn man er binnen een paar minuten!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:26

Bij western staat er een advertentie "te koop wegens zwangerschap" maar de vrouwen hier zijn gelukkig anders.

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:33

Dat hebben heel wat mensen me gevraagd toen ik zwanger werd. "Dan verkoop je zeker wel je paard?" Ik haalde mijn schouders over zoveel onbegrip maar op Haha!

Ik heb boven iets verkeerd geschreven. Ik zou mijn paard in prinicpe waarschijnlijk wel kunnen houden maar geen paard en twee pony's. En ik zou dan toch kiezen voor de kinderen en dus de pony's. Vroeger had geen haar op mijn hoofd kunnen denken dat ik ooit zo zou redeneren maar dat was voordat ik kinderen had.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:42

Percy schreef:
Ik heb boven iets verkeerd geschreven. Ik zou mijn paard in prinicpe waarschijnlijk wel kunnen houden maar geen paard en twee pony's. En ik zou dan toch kiezen voor de kinderen en dus de pony's. Vroeger had geen haar op mijn hoofd kunnen denken dat ik ooit zo zou redeneren maar dat was voordat ik kinderen had.


Dat ken ik, altijd gaan de kinderen voor Haha!
tijdens mijn zwangerschap had ik cheval nog niet, kan ook niet oordelen over je paard dan wel of niet houden.
ik weet wel dat toen Robin (onze oudste dochter) nog een baby was en een uur of 18 per dag huilde tot ze een maand of 10 was ik geen paard erbij kon houden.
het lijkt me toch heel moeilijk een baby en een paard.
peuter en paard vind ik ook niet altijd even makkelijk.

mijn meiden vinden paarden nu nog wel heel leuk Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers