Nieuw zadel...hoe ook alweer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Nieuw zadel...hoe ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 13:41

ik zit te dubben, binnenkort mag ik weer paardjerijden (yes!) en eh... ik heb op [naam verwijderd] een heerlijk zittend dressuurzadel van Euroriding,
maar op [naam verwijderd] heb ik een Kieffer Aachen VSD...ook een goed zadel, maar eigenlijk wil ik wel een dressuurzadel voor [naam verwijderd].....ik wil toch niet echt weer een hindernis springen....

[naam verwijderd] heeft een typisch Kieffer-ruggetje, de Aachen past er heel goed op. Het zadel van [naam verwijderd] is te smal, dus die kan ik niet op [naam verwijderd] gebruiken....

Hoe pak je zoiets aan, ik wil de Aachen VSD dus inruilen...
Koop ik eerst een nieuwe (ik hoop ergens een goede tweedehands te vinden, echt nieuwe zadels inrijden is zo'n weinig plezierig iets), of ga ik meteen naar de dealer om in te ruilen...
Wie heeft tips voor me?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:43

Mijn tip:
Verkoop de kieffer particulier, want als je inruilt krijg je er vaak heel weinig voor. En koop zelf een andere ( waarom niet gewoon een 2de handse die goed ligt?)

Persoonlijk zou ik geen kieffer kopen, maar als je het fijn vind zitten moet jet het natuurlijk gewoon doen. Zelf ben ik een passierfan.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:47

Waarom niet beide: zet je zadel op Marktplaats of zo iets en kijk wat voor reacties je krijgt. En ga eens langs bij een goede zadelverkoper en vraag wat je zadel bij inruil waard is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:51

Ik heb 2 "Kiefferpaarden" en zelf zit ik ook altijd het beste op een Kieffer. Best grappig.

Ik heb nu sinds kort een dressuurzadel erbij gekocht, een Kieffer Lusitano Kost ca. 1450 euro. Dat ding zit wel zo geweldig! Het hoeft ook niet ingereden te worden, das een voordeel.

Mijn vriendin die zelf een fantastisch zittende KN heeft, was razend enthousiast over mijn Lusitano.... Haha!

Mijn Aachen heb ik gehouden en niet ingeruild, omdat ik op Kaminka liever met een vzh zadel rij. De lusitano past wel op allebei mijn paarden.

Naar gebruikte kieffer aachens is altijd veel vraag, die raak je voor een leuke prijs vast wel aan een particulier kwijt. Mocht dit niet lukken, dan geeft de ruitersportzaak best nog een leuk bedrag voor dit merk. Ze raken ze nl. gegarandeerd heel snel weer kwijt.

Succes!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:57

Ik zou ook eerst even nagaan wat je er inruil voor terug krijgt, als dat een goed bedrag is kun je dat beter doen, dan heb je meteen een nieuw zadel.

Een 2e hands zadel kun je heel goed kopen, ik heb zelf ook een 2e hands kieffer dressuurzadel via internet gekocht, het past heel goed op Flair en het kostte me maar f700 het zadel zag er erg netjes uit.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:59

Als ik jou was zou ik eens met jouw zadel bij 't Tweespan langs gaan. Vaak hebben ze daar behoorlijk tot zeer mooie gebruikte kieffer zadels liggen. Ook willen zij wel inruilen. Wat ze tevens ook doen is... zadels verkopen voor particulieren. Dit tegen een kleine vergoeding naar ik meende. Tevens zijn ze over het algemeen ook niet echt duur met gebruikte zadels.

Laatst had ik een Kieffer Lech Profi dressuur mee, was nauwelijks gebruikt, verkochten ze voor 450 Euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 17 bezoekers