Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:30

Desiree"]
[quote="Lovely"][quote="Pipo schreef:
Ik kan er soms geen touw aan vast knopen wat een jury nu wil.


Dat is mij ook af en toe een raadsel. Een stalgenoot van mij reed zaterdag M2 met een fijn bewegende merrie die lekker los door haar lijf lichtvoetig door de baan gaat en haar oefeningen goed beheerst, de ruiter heeft internationale ervaring ook nog. Oftewel, het is een nette combinatie met een degelijk afgericht paard. Hij was eerste met 153 en bij dezelfde jury was ik 1 met 154 (M1); dan kijk je elkaar toch wel even aan. Dat ik geen winst rij, soit; maar dat hij geen winst krijgt is echt belachelijk. In de andere ring was het al bijna net zo erg.
Geen idee waar ze heen willen met de dressuur.
[/quote]
gewoon, de dressuursport kapot maken lovely, daar lijkt het tenminste wel op! Wat denkt die jury wel niet? DAT iedereen geld zat heeft voor toppaarden en topinstructeurs en dat ze de hele dag tijd hebben om professioneel te trainen. Want zo wordt er wel gejureerd. was die vent van de pot gerukt of zo? ik erger me hier kapot aan.
mensen trainen en doen hun best om een goede proef neer te zetten. een dag die op gaat aan toiletteren en wassen, dan die hele rit er naartoe, weer een dag er aan kwijt, en dan gejureerd worden op anky van grunsven niveau! Die jury's weten niet waar ze mee bezig zijn.
[/quote]


Juist!!!, er moet eens gerealiseerd worden dat het HOBBY is voor de meeste mensen. Lijkt mij een goed idee om amateurs en profjes te gaan scheiden ( of toch niet??)



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:37

Sluit ik me HELEMAAL BIJ AAN PIPO.

Sommige mensen hebben niet het geld om een verschrikkelijk duur paard te kopen en dure lessen te betalen. Maar hun paard loopt wel netjes een proef misschien geen anky proeven maar wel netjes zonder bokken of steigeren of andere rare dingen. Die mensen moete krijgen wat ze verdienen en niet vergeleken worden met een Anky en de rest.

Zou toich belachelijk zijn dat iedere paard vergeleken wordt met een Bonfire ?? Saaie sport zou het dan worden. Boos! . Ik ga maar snel weer springen Balk is Balk klaar.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:44

ik ben van mening dat een Z paard in de B uitbrengen (als dat al mag) geen eer geeft aan de ruiter... Je mag je paard op je blote knietjes bedanken dat tie met je door de B wil! Verder heb ik gezien dat een Z paard eerder terug naar de B is gereden dan dat tie op Z niveau te houden is. Ook vind ik dat je je helemaal moet schamen als je een Z paard hebt en het lukt je niet een gezonde proef neer te zetten. (en dan bedoel ik te scoren tussen de 145 en de 160)

Verder een tip voor gefrustreerde ruiters... weet je zeker dat je goed (en met de juiste frequentie) les krijgt? Een les die aansluit bij wat jij wil en hoe jouw paard in elkaar zit? Ik heb gezien dat lessen het verschil tussen hemel en hel is. Ik kan het weten. Ik heb anderhalf jaar in de B gereden totdat ik wisselde van instructrice. In 5 wedstrijden het L1 uit, 6 wedstrijden het L2 door en nu de eerste keer M1 en ook weer winst. (ps ik ben zo trots dat ik niet meer kan stoppen het aan iedereen te vertellen)
Mijn geheim is: handen laag en mijn benen aan m'n paard. 'Nooit' meer zonder zweet en spierpijn, maar wel met progressie!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:52

Citaat:
Juist!!!, er moet eens gerealiseerd worden dat het HOBBY is voor de meeste mensen. Lijkt mij een goed idee om amateurs en profjes te gaan scheiden ( of toch niet??)


Absoluut mee eens! Als je naar de selectiewedstrijden kijkt rijden alle profs bovenaan (ja hehe), maar dat maakt het voor de amateur minder leuk! Verder is de sfeer op selectiewedstrijden absoluut bagger! Splitsen die groepen!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:52

Ik heb sinds een paar maanden van iemand anders les. Aangezien ik een heethoofd heb dus ik erg cool moet blijven heb ik dus ook een ristige instructeur nodig die geen druk op mij en me paard zetten. het werkt simpel weg NIET.

Ik merk nu gewoon dat er veeeel zwaardere gejureerd wordt in de L. En als ik naar de proeven kijk kan ik zo al zeggen wie er gaat winnen omdat het vaak mooie inponeerde paarden zijn. Tja is dat wat we nu willen of een paard wat gewoon netjes een proef loopt. Dus geen super mooi paard maar eentje die gewoon doet wat de ruiter aangeeft. Een Z paard wat B loopt pik je er zo uit. Ze lopen hoog opgericht en het wordt nog goed gevonden ook?? De regel dat je paard niet aan de teugel hoeftte lopen in de B bestaat niet meer.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:55

idd, in de B aan de teugel en wat ik nog leuker vind?? Je kunt met losrijden totaal niet zien of je met een B, een L of een M ruiter te maken hebt, zo wordt er tegenwoordig gereden.
Goed les doet veel, dat weet ik, maar een goede eerlijke jury zorgt er ook voor dat het leuk blijft.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:56

Waar moet iemand die een opleiding in de paarden heeft gehad, en meestal een stuk of 3 kwalitatief goede jonge paarden of uit brengt tot M nivo in rijden volgens jullie??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:01

De scheiding is erg moeilijk te maken ook bij het springen hoor je die klachten.

Ik heb geen moeite met geen prijs maar ik heb wel moeite mee als ikvergeleken wordt met iemand die Z gereden heeft en nu op een jong paard L rijdt en ook nog dagelijk geld verdient ermee. Als ik wat goeds doe verdien ik eengoed punt doe ik wat verkeerd een slecht punt klaar en niet omdat ik een raar paard heb enz.. of lastig bloed of geen dressuurtype. Ikhoef daarop ook geen extra punten maar gewoon de punten die IK verdien.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:12

Het klopt wel dat er enorm veel verschil tussen jury's zit en dat sommige jury's punten om te DEMOTIVEREN. Echt ze zijn er en niets maakt je meer gefrustreerd. Dat soort jury's krijgen een naam en ik weet ruiters die hun paard weer op de trailer zetten wanneer ze horen dat diegene jureert.

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:14

Vendell schreef:
Het klopt wel dat er enorm veel verschil tussen jury's zit en dat sommige jury's punten om te DEMOTIVEREN. Echt ze zijn er en niets maakt je meer gefrustreerd. Dat soort jury's krijgen een naam en ik weet ruiters die hun paard weer op de trailer zetten wanneer ze horen dat diegene jureert.

\dat snap ik, maar is er niemand die de jurys daarop wijst? ik zou het ze wel even laten weten dat ik niet achter ze sta.

De hond is de betere mens

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:22

ik geloof wel dat verschillende van die niet-startende ruiters het lef hadden de jury op een normale manier aan te spreken... maar ik geloof niet dat de boodschap over kwam. Het lijkt me ook moeilijk voor die jury's, als je eenmaal een naam hebt kom je er bijna niet meer vanaf. Zoiets van 'goed nieuws is geen nieuws'

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:22

Bij veel jury krijg ik het idee, dat ze de diploma bij een pakje croma krijgen!!>

En door de mensen met veel geld, word de boel goed verziekt, want die kopen steeds duurdere paarden, dure spullen. Ondanks ik moet zeggen dat ze vaak voor geen meter kunnen rijden, en het goede van de paarden en na enkele maanden er niet meer vanaf te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:25

Ik ben ook voor splitsen.
Maar de grens aan geven is idd wel heel moeilijk.
Maar laten we in ieder geval de nationale en international ruiters weg houden.
Ik weet het niet hoe het in andere provincies is, maar hier in Brabant zou er dan al veel concurrentie weg zijn met springen, met dressuur iets minder, maar ook nog genoeg.

En verder denk ik dat iedereen met een universele startkaart ook professioneel genoeg bezig is en ook niet bij de basis ruiters thuis horen

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:29

eigenlijk kan ik me dr niet zo heel erg druk om maken wat de jury ervan vind. Als je netjes rijd, paard loopt 'los' en de oefeningen gaan grotendeels goed... dan haal je de wp heus wel. Misschien is er eens een te laag protocol, maar als dat standaard is dan moet je je wel eens gaan afvragen wat er aan kan schorten. Het is niet leuk als sommige juryleden stelselmatig (te diep...) het verkeerde te hoog punten, maar als mijn paard goed loopt zal ik toch heus wel wp halen! En anders ben je gewoon nog niet toe aan datgene wat gevraagd wordt. Of is er sprake van wedstrijdstress...
En ik vind het wel grappig om tegen profs te rijden, mooi vergelijkingsmateriaal en des te leuker als je ze dr eens afrijd! Ik ben bang dat als je de profs en amateurs (waar ligt de scheiding?) gaat scheiden dat het niveau nog veel lager wordt dan dat het al is.

Ik vind het gewoon leuk om op wedstrijd te gaan met mn paard, het is toch heel anders dan thuis rijden. Het gaat wat vaker mis, waardoor je weer eens met de neus op de feiten gedrukt wordt! Maar zonder wedstrijden vermaak ik me ook heel erg goed, kan er gewoon van genieten dat mn paard steeds beter wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:37

als ik een beetje om me heen kijk op concours, dan vind ik het niveau van veel ruiters echt bedroevend slecht. Ik verbaas me er dan dus niet meer over dat er vervolgens heel lage punten gegeven worden.

Ik ben het ook wel eens niet eens met de jury, maar heb het afgeleerd om erover te zeiken, omdat er meestal wel een kern van waarheid in zit. als je maar goed genoeg rijdt krijg je vanzelf je punten wel. Voor het gros van de mensen die met lage punten uit de ring komen geldt toch echt dat ze gewoon niet goed genoeg rijden. Een beetje je hand in eigen boezem steken mag best. Zelf wacht ik met op concours gaan tot mijn paard er echt 100% klaar voor is. Dat betekend dat hij thuis dus nog beter aan moet voelen. Zo lang dat nog niet het geval is: dooroefenen!

De meeste mensen kijken alleen maar naar de oefeningen, en denken dat als ze de oefeningen beheersen ze wel het proefje kunnen rijden, maar zo werkt het dus niet. Wil je echt geconcentreerd je proef door kunnen rijden, echt van punt naar punt kunnen rijden en je proef echt afwerken, dan moet je je paard gewoon goed voor elkaar hebben. De meeste mensen rijden thuis ook alleen maar een beetje in het rond en nemen een oefeningetje mee. Als je dan vervolgens een slordige proef rijdt, hoewel zonder grote dieptepunten maar niet goed afgewerkt, en je krijgt daar 150 punten voor, moet je niet gaan zeiken maar je in een hoekje gaan zitten schamen en zorgen dat je je paard beter voor elkaar hebt! En dat kan met ieder paard, daar hoef je echt geen Bonfire voor te hebben.

Ga dan niet op concours, als je er zo gefrustreerd van raakt. Als er een stuk minder boze en gefrustreerde mensen op concours rondlopen, word de sfeer ook beter! Ik vraag me altijd af wie de sfeer meer verpesten, de profi's of de mensen die achter hun rug om op de profi's zitten af te geven. Kijk, een GP ruiter in he M1 vind ik niet kunnen, maar er zijn er zat die proffessioneel Z2 rijden en nooit de overstap kunnen maken.

Wat het afgeven op goede paarden, waar ik me op dit forum en in de "gewone wereld" vaak mateloos aan kan ergeren: een goed paard heeft een aantal basisvoorwaarden al aanwezig waar een ander paard gewoon heel hard aan moet werken. Dat is een extraatje, een mazzeltje, waar je als ruiter alleen maar voor in je handjes mag knijpen. Maar ieder normaal gezond paard kan Z2 lopen. Er zit een verschil met vooraan rijden op een kampioenschap, maar als je in het L1 nog geen winst kan rijden en niet begrijpt waar dat aan ligt moet je toch eens na gaan denken, want zo'n spectaculair paard heb je daar echt niet voor nodig. Die spectaculaire paarden hebben een ander einddoel, en daar is toch niets mis mee. Schumacher rijdt toch ook niet in een Trabant? Tuurlijk is het eenvoudiger om te kunnen scoren met een paard dat van nature al heel veel uitstraling en balans heeft en met veel tact en schwung door de baan gaat. Maar ook zulke paarden moeten goed gereden worden.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:38

Ik heb een paar jaar geleden hier in de buurt een wedstrijdje gereden met mijn paard. Ze liep echt goed voor haar doen, ze deed goed haar best en de oefeningen gingen ook netjes. Het was niet super maar wel degelijk. Kreeg ik toch maar 134 punten. Dat kon ik echt niet geloven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:42

en toch zep, zegt je eigen gevoel (mits je weet HOE het moet voelen uiteraard) toch het meeste, meer dan de jury. Ik maak het gelukkig niet vaak mee, maar ik heb ooit een goede proef gereden met iones, en toen was ik 2e met 155 punten. Het verbaasde iedereen. het wsa op de wedstrijd van onze eigen rijvereniging en hij is sindsdien ook niet meer uitgenodigd om te komen jureren. HIj werkte demotiverend.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:49

Ik met je eens dat het nivo diepbedroevend is, daarom ben ik zo fel erop dat het zo vaak gebeurd, dat een stijve, niet aan de hulpen maar erg braaf paard wint. Terwijl die ruiter met dat lekker door het lijf lopende niet altijd super op de letter rijdende juist geen punten scoort. Dat is mijn probleem.

Ik heb zelf vorig jaar met een merrie gereden, waarvan ik regelmatig dacht, als dit een punt is, eet ik mijn laarzen op. Ik lag in de sloot, kreeg haar niet op de hoefslag. En dan nog winnen omdat het een bloedje mooi dier was , met heel veel beweging. Tja, leuk voor mij, maar niet eerlijk tegenover de rest. Op dat moment word je puur op het uiterlijk van het paard gejureerd.

En aan de andere kant, ik zelf maak me nooit zo druk op wedstrijden, als ik vind dat ie het goed heeft gedaan, dan ben ik blij en als de jury een kreupele eerst plaats, is dat zijn probleem niet de mijne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:49

Ik ben het helemaal met Zep eens.
Elk paard kan Z lopen.
De 1 heeft meer oefening nodig dan de ander, en zal zelfs met het vele oefenen niet voorop mee lopen, gewoon weg omdat het paard niet meer in huis heeft. Maar zeker wel wp kunnen scoren.

En iedereen heeft wel eens als hij goed gereden heeft slechte punten, maar andersom heeft ook iedereen dat. En ik zal zeggen dat ik me door wat 1 jury zegt niet van de wijs laat brengen.
Maar scoor je wedstrijd na wedstrijd lage punten dan kun je er toch zeker van zijn dat er iets niet helemaal goed gaat.
Maar de meeste mensen zijn te ijdel of hebben misschien wel een grote plaat voor de kop om te durven toegeven dat ze er nog lang niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:51

volgens mij weten veel mensen niet hoe dat voelt, omdat ze het simpelweg nooit voorelkaar gereden hebben, thuis al niet.

Verder vind ik dat je over het gehele seizoen moet kijken, en niet naar 1 protocol. ALs je iedere week op concours gaat en iedere keer een andere jury hebt, zit er heus wel een keer eentje tussen die jou manier van werken niet ziet zitten. So be it. Maar als je stelselmatig laag scoort, en je uitschieters nog maar rond de 158/160 zitten, moet je toch eens na gaan denken lijkt me.

Met name in de lage klassen is er nog wel eens wat discussie over hoe een paard moet gaan, maar ook dan geldt dat je echt je punten wel krijgt als het goed genoeg gaat. En als je in het L vooraan reed, en in het M ineens niet meer aan de bak komt, wat je vaak ziet, dan ligt dat niet aan die stomme jury's in het M, maar aan het feit dat je nog steeds op een L niveau rijdt, ook als kun je toevallig schouderbinnenwaarts en contragalop uit je paard trekken...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:54

Wat ik hier uitlees Zep is dat mensen die voor de lol rijden niet op wedstrijd moeten gaan. Dus als jij een leuke paard je hebt en je rijdt voor de leu wat wedstrijden kan je beter niet gaan want punten boven de 145 zal je toch niet krijgen?? Nou dan denk ik dat het slecht gaat met de nederlandse sport. Dat als je alleen maar een goed paard hebt en les heb van een bekende punten kan halen.

Tuurlijk kan je doortrainen totdat die top is maar vaak heb je ook te maken met het moment van die dag. Ik merk steeds meer op wedstrijden dat mensen rijden om te winnen en perse met punten terug willen komen. Ze kopen dure paarden die ze in een half jaar aan GORT rijden omdat ze zo zo nodige iedere week op wedstrijd willen. Ik rij voor me lol maar wel serieus maar als ik dan zie waartegen ik dan moet rijden ?? Kan ik me indenken dat jury´s contineu in dat hokje zitten te vergelijken wat ervoor of erna komt. Tja dan ga ik ook maar een 12 jarige Ex Z paard kopen omdat ik zo nodig moet winnen ??

