Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 18:49

PFFF wat een snert dag !!!

Op de eerste plaats was Renske weer hengstig, maar godzijdank, niet zo erg als normaal Cool
Oke op concour, liep ze lekker met losrijden, werd wel 1001 keer zowat van mijn paard afgereden door een of andere arrogante grrrrrr je weet wel Boos! Zegt ie zo, je moet achterom kijken, ja hallo, die idioot knalt tegen mijn knol aan, dus wettelijk Lachen is Hij aansprakelijk *LOL* Dus ik zeg, Pff zeur niet ik heb geen spiegels op mijn paard.

De proef in, ze liep lekker tot de eerste gallop, pakte die ezel weer het bit vast, en wilde er tussen uit knallen, maar ik kreeg haar optijd terug Verdrietig
Verder liep alles op rolletjes, vond haar iets te sloom, maar beter dan te fel Lachen Tot het laaste halthouden, bleef ze niet goed staan 2 passen achterwaars.
JA ik wist dat je dat kon, maar ik vroeg het niet Knipoog

Kwam de ring uit, was best wel pissed, niet eerlijk ging gewoon netjes maar oke, ff afkoelen Scheve mond

Kwam de uitslag om 6 uur !!!! erg laat. ik schrok me echt lam, ik had op zijn minst een WP verwacht want die 2 foutjes !! vergeleken met de rest van de proef.

NOWAY dus 154 JEZUS, de eerste had ook maar 164 Boos! weer laag gejureerd vergeleken met de andere ringen Verdrietig
En dan zie ik dat een meisje die haar paard de hele proef met zijn hoofd op de borst rijdt, geen middendraf en halsstrekken laat zien, 2de wordt !!! Ow dat snap ik dan echt niet Boos!

Ach ja volgende week maar weer proberen.

Groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 07:01

Ik ken dat, mijn ervaring is dat je een ERGH MOOI paard moet hebben, en GEEN fouten mag maken.
164 pnt, zo hoog heb ik nog niet gehaald, 162 was het hoogste
Achterwaarst bij het halthou8den is nou eenmaal een 3, maar op de borst lopen zou bij mij ook een 3 waard zijn.
Ik krijg soms maar een 6 op mijn stofzuiger tijdnes het halsstrekken, terwijl het eigenlijk altijd gewoon een 9 of 10 waard is, maar die juryleden van tegenwoordig durven nooit hoger dan een 8 aan.
Dus.....
Je bent niet de enige die baalt van het drussuur wereldje. LLang LEVE HET SPRINGEN

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:48

nog 2 weekjes meid dan start je op een super concour en 2 proeven!! Party!!
wedden dat je dan weer puntjes rijdnog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:53

Citaat:
Ik ken dat, mijn ervaring is dat je een ERGH MOOI paard moet hebben, en GEEN fouten mag maken.

sjee, wat overtrokken zeg.
Het is toch logisch dat niet iedereen een wp krijgt, anders hoef je ook geen wedstrijd te organiseren, dan geef je bij aanvraag van een startkaart iedereen 10 wp in Z2 Verward
Gewoon meer oefenen, dat moeten we allemaal.
En oeffen je niet kom je jezelf met springen ook nog wel tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:08

Go Kawa!

Je moet of gaan springen, of niet zeiken. Als je standaard lage punten haalt zou ik toch eens gaan nadenken of je niet eens beter moet gaan rijden ipv de schuld bij een ander te leggen.

Sorry hoor, maar je doet het toch voor de lol? Wat is er nou leuk aan als je steeds gefrustreerd uit de ring komt?

Oja, en om goed te scoren mag je uiteraard geen fouten maken!! Dat zou een mooie bende worden zeg... Als je met springen een fout maakt heb je meestal snel een balk aan de benen en dan kun je dus ook niet meer hoog eindigen,

germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:09

ik rij nou eenmaal op een paard dat dressuur niet leuk vindt, en springen dus wel. Als ik springles heb, dan loopt ze beter dan met dresuurles. Ik ga ook nog wel even door met dressuren, maar ik heb het gewoon niet zo op een jurysport. Ieder zijn mening.
En helaas is het wel zo dat je met een lelijk paard meer je best moet doen dan met een mooi paard die uit zichzelf lekker loopt.
Met springen maakt het niet uit hoe het paard looopt, al heeft het een hanentred, als je maar het parcours rondkomt.
En met een paard met hanetred haal je dus echt nooit een wp in de dressuur. terwijl het een goed paard kan zijn. Ik ken dus ene paard met hanetred dat Z springen is, maar nooit een wp in de dressuur zou halen, dus mijn mening gaat wel een beetje op.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:16

als ik formule 1 wil racen koop ik toch ook geen Trabant?

Ik ga dan in ieder geval niet gefrustreerd doen dat Michael Schumacher met al zijn ervaring en zijn snelle ferrari (of waar die man in rijdt) sneller door de baan komt dan ik. Maar daarom kan het nog wel leuk zijn om met een Trabant over het circuit van Zandvoort te scheuren, if you get my point...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:23

Het valt mij wel op wedstrijden op dat ik soms paarden niet helemaal rad zie lopen, en dat dat soort mensen nog gewoon winst rijden?!?
Gisteren in het Z won er iemand waarvan ik toch zeker wist dat die knol echt kreupel liep. En daarbij zo stijf als een plank. Terwijl er iemand mee deed die misschien niet helemaal super foutloos reed, maar wel haar paard heel fijn voorelkaar had, mooi op het achterbeen, veel souplesse, naar de hand toe, supermooie aanleuning. Ik kan er soms geen touw aan vast knopen wat een jury nu wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:23

Mijn paard vind springen ook 1000 x leuker dan dressuur.
En hij kan het ook 1000 x beter.
Maar dat wil niet zeggen dat je geen wp kunt lopen.
Als je lekker wilt springen zul je, je dressuur toch ook voor elkaar moeten hebben en toch zeker een fatsoenlijke b/l proef neer moeten kunnen zetten. Met elk paard, anders ben je gevaar voor eigen leven in het parcours.

En in de B springen is het nog steeds jury sport Haha!
Je kan dan wel 2 x foutloos worden maar met een bagger gereden parcours word je dan nog geen 1e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:27

Ieder gewoon correct gebouwd paard, met correcte gangen kan Z lopen!!, misschien zal hij niet altijd voorop lopen, maar ieder correct!!! paard kan het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:29

Maar wanner is een paard correct?
Die kun je met een loep zoeken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:31

Er zijn veel correcte paarden in nederland, ik bedoel natuurlijk met correct niet apart bewegend.
Een paard wat gewoon functioneel beweegt, daar zijn er zat van. En paarden met een net model, zijn er ook zat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:36

Dus bijna allemaal, en dan ben ik het er ook mee eens dat je met elk paard Z kunt halen.
Geen 2 wp per proef, maar na flink oefenen wel regel matig 1.
En het is idd zo dat je met het ene paard meer zult moeten oefenen dan met het andere paard.
Ik geef ook meteen toe dat ik met mijn springen gebouwde paard ook heel veel heb moeten oefenen.
De galop gaat goed, maar de draf was in het begin ook 1 grote puinzooi.
Maar nu ben ik zover dat ik 7-ens haal voor strekdraf, terwijl ik eerst 4-en haalde voor enkele passen middendraf.
Dus bovenstaande dames oefenen! en je niet meteen het veld uit laten slaan door een paar slechte proeven.
Als ik dat gedaan had was ik nu ook nog B zonder wp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:38

Oefenen en goede instructie, dan kom je een heel eind. Het belangrijkste aan een goed paard is dat ie goed stapt en goed galoppeerd, dan kom je een heel eind, want die draf kun je apart maken.

germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:40

daarom dressuur ik ook nog door met het springpaard, heb nu 4 wp uit 9 wedstrijden, maar het is echt geen shower, gewoon correcte maar matig ruime gangen en weinig souplesse.
Ik zie wel hoe ver ik kom, maar ik verbaas mij ook vaak over de punten. Iemand die een Z paard koopt haalt direct wp in de B, geen kunst aan, kan ik ook. Een mooi paard lever punten op, zo kan ik het ook.
Ik moet er met dit paard echt voor vechten, helaas wel.
Ik rij ook nog een paar andere, waaronder een 3-jarige epony, nou die haalt zo een wp.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:43

germie schreef:
En met een paard met hanetred haal je dus echt nooit een wp in de dressuur. terwijl het een goed paard kan zijn. Ik ken dus ene paard met hanetred dat Z springen is, maar nooit een wp in de dressuur zou halen, dus mijn mening gaat wel een beetje op.

echt wel, ik ken een paard met hanetred en die vloog het b, l, m1 en m2 door, omdat hij zoveel schwung had, en hij was mooi. maar hanetred blijft hanetred. Hij loopt nu niets meer, hij is teruggetrokken uit de sport. onvermogen he.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:48

germie schreef:
daarom dressuur ik ook nog door met het springpaard, heb nu 4 wp uit 9 wedstrijden, maar het is echt geen shower, gewoon correcte maar matig ruime gangen en weinig souplesse.
Ik zie wel hoe ver ik kom, maar ik verbaas mij ook vaak over de punten. Iemand die een Z paard koopt haalt direct wp in de B, geen kunst aan, kan ik ook. Een mooi paard lever punten op, zo kan ik het ook.
Ik moet er met dit paard echt voor vechten, helaas wel.
Ik rij ook nog een paar andere, waaronder een 3-jarige epony, nou die haalt zo een wp.

klopt dat iemand met een heel goed Z paard 1e word, maar zelf zou ik er op die manier niet blij mee worden.
Mijn paard is ook geen shower en je ziet van mij ook geen spectaculaire proef.
Maar wel een proef die netjes op de letter gereden is met correcte overgangen.
Meestal niet genoeg voor een 1e plek maar wel voor winspunten.
Maar ik weet wel doordat ik een paard heb dat juist niet alles vanzelf ff laat zien, dat ik beter heb leren rijden.
Ik ken ook iemand die met een voorheen geweldig Z paard alle 1e plekken pakte, maar op een ander paard is ze bang en kan ze helemaal niks. En ze dacht zelf wel heel goed te zijn, was immer altijd 1e.
Die heeft nu wel een grote domper op haar neus.

Ik vecht er dus liever voor, en krijg ik dan een keer een paard te rijden die wel extra bewegingen heeft, weet ik zeker dat ik die kan rijden.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:50

Ben ik niet met je eens. Je moet zo'n Z paard ook maar kunnen rijden. Ff een simpel voorbeeld:
Heldin heeft met mij Z2-dressuur gelopen. Ik heb haar verhuurd aan een vriendin van mij. Ik geef haar les. Ze ging in de les een psja wijken oefenen. Ze deed haar buitenbeen teveel naar achteren en Heldin doet netjes travers, maar geen wijken. Als dat in een proef gebeurt krijg je echt niet ineens een 8 omdat ie een travers loopt ipv wijken. Ze heeft het nu onder de knie, maar het was voor haar wel aanpassen. Je kan niet zomaar ff je been iets verleggen in de galop, want dan springt ze een wissel. Bij de meeste paarden die nog geen wissel kunnen, kan je je been wel iets verleggen (geen hele stukken natuurlijk) zonder dat ze overspringen.

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:53

Pipo schreef:
Ik kan er soms geen touw aan vast knopen wat een jury nu wil.


Dat is mij ook af en toe een raadsel. Een stalgenoot van mij reed zaterdag M2 met een fijn bewegende merrie die lekker los door haar lijf lichtvoetig door de baan gaat en haar oefeningen goed beheerst, de ruiter heeft internationale ervaring ook nog. Oftewel, het is een nette combinatie met een degelijk afgericht paard. Hij was eerste met 153 en bij dezelfde jury was ik 1 met 154 (M1); dan kijk je elkaar toch wel even aan. Dat ik geen winst rij, soit; maar dat hij geen winst krijgt is echt belachelijk. In de andere ring was het al bijna net zo erg.
Geen idee waar ze heen willen met de dressuur.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:54

Pipo schreef:
Het valt mij wel op wedstrijden op dat ik soms paarden niet helemaal rad zie lopen, en dat dat soort mensen nog gewoon winst rijden?!?
Gisteren in het Z won er iemand waarvan ik toch zeker wist dat die knol echt kreupel liep. En daarbij zo stijf als een plank. Terwijl er iemand mee deed die misschien niet helemaal super foutloos reed, maar wel haar paard heel fijn voorelkaar had, mooi op het achterbeen, veel souplesse, naar de hand toe, supermooie aanleuning. Ik kan er soms geen touw aan vast knopen wat een jury nu wil.


Ik op dit moment ook niet begin langzaam weer te balen van de jury sport. Ik had zaterdag een bagger proef gereden en had 158 punten Verward . Op zondag reed ik 2 lekkere proeven was braaf niet supersuper maar deed alles netjes veeel beter dan zaterdag. En wat bleek GEEN winstpunt ??? Dingen die netjes gingen kreeg ik idd 7ens maar zodra het een beetje misging (wijken) kreeg ik gelijk een 4 nou ja dat hakt er behoorlijk in.
Vooral in het L is het op dit moment gewoon geluk hebben. je paar dmoet 200% oke zijn wil je een punt pakken. Ik heb geen geweldig inponerend paard maar hij loopt braaf.
Terwijl als er iemand binnenkomt met een geweldig front en uitstaling pakt ze de eerste prijs. Terwijl er veel meer stukken in zaten waarvan ik denk NEE. Paard liep vaak veeels te diep met een valse knik ?? schijnbaar toch goed voor punten ?? Mijn paard loopt ook graag diep maar ik voorkom dat graag omdat het gewoon NIET goed is.
Nee ik hoef geen ferro of Cocktail alleen waardering voor wat ik presteer en commentaar op de juiste momenten. Ik weet heus wel wanneer ik een nette proef rij ja of nee. Bij veel slordigheden WIL ik ook geen punt. Maar als een paard braaf zijn proef loopt moet er toch een redelijke waardering.

Waar ik echt van kotste was afgelopenzaterdag in de eerste proef ikkreeg een 2 voor een linksomkeert ?? Waarom omdat ik hem niet toonde. Ik vind het super knap want ik moet die toch rijden anders kom ik niet op de andere hand?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:56

ff ter verduidelijking over mijn bovenstaand bericht.
Dat paard wat ik ken is heeel braaf.
En niet al te hyper op het been, dus dat maakt het weer een stuk makkelijker. Echt zoeen waarop iedereen weg kan rijden, maar wel lekker blijft swingen al geen je geen been en voor het oog mooie aanleunig en front heeft.
Maar op zo'n paard zou ik juist niet tevreden zijn.

Maar idd een goed gereden paard is niet voor iedereen weggelegd
Er zijn idd mensen die verder zo onkundig zijn dat ze op een Z paard verongelukken, omdat ze te goed voor het been zijn en als het paard te hard gaat, alleen maar wat hardeer gaan klemmen.
meestal niet zo'n geweldige aktie Haha!
Ken die voorbeelden ook in de praktijk niet eens met een Z paard maar met een L spring paard dat gewoon netjes op de hulpen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:06

Een paar jaar geleden heb ik een keer bij het Z geschreven, ze konden niemand vinden dus okee. Dan ik maar even. Het verbaasde mij hoe de jury cijfers gaf. Toen ze erachter kwam dat ik deurne had gedaan vroeg ze wat ik er van vond, bij een schouderbinnenwaarst die zij een 8 waard vond, en waarvan ik zei dat het dier van stijfigheid opzij ging, maar totaal geen lengtebuiging had, ( waar de oefening toch voor is) zei ze goh, ja inderdaad, en werd er een 4 gegeven, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de rubriek heb gejureerd onofficieel. Maar ik verbaasde me erover, dat er zo weinig op souplesse/ activiteit, naar de hand toe rijden, en fijne aanleuning gejureerd word. Ik zie veel liever een paard wat correct gereden is, wat niet altijd super op de letters is, dan een dooie brave knol die enorm stijf is, alleen maar in de krul loopt, en door zijn bravigheid een precies op de letter proefje loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:11

Pipo schreef:
Een paar jaar geleden heb ik een keer bij het Z geschreven, ze konden niemand vinden dus okee. Dan ik maar even. Het verbaasde mij hoe de jury cijfers gaf. Toen ze erachter kwam dat ik deurne had gedaan vroeg ze wat ik er van vond, bij een schouderbinnenwaarst die zij een 8 waard vond, en waarvan ik zei dat het dier van stijfigheid opzij ging, maar totaal geen lengtebuiging had, ( waar de oefening toch voor is) zei ze goh, ja inderdaad, en werd er een 4 gegeven, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de rubriek heb gejureerd onofficieel.


Aha! Wil je dat nooit meer doen.... Haha! Haha!.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:20

Lovely"]
[quote="Pipo schreef:
Ik kan er soms geen touw aan vast knopen wat een jury nu wil.


Dat is mij ook af en toe een raadsel. Een stalgenoot van mij reed zaterdag M2 met een fijn bewegende merrie die lekker los door haar lijf lichtvoetig door de baan gaat en haar oefeningen goed beheerst, de ruiter heeft internationale ervaring ook nog. Oftewel, het is een nette combinatie met een degelijk afgericht paard. Hij was eerste met 153 en bij dezelfde jury was ik 1 met 154 (M1); dan kijk je elkaar toch wel even aan. Dat ik geen winst rij, soit; maar dat hij geen winst krijgt is echt belachelijk. In de andere ring was het al bijna net zo erg.
Geen idee waar ze heen willen met de dressuur.
[/quote]
gewoon, de dressuursport kapot maken lovely, daar lijkt het tenminste wel op! Wat denkt die jury wel niet? DAT iedereen geld zat heeft voor toppaarden en topinstructeurs en dat ze de hele dag tijd hebben om professioneel te trainen. Want zo wordt er wel gejureerd. was die vent van de pot gerukt of zo? ik erger me hier kapot aan.
mensen trainen en doen hun best om een goede proef neer te zetten. een dag die op gaat aan toiletteren en wassen, dan die hele rit er naartoe, weer een dag er aan kwijt, en dan gejureerd worden op anky van grunsven niveau! Die jury's weten niet waar ze mee bezig zijn.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25879
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:28

en het leuke is ook nog als ze op niveau gaan jureren, dat er vele meer mensen in de M komen.
Ook met mindere paarden. Ik heb sinds vorige week privespringles, nou dat is al duur.
En de inschrijvingen, ik kan echt niet elk weekend wedstrijden veroorloven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers