Rijfoto's van vanmiddag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Rijfoto's van vanmiddag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 18:10

Heb ze niet op volgorde dus alles zit door elkaar Tong uitsteken

Afbeelding
draf

Afbeelding
voltetje rijden Lachen

Afbeelding
Bon met haar racegalop *LOL*

Afbeelding
nog een keer galop, hier keek ik of ze goed zat.. niet dus

Afbeelding
koppie Lovers

Afbeelding
stappen Lachen

Afbeelding
nog meer stappen Haha!

Afbeelding
staaaaaaappen Tong uitsteken

Afbeelding
de passage Tong uitsteken Knipoog

Afbeelding
eigenwijze bonita mocht even beentjes strekken en meehelpen bon uit te stappen Haha!

Afbeelding

Afbeelding


Dit waren ze...

Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:19

Leuke foto's hoor. Heb je geen last van een gillende merrie onder je? Haha! Omdat haar veulentje op stal staat?

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:21

toffe fotos, maaike!
leuk dat het al steeds beter gaat en de bonnies zijn echt cute Lovers

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 18:21

nee ze is dr heel koel onder, de eerste keer was het wennen en terug hinniken, maar nu trekt ze zich er niks van aan Lachen
Ben ik wel blij om, haha!!!



Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:24

Leuk!!! die van bonanza's koppie is gaaf Kwijl Echt stoere foto's maaikje!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:09

hele leuke foto's, erg leuk paard blijft het,

maar mag ik vragen waarom je met sporen rijdt?
Op elke foto zie ik namelijk je sporen recht in haar buik prikken, en de foto waar je kijkt of ze in de goede galop zit, heb je je hakken opgetrokken en je ziet je sporen niet eens.

Dit is niet om af te zeiken, maar kijk uit dat je zo geen afgestompt paard krijgt. Ik zal als ik jou was je sporen maar even aflaten tot je je benen een beetje netjes recht kan houden.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:27

Ziet er al netjes uit hoor.
En die 1e foto van bonita is stoer, lekker eigenwijs.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:41

#Ymke# schreef:
hele leuke foto's, erg leuk paard blijft het,

maar mag ik vragen waarom je met sporen rijdt?
Op elke foto zie ik namelijk je sporen recht in haar buik prikken, en de foto waar je kijkt of ze in de goede galop zit, heb je je hakken opgetrokken en je ziet je sporen niet eens.

Dit is niet om af te zeiken, maar kijk uit dat je zo geen afgestompt paard krijgt. Ik zal als ik jou was je sporen maar even aflaten tot je je benen een beetje netjes recht kan houden.

ehhm, ik ben het wel een beetje met Ymke eens.
Dat je pony blijkbaar niet aan het been is, okee.
Maar pak er dan een zweepje bij, en zorg dat ze dat wel wordt. Maar ga niet eindeloos met de sporen zitten prikken als je je hakken nog niet uit kan drukken en je benen niet op hun plaats kan houden... Schijnheilig

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:55

#Ymke# schreef:
hele leuke foto's, erg leuk paard blijft het,

maar mag ik vragen waarom je met sporen rijdt?
Op elke foto zie ik namelijk je sporen recht in haar buik prikken, en de foto waar je kijkt of ze in de goede galop zit, heb je je hakken opgetrokken en je ziet je sporen niet eens.

Dit is niet om af te zeiken, maar kijk uit dat je zo geen afgestompt paard krijgt. Ik zal als ik jou was je sporen maar even aflaten tot je je benen een beetje netjes recht kan houden.


heel erg mee eens, viel mij ook gelijk op.
Verder leuke foto's hoor! Ze ziet er goed uit Lachen

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:56

Ziet er netjes uit hoor! Knipoog Het buikje wordt ook steeds minder zo te zien *LOL* ja, ze ziet er goed uit en Bonita ook trouwens Knipoog

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:10

Leuke foto's hoor. Mooi koppie, en Bonita is ook wel een poepie.
En het viel mij ook wel een beetje op, ik dacht meteen hakjes naar beneden, maar moet ik nodig zeggen, want ik heb ze ook nooit goed Bloos Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 20:29

waarom ik met sporen rijd?
Omdat ik zelf niet sterk genoeg in mijn been ben om bonanza vooruit te krijgen, bonanza heeft een sterk been nodig om te kunnen werken...
Verder rijd ik normaal gesproken ook emt zweep maar die was ik nu vergeten mee te nemen...

Verder kan ik alleen zeggen dat Anja dr zadel toe is aan nieuwe beugelblokjes (ik rijd normaal gesproken met mijn eigen) en deze foto's moment opnames zijn...

Ik heb veel meer te zeggen maar ik houd wijs mijn mond en laat jullie lekker meer "tips" geven Tong uitsteken

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:44

Ik vindt Bonanza een hele leuke pony! Kan netjes lopen hoor. Wanneer ga je starten?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:01

over een paar weekjes he maaikje??
ik vind het leuke foto's zeker die bonita echt kwijl kwijl!! Kwijl Lovers

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:16

heey leuke foto's hoor!!
Ik had een beetje hetzelfde probleem als jij zeg maar toen ik Evita nog maar net had, Evita liep in galop gewoon in een redelijk tempo (beetje snel zelfs) maar in draf liep ze helemaal niet goed vooruit in de bak. Elke keer dreef ik haar aan en dan een paar passen liep ze door en dan begon ze weer te sloffen.. ik was het na een tijdje zo zat dat ik sporen heb gepakt en dat hielp ook, maar na het rijden had ik er al weer spijt van omdat dat ook geen zin heeft eigenlijk.. zo los je het probleem niet op.

Toen kreeg ik tips van een instructrice, en ben ik dus elke keer met zweep gaan rijden en zodra ze weer begon te sloffen gelijk drijven en als ze niet reageert een tik met de zweep.. dan vloog ze vooruit en na een paar keer liep ze gewoon vlot door zonder steeds terug te vallen. Het is gewoon belangrijk dat ze reageert op jouw benen en op d'r eigen benen blijft lopen.

Nu is Evita gelukkig heel goed aan m'n been en ik hoef ook nooit met sporen te rijden (heb ik niet eens!), die sporen komen wel als ik in het M zit ofzo *LOL*

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:29

Wat is Bonanza toch een mooi paardje Kwijl . Maarre hoe heb je dat eigenlijk als je gat rijden? Laat jer dan het veulen meelopen in de bak of moet die ergens alleen staan? Is Bonanze al weer zo fit na haar dracht dat je nu alweer galopperen gaat? Niet banketstaaf bedoeld ozo maar ik ben gewoon benieuwd omdat een vriendin van mij twee merries met veulens verzorgd en dingen als bv of je het veulen alleen laat tijdens het rijden of niet vind ik dus wel interresant.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:37

Wow die ziet er al weer kerurig uit,na zo'n bevalling Tong uitsteken

Leuke foto's Lachen

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:39

wat leuke foto's zeg!!!!! Ze loopt echt heel mooi Kwijl ben benieuwt hoe het op de wedstrijden gaat

-xxx- je groom Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 21:55

Pjelk schreef:
Wat is Bonanza toch een mooi paardje Kwijl . Maarre hoe heb je dat eigenlijk als je gat rijden? Laat jer dan het veulen meelopen in de bak of moet die ergens alleen staan? Is Bonanze al weer zo fit na haar dracht dat je nu alweer galopperen gaat? Niet banketstaaf bedoeld ozo maar ik ben gewoon benieuwd omdat een vriendin van mij twee merries met veulens verzorgd en dingen als bv of je het veulen alleen laat tijdens het rijden of niet vind ik dus wel interresant.


Nee het veulen blijft in de box, en ik heb rustig opgebouwd, eerste keer 10 minuutjes gereden, en galoperen kan wel hoor... het veulen is nou 2 weekjes oud en bonanza is zo fit als een hoentje!
Ik galopeer niet lang alleen aanspringen, en dan kijk ik of ze goed zit en dan neem ik dr weer terug.. Galop is dr slechte kant....


Geeft niks hoor die vragen Lachen

enneh Lutske jij houd er wel rekening mee dat je ALTIJD mee MOET Tong uitsteken Knipoog

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:06

Anna-Jelly schreef:
waarom ik met sporen rijd?
Omdat ik zelf niet sterk genoeg in mijn been ben om bonanza vooruit te krijgen, bonanza heeft een sterk been nodig om te kunnen werken...
Verder rijd ik normaal gesproken ook emt zweep maar die was ik nu vergeten mee te nemen...

Verder kan ik alleen zeggen dat Anja dr zadel toe is aan nieuwe beugelblokjes (ik rijd normaal gesproken met mijn eigen) en deze foto's moment opnames zijn...

Ik heb veel meer te zeggen maar ik houd wijs mijn mond en laat jullie lekker meer "tips" geven Tong uitsteken


hoho, niet meteen zo gefustreerd reageren Tong uitsteken
Tuurlijk zijn het moment opnames, maar je zit op bijna alle foto's met die spoortjes in haar buik. Dat zegt toch wel wat.
en van een sterk been is onzin hoor, elk paard kan je aan je been krijgen. het gaat om principe. Ik spreek uit ervaring, mijn dikke vos is ook niet bepaald de gevoeligste en ik reed met 'prikkers' die nog langer waren dan die van jou.. maar het enige effect was dat hij nog luier werd, omdat hij eraan wende. Nu rij ik alleen met zweep, en krijgt hij gewoon meteen als hij niet voorwaards gaat op de beenhulpen een tikje.
en dat helpt een stuk beter!

Nogmaals, dit is niet bedoelt als commentaar maar als tip ja. dan kan je het wel minachtend tussen aanhalingstekens zetten, maar als je foto's plaatst moet je niet alleen maar 'o wat mooi' willen horen..

en ik heb ook nog wel meer te zeggen, maar ik hou 'wijselijk mijn mond' . Lips are sealed Tong uitsteken

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 16:29

leuke pony, ik vind het zo stoms taan zo pony met nog zo'n vet dik buikie dat heb Jamy ook maar gelukkig wor die dunner, ziet er netjes uit hoor vind ik en wel leuk dat je gaat starten binnekort.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:09

nogmaals anna-jelly , het is niet om je af te zeiken, ik wil gewoon niet over 2/3 maanden lezen dat bon zo langzaam aan je been is. Het is alleen maar een tip om jou een hoop ellende te besparen, want een paard weer goed aan het been krijgen kost veel tijd en geduld.
Het viel mij gewoon op, dus vroeg ik me af waarom je met sporen reed. No hard feelings!
Snap dus niet waarom je zo reageerd,

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:57

#Ymke# schreef:
nogmaals anna-jelly , het is niet om je af te zeiken, ik wil gewoon niet over 2/3 maanden lezen dat bon zo langzaam aan je been is. Het is alleen maar een tip om jou een hoop ellende te besparen, want een paard weer goed aan het been krijgen kost veel tijd en geduld.
Het viel mij gewoon op, dus vroeg ik me af waarom je met sporen reed. No hard feelings!
Snap dus niet waarom je zo reageerd,


Het was ook het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag.

als je sporen gebruikt zorg dan in ieder geval dat je niet zo erg je tenen naar buiten draait. Je rijdt echt met sporen! Terwijl het toch de bedoeling is dat de spoor je hulp eventueel ondersteunt.
Als je zo erg met je sporen inwerkt zal je paardje daar aan gewend raken.
De foto's kunnen inderdaad wel momentopnames zijn maar als ik mijn spoor een keer per ongeluk zo aanleg als jij dat op de foto's doet dan gaat mijn pony direct in protest. aangezien Bonanza gewoon doorloopt alsof het de normaalste zaak van de wereld is, is dat voor mij toch wel een teken dat ze er aan gewend is.

Kijk ik wil geen kritiek geven want ik vind mezelf ook lang niet perfect. Ik heb op mijn pony twee of drie keer met een spoortje gereden en toen heb ik ze er weer afgehaald.
De spoor is voor mij een hulpmiddel. Hij liep destijds erg door mijn been in draf: na twee keer met mijn sporen te zijn ingekomen was het over.
Ik heb ze er direct weer afgehaald omdat ik bang was per ongeluk teveel met mijn sporen in te komen.

Ik ben niet tegen het gebruik van sporen maar dit is niet de goede manier.
Zolang jij je tenen naar buiten draait en je hakken optrekt moet je gewoon geen sporen nemen.
En dat een paard een sterk been nodig heeft is een beetje overdreven.Een sterk been is namelijk iets heel anders dan een stel sateprikkers.
Niet vervelend bedoeld maar jij creeert nu juist een paard dat straks niet meer zonder sporen gereden kan worden.
Verder trouwens leuke foto's hoor!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 22:20

ik vind zelf dat het heel erg mee valt, maar ik kan natuurlijk ook niet van de zijkant kijken, verder Ymke/Grassie ik denk dat jullie mijn reactie verkeerd hebben opgevat want hij is niet negatief bedoelt, ik wardeer jullie tips ook Lachen

Maarja... zoals ik ook al zij, normaal gesproken rijd ik dus met zweep en hoef ik mijn sporen lang zoveel niet te gebruiken. Verder heb ik van mijn instructrice nog nooit opmerkingen gehad over mijn spoorgebruik dus ik denk zelf dat het mee valt en dit gewoon momenten zijn dat ik net been geef, meestal schuif ik ook met mijn spoor langs dr buik en prik ik dr niet in.. Die foto's van de galo.. tsja die zijn niet echt charmant, ik maar denken dat ik altijd mijn zit zo goed had, maar met bon dr galop heb ik zitprobleempjes, ga nl. ook erg voorover zitten, maar we zijn ermee aan het werk.. Lachen

Verder bedankt voor de tips enzo, misschien otch maar weer een keer proberen het alleen af te kunnen met zweep...


Gr. Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 00:18

Mooi paard! Kwijl

Maar laat alsjeblieft die sporen thuis, het zijn wel moment opnames maar heeel toevallig gebeurt het elk moment Lips are sealed , niet banketstaaf bedoelt hoor, maar dit is niet leuk voor het paard in galop zit je er volop in de prikken. Ze loopt trouwens ook helemaal met haar oren naar achter in galop of doet ze het altijd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers