Paardenmarkt Ameide, 14 oktober 2010

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
keppel01
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-09-10

Paardenmarkt Ameide, 14 oktober 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 16:53

De 353e Paardenmarkt in Ameide.

Voor het 353e achtereenvolgende jaar vindt op de tweede donderdag in oktober, dit jaar 14 oktober, de paardenmarkt in Ameide plaats. Hoewel doorspekt met op historische gronden gebaseerde onderdelen, heeft de Paardenmarkt commissie oog voor vernieuwing.

Keuringen. Zo heeft de Paardenmarkt commissie gemeend de opzet van de keuringen en het daaraan gekoppeld prijzenstelsel aan te moeten passen. Doel is voor alle aangevoerde paarden en pony’s gelijke kansen bij de keuringen te creëren.
Keuringen vinden, indien voldoende dieren worden aangevoerd, plaats in een tiental rubrieken (mini-shetlanders, shetlanders, welsh, new-forest, diversen, arabieren, friezen, rijpaarden, tuigpaarden en gelderse paarden) waarbinnen de dieren verdeeld worden over 3 leeftijdscategorieën; veulens, 1 ½ – 2 ½ jarigen en ouderen. Voor alle rubrieken en leeftijdscategorieën zijn de prijzen gelijk; 1e –plaats € 30,-- + rozet, 2e plaats € 25,-- + rozet, 3e plaats € 20,-- + rozet, 4e plaats en verder € 10,-- + rozet. Daardoor bedraagt de minimale voorbrengpremie (Het dier dient deel te nemen aan de keuring.) dus € 10,--. Binnen elke rubriek wordt uit de 3 winnaars van de respectievelijke leeftijdscategorieën de Rubriekskampioen gekozen. Het Rubriekskampioenschap wordt bekroond met een beker en Kampioensrozet.
Last but not least komen alle rubriekskampioenen terug in de ring voor het kiezen van de Dagkampioen Paardenmarkt Ameide. Deze Dagkampioen wordt gekroond met een Kampioenslint, Wisselbeker en € 250,--, beschikbaar gesteld en uitgereikt door de ambachtsheer, de heer C. van Stolk.
Met deze veranderingen wil de Paardenmarktcommissie deelname nog interessanter maken. Wat niet verandert zijn de kosten voor inschrijving (€ 2,--) en de inschrijfmogelijkheid; ga naar www.paardenmarktameide.nl/formulier

Ringrijden. Door de bouwwerkzaamheden op het Burgemeester Wesselsveld is besloten om het ringrijden te splitsen over twee locaties; op de vertrouwde Prinsengracht vindt het ringrijden voor aanspanningen plaats; op de Paramasiebaan wordt een ring ingericht voor het ringrijden onder het zadel. De Paardenmarkt commissie verwachten hierdoor meer tijd en voldoende ruimte te hebben om twee mooie evenementen naast elkaar neer te zetten.
Tegelijkertijd is het prijzenpakket voor beide ringrijderijen aangepast; 1e –plaats € 100, - + beker, 2e plaats € 75, - en de 3e plaats € 50, -.
Daarnaast is er in beide categorieën een prijs beschikbaar voor de leukste, verrassendste, mooiste aanspanning c.q. ruiter.
Beide evenementen vangen aan om 14.00 uur. Inschrijven is mogelijk vanaf 13.45 uur; voor aanspanningen in de Jurywagen op de Prinsengracht, voor onder het zadel bij de Jury op de Paramasiebaan. Het inschrijfgeld bedraagt € 5, -

Programma. Het volledige programma ziet er als volgt uit;

Dinsdag 12 oktober;
• Paardenmarkt Tafeltennis Toernooi.

Woensdag 13 oktober;
• Kindermarkt.
• Kermis.

Donderdag 14 oktober;
• Warenmarkt.
• Kermis.
• Keuringen.
• Ringrijden voor aanspanningen.
• Ringrijden onder het zadel.
• Koekslaan om het kampioenschap van Ameide.
• Paardenmarkt Auto Puzzelrit.

Kijk voor aanvangstijden, locaties en verdere wederwaardigheden op www.paardenmarktameide.nl


Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:13

Ik ga hier morgen heen, nog andere bokkers die hier ook aanwezig zullen zijn ?
Weet iemand toevallig vanaf hoe laat de paardenmarkt begint ?(echt de verkoop van paarden en ponys)

Morfeo

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Ergens

Re: Paardenmarkt Ameide, 14 oktober 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:15

De paardenmarkt begint erg vroeg, ik weet dat de kramen er staan vanaf 9 uur. Maar het begint volgens mij officieel nog iets eerder.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Paardenmarkt Ameide, 14 oktober 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:22

Ik ben vandaag geweest met Marcel van Bruggen. Onze fries is kampioen van de friezen en ook dagkampioen, dus dat is mooi meegenomen! :)

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:40

Kiimm_ schreef:
Ik ben vandaag geweest met Marcel van Bruggen. Onze fries is kampioen van de friezen en ook dagkampioen, dus dat is mooi meegenomen! :)

Dan heb ik die fries gezien, prachtig beest ! :D

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:55

Haha dankje, een knapperd hea! :+ Hopen dat er wat foto's van op internet komen, we hebben niet eens foto's gemaakt van onze tuigers en de fries, erg eigenlijk :P

keppel01
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-10 20:44


DaantjeBente

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:43

Was wel lekker makkelijk zo kampioen worden bij de Friezen, zonder kampioenskeuring he!!!! :(
Niet echt een staaltje eerlijk keuren zou ik zeggen.

Make love, not war!!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Paardenmarkt Ameide, 14 oktober 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:59

Hoe bedoel je?
In Ameide is het meer een dorpsfeest, en de keuren is leuk erbij natuurlijk, heb me prima vermaakt! :)


keppel01
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-10 13:04

DaantjeBente schreef:
Was wel lekker makkelijk zo kampioen worden bij de Friezen, zonder kampioenskeuring he!!!! :(
Niet echt een staaltje eerlijk keuren zou ik zeggen.


Geen kampioenskeuring???? Die was er wel degelijk! Allereerst zijn er 9 rubriekskampioenen gekozen, vervolgens is uit deze kampioenen de Dagkampioen gekozen. Snap je opmerking niet zo.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers