gewandels met haflinger..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 11:16

Mijn vriendin heeft een haflinger. Zo'n eigenwijze van 2 jaar. Het is echt een heerlijk beest maar af en toe?!

gisteren dus gewandeld en dat ging heel erg goed. Op de terugweg ging ik erachter wandelen en met mijn voeten over de grond schiuven. Nou dat was me een partij eng. Dus paulein (eigenaar) zegt "ga maar door dan leert ie het wel/ Hij werd er ontzettend mooi door dat wel. Beetje dansen op het zandpad

Ineens draaid ie met zijn kont richring het touw. En gallopeerd weg. Mar omdat zijn gewicht tegen het touw hing kon paulien hem dus niet houden. Paard los. Die merkte dat ie los was en gallopeerde dus weg. Een heel stuk verder reden fietsers en daar liep ie dus recht op af. Die schrokken zich natuurlijk een hoedje. En sprongen van de fiets af en gingen helemaal aan de kant. Tja wat doe je in zo'n situatie. Er achteraan rennen heet geen zin.

gelukkig herrinerde Joris waar hij woonde en gallopeerde hij naar stal. Zodra ie uit zicht was rende wij erachter aan. De boer waar Joris staat riep al."rustig maar hij staat gewoon gras te knauwen"

tja toch wel even schrikken. rare Joris..
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 11:23

*LOL* *LOL* je zou je wel rot geschrokken hebben of niet
en die fietsers helemaal

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 11:35

Ach, die fietsers zijn niet zo'n probleem. Als er nu een drukke weg was geweest zou ik dat veel enger gevonden hebben. Ach ja, weer enn ervaring rijker.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-01 11:40

Hihi Ikke toch.. jij bent ook een mooie. maar het was het pad richting de appelboer. (Ze staan bij en appleboer is dat geen hemel voor paarden?!) maar dat pad komt uit op een verharde weg en die komt uit op een hele drukke weg.

gelukkif draaide ie naar stal. Maar het is heel raar om een paard zo los te zien galopperen over de weg. Paulien heeft last van haar vingers en beide zijn we weer wat wijzer.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 12:52

Ja eigenwijs.... maar Joris is een stuk mooier dan de twee haflingers die wel eens bij Pie in de buitenbak rijden!
Gisteren gingen twee meiden een buitenritje met de haflingers maken, en ik fietste mee. Ze zouden een meisje bij een ponyclub ophalen, die les had gehad, en dan een eindje mee terug rijden. Dus moesten ze opschieten.
De haflingers worden wel eens gebruikt voor ploegen enzo, maar die boer poetst/wast ze dus echt nooit. Ze zien er niet uit, modder is natuurlijk normaal, maar de plek van de singel moet toch in de gaten gehouden worden? Verder: één van de hoofdstellen was te groot, manen en staart worden niet door de eigenaar (oude man) in de gaten gehouden, wondjes worden niet verzorgd. Gelukkig is het een sterk ras dat veel kan hebben. Ik heb er maar niets van gezegd, ik verzorg ze niet.
Toen gingen de meiden rijden, en zo snel mogelijk naar die ponyclub dus. Over landweggetjes, waarbij ze bijna altijd aan de linkerkant van de weg reden, ook al zei ik dat het officieel rechts moest zijn. Volgens een meisje was dat niet zo, ze had het ruiterbewijs. Ik ook, maar ja, ik zei dat ik het thuis zou opzoeken in het boek.
Dus reden we verder, ik fietsen en zij in draf en vaak in galop. Af en toe schrok ik me een hoedje, bij tegenliggers gingen ze niet eens in stap, en bij een wat langere berm werd het meteen crossen (wat grind hier en daar) want dat was leuk... ook al liepen er voetgangers of zo. Ondeugend waren ze, maar ja, ik was vroeger waarschijnlijk net zo, dussuh... niks zeggen juffrouw Dorinepien *LOL* *LOL* !
Al met al zijn ze later in de middag weer veilig teruggekeerd, godzijdank. Maar ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als ik dit alles met Pie deed Verward Hij is natuurlijk wel veel schrikkeriger dan de haflingers, die zijn zo rustig als m'n bankstel, behalve als ze terug naar huis mogen, dan willen ze graag draven. Maar Pie gaat dan zelfs dwars over de weg lopen als hij de kans krijgt, dus hebben ze nog niks te klagen haha.
Jee wat een ras he, die haflingers. Een van die meisjes wil nou met een haflinger bij de ponyclub. Hij kan wel leuk springen, maar dressuur is puinhoop, dus ze vindt het leuk om er les mee te nemen. Ben benieuwd!!
Vraagje: zouden die meiden op hun 34ste jaar ook nog lekker crossen? Ik moet toegeven dat ik op een rustige nuchtere brede haflinger ook wel zin heb in een race door het bos Sigaar !
Groetjes, Dorine.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 14:13

Als ik wandel gebruik ik vaak in plaats van een halstertouw een longeerlijn. Je hebt dan wat speling als ze er vandoor willen gaan. Bovendien knip ik de haak niet aan de halsterring bij de kin maar aan de linkerkant zodat je ze wat makkelijker 'om' kan trekken. Anders hang je er zo leuk als een karretje achter Haha! Dan sleuren ze je gewoon mee, en dat is op deze manier veel minder.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:31

o coby, das misschien wel een goed idee voor droppie!!! droppie staat ook bij zo'n bier die nix doet..staart sleepte gewoon over de grond(heb ik maar ff afgeknipt!!) en hij had een ontstoken oog en daar werd helemaal nix aangedaan(zat helemaal onder het zand en andere gore dingen, wat wond zalf allemaal niet kan doen, na 2 keer smeren was het weg, hij heeft nu(2 jaar later) nog wel een lidteken(als die man nou was begonnen met verzorgen van die wond had je er nu waarschijlijk nox meer van gezien!!)

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 19:22

Ja 't is maar goed dat ie niet richtig die brug is gelopen. Ik moet er niet aan denken zeg!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 10:17

Heike,
wat een maffe haflinger zeg! Ben trouwens nog nooit een Haf zonder sterk karakter tegengekomen, ze zijn allemaal heel lief maar ook heel eigenzinnnig. Ik mag dat wel hoor, beetje karakter, maar soms is dat niet altijd handig! Ze zijn zo sterk!

Ik maak net als Cody bij Kaminka ook altijd het halstertouw aan de linkerring van het halster vast, zodat ik haar beter om kan trekken, want zij is net een koe: niet te sturen aan een touwtje!

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:54

mhhh skienend achter Joris aan haha arme paulien.
Is ie al ruin trouwens geloof het wel he volg MR ed niet zoveel meer te druk met bokt.


ene dorien ach crossen wil best ook op groningers he Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 13:05

ja Joris is inmiddels een ruin. Zielig he?

Enne over dat crossen in de bossen. Ik deed dat regelamatig maar dan wel met beleid. de bedoeling was dat ie ook weer terug kam op mijn hulpen. Julius vond het altijd te gek en ik kon er weer een week goed tegenaan. heerlijk. Zo hard gaan dat de tranen over je wangen lopen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 13:11

altijd alles met beleid hihi anders ga je in de bak ook hard weet je wat leuk is echt op een pad waar je niemand tegen kan komen in volle rengalop en dan je armen wijd ik heb als ik dan m'n ogen dicht doe het gevoel dat ik vlieg kinderachtig he.....
zodra ik trouwens rechtop ga zitten komt Lot al terug voor ik de teugels weer avstpak dus het is wel veilig ...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 15:16

die haflinger van mijn oom is iets lichter van kleur maar ik ga foto's maken en dan hoop ik dat het goed lukt!

xxx soraya

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 20:07

Ja op redelijke (ruiter)paden is het heerlijk crossen, maar bij ons is het best link om het maar gewoon op de weg te doen, niet zo'n brede berm, of helemaal niet. En dan ook nog terwijl iets verder een bocht is waardoor je niet kan zien of er een auto aan komt of zo... Nee dan ga ik liever niet crossen.
Wel bijv. in dat bos bij Kim in Apeldoorn, oh daar zijn zoveel heerlijke paden Cool Cool Cool !
Bij ons is een stuk bos met veel nieuwe aanplant, en daarnaast een wandelpad, geen ruiterpad dus! Toch gaan sommigen daar vaak met pony's crossen omdat het lekker lang stuk is. De natuurvereniging hier heeft al een paar keer geklaagd bij de gemeente dat de manege zich niet aan de regels houdt, maar het zijn helemaal niet de mensen van de manege die dit doen Boos! .
Toch is het heerlijk om een stuk te galopperen in het bos! Vooral met dat mooie weer. Heerlijke hobby hebben wij eigenlijk Vingers aflikken...
Doei! Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, bellieee, carin0903, Cjuan, Ellebel, Firebug, Inney, Ladypronk, Mnoonn en 90 bezoekers