fiets achter op of voor op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

fiets achter op of voor op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 19:22

Zijn er mogelijkheden om een fiets mee te nemen achter of voor op de trailer? Ik ben aan het kijken voor een trailer en eigenlijk vind ik het onzin om een 2paardstrailer te kopen alleen maar omdat ik een fiets mee wil nemen. Liever een 1,5 paards, dat rijdt fijner (qua zicht) en dan de fiets achter of voor op de trailer ofzo.

Is er iemand die zoiets wel eens heeft gezien?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 21:29

Wij hadden/hebben voor p de caravan zo'n fietsenrek...
Voor de disselbak zat zo'n stuen, met 2 riggels en daar kun je 2 fietsen in zetten, vast maken ... klaar...
Ik geloof dat dat ding nu in de garage ligt...
weet nie precies hoe het heette...

Maar ik denk dat dat ook wel voor op een trailer kan gemaakt worden!

En achter de camper hadden we een motorrek... dat schoof je er onderuit.., daar kon 1 motor of 2 fietsen...
Ik zou gewoon informeren bij de fietsenzaak, wat die voor rekken aanbieden en of dat te monteren is...

Of een anderhalfs met een schot... aan de andere kant je fietsie..

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 00:23

Ethelate schreef:
Of een anderhalfs met een schot... aan de andere kant je fietsie..


das ook een slimme! zo breed is je fietsje toch niet, kan ie er zeker ook niet afvallen of uitsteken ed.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 01:02

En iets van een twinnly load? Of kan dan je trailer er niet meer achter?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:39

Buitenzorg schreef:
En iets van een twinnly load? Of kan dan je trailer er niet meer achter?


Nope, het is of/of.
Ifor Williams heeft standaard een schot in een 1 1/2-paards. Maar die zijn weer zo zwaar dat je qua gewicht net zo goed een twee-paards kunt nemen *LOL*
Als je het voor de auto niet hoeft te laten kun je beter een twee-paards nemen, die rijden stabieler en voor het zicht maakt het niks uit, sterker nog, omdat een twee-paards iets breder is dan de auto kun je veel gemakkelijker achteruit rijden, je ziet beter wat de trailer doet.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 09:49

Ik vind een 1,5 paards toch makkelijker rijden hoor qua zicht. Ik zie tenminste zonder opzetspiegels wat er achter me rijdt. Sowieso is een 1,5 paards niet breder dan mijn auto dus dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ik iets raak ofzo. De breedte van mijn auto weet ik precies.

Ik vind het niet heel erg om met een 2 paards te rijden maar 1,5 is net iets makkelijker.

Ik ben nu aan het kijken voor allebei, qua prijs scheelt het niet zoveel en met mijn auto kan ik makkelijk een 1,5 of een 2 paards trekken met 1 paard erin. De kans dat ik ooit 2 paarden zal vervoeren is klein want ik heb er niet graag 2 in 1 trailer.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:24

Ik heb eens op een concours gezien dat mensen hun fiets aan de zijkant van de trailer hadden hangen. (boven die bak waar de wielen onderzitten.) Je moet dan wel het stuur een slag draaien steeds, en ze hadden het vast met een paar beugels oid!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:39

Die 1.5 paards met een schotje is idd een goede.
Mijn ouders hebben dit weekend zowel met een 1.5 paards als een 2paards gereden en ze vonden de tweepaards een stuk stabieler en makkelijker en ze oefden ook een opzetspiegels..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:31

Wij hebben een 2-paards en we zetten de fietsen dan altijd in het andere vak. Zo'n schot is dus wel het handigst.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 14:03

Er bestaan ook fietsendragers voor auto's zonder trekhaak, die monteer je met een of ander bandensysteem aan je achterklep, vooral in Frankrijk zie je die veel, maar in Nederland zal ook wel zoiets bestaan. Fiets daarop en de trailer op de trekhaak.
Ik weet niet hoe groot je auto is, maar je kunt een fiets ook in de kofferbak stampen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 16:47

Buitenzorg"]
En iets van een twinnly load? Of kan dan je trailer er niet meer achter?
[/quote]

Ja een Twinnly load

[quote="ikke"]
[quote="Buitenzorg schreef:
En iets van een twinnly load? Of kan dan je trailer er niet meer achter?


Nope, het is of/of.
[/quote]
Nou wij hebben zo'n rekje... en daar zit die twinnly load op...
*de fietsen staan dus tussen de disselbak en de trekhaak.
Moet toch ook te monteren zijn voorop een trailer...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 17:56

Ik heb een A4 station dus een fiets kan wel achterin, maar dan heb ik wel moeite om mijn zadel nog op een normale manier mee te nemen hoor hihi. Zo doen we het dus nu, maar dat bevalt niet echt.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:59

Jobbeltje schreef:
Ik heb eens op een concours gezien dat mensen hun fiets aan de zijkant van de trailer hadden hangen. (boven die bak waar de wielen onderzitten.) Je moet dan wel het stuur een slag draaien steeds, en ze hadden het vast met een paar beugels oid!


Heb ik nog nooit gezien, maar vind het eigenlijk wel een goed idee Lachen !
Daar moet je toch eigenlijk wel een constructie voor kunnen bedenken??

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 19:02

Maar zou dat niet enorm rammelen aan de zijkant van de trailer. Ik zie me al over de keitjes rijden met een rammelende fiets aan de zijkant van Maddox zijn oren. Alsof een trailer al niet genoeg lawaai maakt. Dan zou de constructie wel iets zachts moeten bevatten.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:23

Dat moet toch wel met zo´n plaat schuimplastik ertussen op te lossen zijn Verward (en de fiets niet aan de kant van je paard ophangen Knipoog !)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:45

Voor op de dissel van de trailer zou ook een fietsen rek te maken moeten zijn. Wij hebben dat op de vouwwagen iig. En ook achterop. Mijn pa heeft 2 "gleuven" gemaakt daar schuift hij dan twee "stangen" in en aan die stangen zit een houder voor de fiets. Je schuift het dus ahw onder de trailer. Die dingen zijn volgens mij niet te koop. Mijn pa heeft 't zelf gemaakt maar hij werkt in de vrachtwagens (carrosseriebouw).