Ik weet dat mijn paard op dit moment niet niet helemaal top is maar we zijn op weg. Als hij 2 proeven loopt zonder rare dingen denk ik dat je naar behoren moet jureren. Ik had een goed gevoel en was tevreden jammer geen punt maar ja IK was tevreden en ik denk dat dat het belangrijkste is. Hij deed zijn best en had super veel inzet zonder dat hij TE heet werd. Ik kan na me proef heus wel zeggen waar het mis ging en dat ik daar dan geen voldoende voor krijg ja of nee. Maar dingen je vorig jaar een 5 voor kreeg worden nu dikke 4en gegeven. Dit valt me al een tijd op niet alleen bij mij maar ook bij andere combinaties. Jury´s zijn strenger dan vorig jaar. Vorig jaar kon je een bokje nog veroorloven NU krijg je een 2 of 3 en geen winstpunt ook al is de rest SUPER. Maar ja als je een par dhebt op bonfire of ferro lijkt krijg je hem wel ???

Je moet ergens beginnen kan me thuis wel doodtrainen maar op wedstrijd gaan is ook een ervaring dat moet je ook leren. Leren rijden met lef en stress dingen op lossen op DAT moment zonder dat je nog even terug kan. Proefjes oefenen huis in de bak is anders dan op wedstrijd ook met rare dingen om je heen.

Wat willen we in nederland ?? dat je allemaal Anky´s ziet in de B.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 10-06-02 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:58

Zep, voor een gedeelte heb je wel gelijk, maar toch niet helemaal. Dit zeg ik niet om mezelf te verdedigen, want ik ken mijn eigen geschiedenis maar al te goed.
TOch vind ik dat er hier in de regio soms heel bot gejureerd wordt. Dat er mooiere paarden zijn dan die van mij, dat weet ik al heel lang en dat er nog heel veel zijn die beter lopen dan die van mij, dat weet ik ook. Dat je door zulke paarden voorbij gereden wordt, daar kan ik niet mee zitten. Waar ik wel mee zit is dat je vanuit de schaduw moet opereren en dat dat soms heel lastig is en dat je af en toe het gevoel bekruipt dat er wel sprake is van onderwaardering. Want ondanks alles, vind ik persoonlijk wel dat de tendens hier in de omgeving echt de verkeerde kant op is. Dat zou dus niet hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:59

Nou moet ik ook eerlijk toegeven dat als een paard bokt op b.v de galop hulp ze bij mij ook een 4 zouden krijgen.
Dit is verzet en persoonlijk vind ik verzet iets wat geen punten verdient.
Maar dit is hier in de regio niet iets van het laaste jaar, dit heeft hier nog nooit gemogen, naar mijn mening terecht, maar misschien ook omdat ik niets anders gewend ben Haha!
Als ik op bokt ooit lees hoeveel punten sommige krijgen in naar mening een bagger proef merk ik wel eens dat het hier idd heel streng is.
Maar persoonlijk vind ik dat niet erg.
Ik wil mijn punten verdienen en niet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:01

PFf..... de gemoederen lopen hoog op.

Nou dat ieder correct paard Z kan lopen, heb ik ook al vermeld. Maar wat ik niet begrijp is dat juist de mensen die de knollen zou slecht voor elkaar hebben een puntje winnen. En de mensen ( en ik heb het niet over mijzelf!!) die de paarden super door het lijf hebben lopen, juist weleens niet een puntje rijden.

Laatst in Huizen wezen kijken, als ik zie wat daar wint, dan kan ik wel janken, wat betreft het nivo. Stijve paarden, die half kreupelen. Maar zij rijden punten.

Zelf ga ik het over 2 weken weer ondervinden, ben er een half jaartje uit geweest, dus praat alleen over bij visuele ervaringen van de laatste tijd.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:05

Runningkawa helaas heb ik afgelopen weekend weer zo´n combinatie zien winnen door een bok en flink wat verzet ?? Maar ja wat een paard wat heeeel wat meer had gedaan als wat hij liet zien. Schandalig dat DIE wint.

Helaas de jury zit er en ziet een mooi paard de rest helaas niet.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers