niet altijd blijdschap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moontjuh
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: uden

niet altijd blijdschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 21:30

een paard van mensen die ik kende..stond ook gestald waar ik gestald sta was drachtig.. die mensen wisten nie wanneer die gedekt was want ze hadden hem drachtig gekocht (da wisten ze toen niet) het veulen zou is 1,5 week gekomen maar het bleek dat hij er te lang in had gezeten en hij was misvormt hij is overleden bij de bevaling.. hij was er nog maar met zijn hoofd uit.. doordat het veulen misvormt was kon het er nie uit.. de merrie was bij de bevalling zo beschadigt.. had allemaal inwendige bloedingen en de merrie heeft het ook niet overleeft..
moraal van het verhaal (waarom ik dit vertel) zorg ervoor dat je paard optijd veulend en als de draagtijd te lang word haal er dan een dierenarts bij.. want de gevolgen van zoiets zijn super erg

*hop* *hop* *hop* ikkuh in gallop Tong uitsteken


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:28

ow, wel banketstaaf zeg!!!! Dat zijn de andere kanten van de fokkerij!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

linda

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 23:16

Ik vind het wel goed dat je hier aandacht aan besteed, want het is idd niet altijd een happy verhaal, maar er is nu al zoveel verdriet op dit forum, dat het me nog een beetje te vroeg lijkt voor zo'n topic.

Gr. Adriana

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 08:35

En toch kom je zulke dingen heel vaak tegen Adriana. Je gaat er vanuit dat het altijd goed gaat maar het gaat ook wel eens een keertje verkeerd. Eigenlijk moet je heel blij zijn als je een gezond veulen krijgt en moeder en kind er beiden goed vanaf komen. Kraamstal is dus ook bestemd voor dit soort dingen want de mensen die zo'n trieste gebeurtenis overkomen moeten ook hun verhaal kwijt en wij zijn ervoor om ze op te vangen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:55

Dat ben ik wel met je eens Greetje, maar met het fokken heb je altijd een risico.
Maar ja, ik hou er over op.

Gr. Adriana

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:00

wat erg Huilen

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:35

een veulen die te laat geboren wordt hoeft geen enkel probleem te zijn, zolang moeder en veulen maar gezond zijn. Mijn ene merrie kreeg dit jaar een veulen na een draagtijd van 13 maanden. de veearts is er tussentijds wel bij geweest, maar kon niets doen aangezien de merrie nog geen uier had. Het veulen is toen wel in de buik nagekeken en was zover het gevoeld kon worden gezond en goed levendig, dus konden we niets anders doen dan afwachten. Ondertussen is meneer 2 maanden oud, super gezond en erg eigenwijs. Dus een lange dracht hoeft helemaal niet verkeerd af te lopen.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 bezoekers