Tips voor het kopen van een scheermachine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Tips voor het kopen van een scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 11:13

Nu er straks zoveel pony's zijn wil ik eigenlijk zelf een scheermachine gaan kopen, dat lijkt me wel net zo handig anders moet ik telkens andere mensen vragen.

Hebben jullie tips??

Eigenlijk zit ik te denken aan een heel klein machinetje voor het bijwerken van de sokken/baard/oren ed en een grotere voor de rug/buik/hals enz....

Wat denken jullie dat verstandig is?? Zeker vanwege het feit dat het om van die kleine paardjes gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 11:32

Met kleine paarden heb ik geen ervaring.
Maar voor de grote paarden bevalt het mij het heel goed op een grote scheermachine te hebben en een kleine opscheermachine.

Ik zou als tip geven dat je er 1 koopt waar altijd onderdelen van te krijgen zijn.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 16:55

Iemand nog voorkeur voor een bepaald merk? Verschillende typen misschien, de hoeveelheid watts van de motor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 19:05

Ik heb dus voor allebei een Esculaap.
Voor mij het neusje van de zalm Haha!
Maar ik zeg er wel bij dat ze niet goedkoop zijn.
Maar wel alle onderdelen apart te koop en volgens de verkoper heb je die niet snel nodig omdat ze heel duurzaam zijn Haha!
Ze zijn ook heel erg gewild als 2e hands, dus mocht je ze om een bepaalde reden kwijt willen, zijn ze zeer geliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 20:07

Een Heiniger van 320 Watt, minder wil ik niet ivm de kracht van de machine. Voor het hoofd, de oren en kootholtes heb ik een tondeuse. Trilt minder, dus minder eng bij de oren. De oren van Milena (het hele hoofd trouwens) doe ik gewoon met de grote scheermachine, die geeft er helemaal niks om.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 21:57

Ook ik zweer bij mijn 2 Aesculaps, een Favorita II (kleine, professionele opscheermachine) en een Econom plus (grote, professionele machine voor het zware werk) die al wat ouder is, maar het nog bijzonder goed doet!!
Ik heb eerst altijd met van die goedkope scheermachientjes gewerkt, maar na herhaaldelijke haperingen ben ik gaan sparen voor echt goede machines...en sinds een paar jaar heb ik ze Haha! (de kleine nieuw gekocht en de grote 2e hands)
Ik heb overigens geen ervaring met andere professionele merken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 08:31

Biebel schreef:
Ook ik zweer bij mijn 2 Aesculaps, een Favorita II (kleine, professionele opscheermachine) en een Econom plus (grote, professionele machine voor het zware werk) die al wat ouder is, maar het nog bijzonder goed doet!!
Ik heb eerst altijd met van die goedkope scheermachientjes gewerkt, maar na herhaaldelijke haperingen ben ik gaan sparen voor echt goede machines...en sinds een paar jaar heb ik ze Haha! (de kleine nieuw gekocht en de grote 2e hands)
Ik heb overigens geen ervaring met andere professionele merken....

Dat zijn dus dezelfde als die ik ook heb, maar jij weet ze even helemaal bij naam Haha!
Ik heb ze ook gekocht na een hoop gevloek van goedkopere.
De Favorita II heb ik gekocht toen ik de benen aan het scheren was met die goedkope en die er mee op hield na 1 been.
Sta je daar met een half geschoren paard Lips are sealed
En volgens de verkoper van deze machinens zal dat niet vlug gebeuren, en kon ik er oud mee worden. Haha!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 15:16

Ik heb de divoza gids ook aleens doorgekeken, en daar staat dit merk ook wel in, maar eigenlijk ben ik er helemaal niet happig op om via divoza te kopen........ Scheve mond Voor mijn gevoel ben ik beter af bij een plaatselijke winkel waar je snel terecht kunt wanneer er iets niet goed is met de machine....Maar misschien zie ik dat ook wel fout....

Waar hebben jullie ze gekocht? En worden ze ook bij ruitersportzaken verkocht? Eigenlijk weet ik dat helemaal niet..... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:28

Ik heb de mazzel dat er in Gemert een zaak zit die in scheermachines doet.
En ook het slijpen en repareren ervan.
Dus daar heb ik ze ook gekocht.

Dus ik kan verder niet zeggen hoe het zit met garantie en service van b.v Divoza.