HULSEBOS heeft zadel gebracht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 22:14

Haha! Hij belde om 1730 (toen was de afspraak) dat hij nog bij Hogeveen was (Meppel Kusje ) dus het werd 1830.

Ik heb dus een D WB4, met Schrumpf leer ofzo Verward

Tjeempie was is dat leer glad en nieuw zeg Haha! Hij zit lekker qua zit maar zodra ik ga draven merk je dat de zweetbladen nog wel heel erg nieuw zijn en glij, glij...
hij denkt dat het met 2 weken helemaal goed zit, dan zit die perfect.

Er zit dus kortere zweetbladen, brede kussens, ophogende kussens, dat leer als extraatjes bij.

Ik heb gezegd dat hij aan Suzanne uit Stein, hij vroeg waar dat lag... ik Haha! euh Verward
Hij dacht zich iets te herinneren Pling

Enneh Kim Telgen wist hij wel direct, dus als je hem ziet Kim, ik heb je de groeten gedaan!!! *LOL*

Hij was verbaast dat ik jullie kende Haha!
tja paardenwereldje wordt nog kleiner dan het al is dankzij Bokt *LOL*

Oh ik heb er trouwens een uur mee gereden en ik merkte vrijwel direct verschil in mijn rug, die zei 'krak' omdat ik eindelijk weer rechtop kan zitten en niet hol geduwd wordt.
Ook mijn bovenbeenspieren voel ik Lachen Orry vond ik veel attenter op de gewichtshulpen.

Op mijn verlanglijstje staat nu een hoofdstel van Hulsebos om het geheel compleet te maken Cool

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 11:49

Fijn dat het geod bevalt!Wil ik ook, als je er een minder holle rug van krijgt!!!!!!!!! Frusty

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 16:03

heeeeeeeeeeey wat leuk dat ie mij wist *grijnz* meestal als ik 'm tegen kom is het van sta je nogsteeds bij Frans ... ach ja ik ben berucht... of houd het maar op beroemd staat leuker.
ene groetjes
terug he!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 16:45

Hoi Orri, Suzanne uit Stein zal hij wel niet weten nee, want mijn paard staat in Geleen en daar is hij ook geweest. Suzanne uit Geleen had hem misschien wel iets gezegd. Ik heb trouwens ook een WB4, met voor extra kussens, en achter opgehoogde kussens. Ik heb het meest slijtvaste leer, ik weet niet of dat Schrumpf leer heet hoor. Hopelijk bevalt hij goed. Cool

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 19:11

Hij had het over dat hij in het zuiden of limburg was geweest....
Grappig dat je paard 'Tonkie' heet want dat is het koosnaampje van een wat oudere vrouw hier *LOL*
Schrumpf is het meest slijtvaste leer en mijn zadel is dus net zo duur als het jouwe!
Volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde extra's Haha!
Wat hebben Hulsebos zadels een hoge voorboom zeg, mooi niet dat ik lekker verlichte zit doe *LOL*
Trouwens, ik rij dus vaak met alleen rijschoenen maar met nieuwe leren zadels die glij, glij doen is een suede chap wel erg lekker, het zadel zit ook heel lekker en ik voel mijn paard beter Lachen

Zadel na het rijden invetten dan wordt het leer sneller wat soepeler. Ik merkte vandaag duidelijk verschil. Ik heb er nu 3x mee gereden. Morgen lekker weer, hoop dat het ook lekker weer blijft Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 07:35

Hulsebos zei tegen mij dat ik het zadel niet te veel moest invetten, zou niet goed zijn voor het leer. Ik moest juist proberen om het leer zo te houden zoals het was, dus niet te soepel.
Die boom valt trouwens wel mee, misschien moet je er nog aan wennen of hebjij een andere voorboom dan ik heb. Hij ziet er wel hoog uit maar ik spring er ook mee en dat gaat goed.
Hulsebos mag onderhand onze manege (in zuid limburg dus) wel gaan kennen want Suus d'r zadel is al het derde dat hij bij ons komt afleveren (zou ik nu korting krijgen op het opvullen? Pling )
Mijn zadel is nu een half jaar oud en ziet er nog als nieuw uit als ik heb gepoetst (dat doe ik 1 keer in de maand ofzo en 1 keer in de 2 maanden grondig, wel vaak met een doekje het zand er af en als er modder opzit met wat zadelzeep). Alleen die beugelriemhoesjes zijn al heel gauw oud geworden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 09:11

Haha! Ik heb hem ook maar 1x ingevet en dan alleen de zweetbladen. De eerste keer heb ik gereden zonder sjabrak dus toen was beetje zadelzeep wel nodig.
Ik rij niet met beugelriemhoezen dus das een zorg minder Lachen
Zweetbladen gaan nu al makkelijker achter de wrongen liggen en ik kan duidelijk zien dat links nu al ronder is dan rechts vanwege het opstijgen.
Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:20

Mooi zo! Dus nu ga je ook rechts opstijgen om het zadel wer gelijk te maken? Haha!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:01

Heej, dat zadel wil ik zien! heb je al een foto????

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:29

AARGGHHH Tof voor je zo'n super-de-luxe, gloedjenieuw zadel Pling Zeker te weten een prima investering voor jou en Orri..!!

Ik ga vanavond mijn spaarpotje ook nog maar eens een keertje natellen. Ik wil voor Minne (en voor mezelf natuurlijk ook Knipoog )graag zo'n speciaal Fryso zadel. Ik heb er al een keer op gezeten en was er helemaal weg van, wat een verschil met m'n eigen zadel... maar ja dat zadel is nog goed en past perfect op Minne en m'n spaarpotje is nog niet vol genoeg...... helaas.

Maar jij in ieder geval heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 15:17

Veel plezier met je nieuwe zadel. Mag ik vragen wat ie gekost heeft? Ik zoek namelijk nog een zadel (liefst dressuur)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 18:08

Hij heeft 2925,- gekost en dat is zonder, beugels, beugelriemen, singel en hoes Cool
Het is dan ook een zadel op maat voor je paard en voor jezelf...
En nee, ik heb nog geen foto, moet mijn man maar eens lief aankijken van het weekend Lovers

Groetjes.

En ja het is en dressuurzadel,
als een standaard model past en lekker zit ben je met 2650,- wel klaar, maar ja ik moest natuurlijk, slijtvast leer, halve wrongen volgens mij Verward , kortere zweetbladen en speciale bredere kussens + ophogende kussen achter de schoft.... Lachen


_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-05-15 19:11 ]</font>

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 07:40

JA Orri, wij krijgen dus inderdaad bijna precies hetzelfde. Het enige verschil is dat jij korte beentjes hebt, en ik erge lange. Korte versus lange zweetbladen dus. Ik heb ook halve wrongen en die andere dingen die je opnoemende. Trouwens, mijn paard heet gewoon TonkO, maar ik noem haar altijd TonkIE omdat dat wat liever en vrouwelijker klinkt. Het is namelijk een merrie maar dat zou je uit de naam niet opmaken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:23

Door de MKZ zijn de zadels 200,- duurder geworden.
Mijn unlimited D WB3 dressuurzadel van Hulsebos, met schrumpfleer, beugelriemen, beugelhoesjes en zadelhoes(die krijg je er gratis bij is knal knalgroen) was 2445,-
5 jaar garantie op de boom, 1 jaar op het leer. Opvullen doen ze aan huis en is iets van 75,-.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 10:09

Mijn nieuwe zadel zat eigenlijk meteen lekker en zeker niet glad. Heerlijk he wat een verschil een goed zadel maakt voor jou en je paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emmaa_92, Fleuribelle, kojack en 33 bezoekers