Ik durf niet meer op de kar.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Ik durf niet meer op de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 18:48

Vandaag ging ik met brendie mennen.
Maar de laatste keer dat we gement
hebben ging ze stijgeren en ik stapte
net op tijd af anders waren we
achterovergeklapt. Vandaag ging ik
dus mennen ik ging zo naast het karretje
lopen en het ging echt goed, maar nu
durf ik niet meer op de kar te zitten
omdat ze de vorige keer ging stijgeren.
Weten jullie misschien wat ik hieraan
kan doen. Of hebben jullie dit wel eens
meegemaakt????? Aan brendie was niks
te merken die liep weer heel mans!!!:D
Gr. Marieke

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:51

Onze Hump heeft daar ook een handje van, vooral wanneer hij achteruit moet Haha! , mijn vriend is dus absoluut niet bang en tikt hem bij en dan komt hij weer naar beneden en doet wat hem gevraagt word, en na 1 keer is het dan ook over......(het is dus uittesten hoe ver hij kan gaan)
Maar nu kan het dus misschien ook zijn dat jou pony haken op de kiezen heeft, dan doet de stang dus zeer en komt hij/zij in verzet.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:56

hoii

is er niet iemand anders die het eerst voor je wil proberen? Dat is voor jou zelf denk ik wel fijner!

LINDA

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 19:16

maar als je zo'n vierwielig recreatiekarretje heb kan het denk ik geen kwaad maar ik heb een sulky

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:33

Met een sulky kan het juist minder kwaad omdat je met een 2-wieler niet kan scharen, maar het ligt ook een beetje aan de staat van je karretje, dus hoe hoog, zwaar,breed en stevig is het karretje.
Ik reed eerder ook met een 2-wieler en Ilindra kan ook behoorlijk omhoog komen, maar dat ging altijd goed.
Ik geef haar dan ook direct een tik met de zweep om haar voorwaarts te houden.
Afbeelding
Dit was mijn oude 2-wieler Haha!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 22:50

Isabeau heeft het ook heel lang gedaan, en als ze dan op haar achterbenen stond nam ze ook nog eens een sprong van een meter op 4 naar voren.....

Wat Jacq zegt zou een mogelijkheid kunnen zijn, haken. Dat doet dan idd erg zeer bij je pony.

Ik ben met Isabeau gewoon doorgegaan en zodra ze de neiging had om omhoog te komen gelijk voorwaarts rijden. Daarom altijd je zweep in je handen en het belangrijkste (makkelijk gezegd I know....) probeer niet bang te zijn.....dat voelen ze!

Veel succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:19

Ik heb Den ook heel lang niet voor de kar durven zetten. Hij heeft d'r ong 8 maanden niet voor gezet tot 2 weken geleden. En toen ging het super. Ik zou gewoon een maandje(8 maanden was gewoon omdat ik zo bang was dat er wat zou gebeuren) wachten en dan samen met iemand weer beginnen.
Suc6, ik weet hoe eng het is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:19

met een 2 wieler stijgeren is (uit mijn eigen ervaring) juist wel gevaarlijker dan met een 4 wieler. Met een 2 wieler zit de lamoen vast aan de wagen. en als ie dan stijgert, gaat je hele kar scheef. Met als risico dat de kar het paard over het zwaartepunt heen trekt

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:35

Zorg dat je de volgende keer een lange zweep bij je hebt zodat je hem met het stijgeren om de oren kunt slaan! Op deze manier doet hij het niet zo snel weer!!!

officieel stender van het beukenpoortje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:17

leuk dat je eerst eens vraagt wat er aan de hand was, is de pony bang, is er pijn, is het gewoon dom verzet?
Darbij zal je met jou optie zo ongeveer een lonngeerzweep bij je moeten wil je een aangespannen paard vanaf de bok bij zijn oren raken

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:34

wachten we even het berichtje van brendie af!

officieel stender van het beukenpoortje!

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 16:25

stef schreef:
leuk dat je eerst eens vraagt wat er aan de hand was, is de pony bang, is er pijn, is het gewoon dom verzet?

Nou ik denk niet dat ze bang was want we waren in het weiland en daar mennen we altijd, Pijn denk ik ook niet het tuig is goed en compleet. Ze kan ook ergens van geschrokken zijn, maar in elk geval stonden we gewoon stil en wilde ik net beginnen met stappen. Ik heb gister met haat gement. Ik ging gewoon achter de kar staan (leidsel is lang genoeg), maar ze was heel lief, maar toch heb ik zo van.... dat ik niet durf!!

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 16:27

Ilindra schreef:
Met een sulky kan het juist minder kwaad omdat je met een 2-wieler niet kan scharen, maar het ligt ook een beetje aan de staat van je karretje, dus hoe hoog, zwaar,breed en stevig is het karretje.

Als je zo'n vierwielig recreatiekarretje hebt dan kan het (als het goed is) niet achterover klapen! Hier een foto::: dit is al van een heel tijdje terug hoor!!
Afbeelding

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:27

Sorry brendie, absoluut niet banketstaaf bedoelt, maar zo vanaf de foto lijkt het me echt een knap waardeloos wagentje. Je zit met knieen in je nek zo ongeveer (als ze nu steigert kieper jij er achterover vanaf, omdat je totaal geen rugsteun hebt). Verder zit je, vanaf de foto gezien veeeeel te kort achter je pony, als ze even remt heeft ze de wagen op haar hakken. Doordat je zelf zo hoog zit, zit je met je handen naast je benen, lijkt me niet bepaald de meest ideale manier om te mennen. Ik vind het wagentje dus voor brendie: Te hoog, Te kort op de pony, en geen rug steun.
Zeker als je (al is het maar een beetje) angst hebt, moet je met goed spul te werk gaan

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 18:46

jha het is niet het stevigste zo te zien als ik het goed heb is het wagentje gemaakt van rolstoel bandjes??

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

rowanlover29

Berichten: 97
Geregistreerd: 20-03-02
Woonplaats: 's-Gravenpolder (binnenkort heinkezand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 09:46

idd ik ben het met priscilla eens het is net een rolstoel en heel gevaarlijk kan je niet iets anders doen met je shetje?? Verward

Later als die tijd ooit nog eens komt...

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 09:55

mag ikke ff lachen?? Haha! ben je gewond geraakt dus ga je in een rolstoel zitten Haha! Haha! sorrie hoor haha echt lachwekkend

rowanlover29

Berichten: 97
Geregistreerd: 20-03-02
Woonplaats: 's-Gravenpolder (binnenkort heinkezand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 10:07

HET ZIET ER NIET UITT WHAAHAHHWSWHHAHAAHAHH *LOL* Lips are sealed

Later als die tijd ooit nog eens komt...

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 09:43

Nou ja! Wat een reacties!

Als Brendie plezier had in dat wagentje is het toch goed!
Wanneer je het niet mooi vind, kun je dat ook op een fatsoenlijk manier zeggen, je hoeft er niet iemand mee te kwetsen o.i.d.!!

officieel stender van het beukenpoortje!

rowanlover29

Berichten: 97
Geregistreerd: 20-03-02
Woonplaats: 's-Gravenpolder (binnenkort heinkezand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:59

ach man kakker je ziet toch zelf wel dat het niet goed is als je met zo'n karretje rijd tss Lips are sealed Verward Boos!

Later als die tijd ooit nog eens komt...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:20

rowanlover29 schreef:
jha je ziet toch zelf wel dat het niet goed is als je met zo'n karretje rijd tss Lips are sealed Verward Boos!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:46

Jongens toch!
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie hier zulk commentaar op DURVEN te geven. Echt, beneden alle peil. Kunnen jullie het zoveel beter dan? Kijk eerst eens in de spiegel voordat je je commentaarknopje indrukt!
Ik (en de andere mods met mij) zouden het zéér op prijs stellen als jullie in het vervolg tot 10 tellen en je kwetsende commentaar vóór je willen houden. Laat mensen in godsnaam toch gewoon in hun waarde! Je mag best je mening geven, maar doe dat dan met goed onderbouwde argumenten, dit is gewoon in het wilde weg raaskallen. Schoppen om het schoppen. Doe dat ergens anders, maar niet hier!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 16:00

tinkerlover"]
mag ikke ff lachen?? Haha! ben je gewond geraakt dus ga je in een rolstoel zitten Haha! Haha! sorrie hoor haha echt lachwekkend
[/quote]

[quote="rowanlover29 schreef:
HET ZIET ER NIET UITT WHAAHAHHWSWHHAHAAHAHH


Jeetje, wat een kinderachtige reacties zeg!! Frusty Gaaaap
Ik sluit me helemaal bij Laui! aan.....

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:17

Hoe ver ben je er nu mee? heb je al een oplossing bedacht of durf je helemaal niet meer? zou jammer zijn...

officieel stender van het beukenpoortje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers