Hoeveel keer zijn jullie van een paard afgevallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Hoeveel keer zijn jullie van een paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 09:10

Ikke in haast 4jaar Zaterdag mijn 1e keer.Ik reed op rody in galop wat ik al 3 keer had geprobeerd.Maar bij de 4e keer ging die in galop plotseling in de hoek staan.Eerst een beugel eruit toen hing ik aan de teugels en later kaboem daar lag ik. Haha! Tong uitsteken Knipoog Het leek wel of ik lag te Slapen op de grond Knipoog

Jewel... :+:



N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:12

Ik in totaal 2 keer...met de keren van Berdien afgehobbeld niet mee gerekend... dat is beide 2 jaar geleden denk ik... Ik rij ook nog maar 8 jaar...dus... Haha!
Laatst bijgewerkt door N00tje op 09-06-02 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:14

Ik rijd bijna 10 jaar (op 1 juli 1992 had ik mijn eerste rijles *LOL* ).
En in die tijd ben ik wel meer dan 50 keer gevallen... kep geen idee hoe vaak haha, maar wel errug vaak..!
Ach ja, ik ben niet zo handig Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:18

Pffff....ik denk dat ik ondertussen wel meer dan 100 keer ben gevallen, komt ook doordat ik vroeger niet zo heel erg voorzichtig was. Ik ben toen op een gegeven moment een keer heel beroerd gevallen en daarna een tijd bang geweest. Nu ben ik niet meer bang, maar wel een stuk voorzichtiger.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:21

heb een half jaar op de manege les gehad... *toen ik begon met rijden* en daar ben ik nooit gevallen..
heb heeeeeeel veel op sjtje Kim (mammie van pienke) gereden, en ben daar één keer van af gegeleden bij het springen,...
verder een keer van een pony waar ik mee naar het strand ging (er af gesprongen!)
heb een half jaar 2 arabs verzogden veel gereden, van Nordan ben ik 1 keer bij het opstijgen gevallen (had de beugel niet goed door het clipje gemaakt Clown )

Dus echt gevallen was ik nog nooit..
Tot ik Tos kreeg...

Maar nog nooit in de les (tjsa bossche bollen)
1 keer peerde hij hem in de wei...
keertje in het bos...
x toen hij de bak uitrende...

nou 3x ofzo, in een half jaar....


allemaal in anderhalf jaar dat ik rij....

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:28

Ongeveer 20 - 25 keer? Ben heel vaak van Lex (mijn huurpony) afgevallen...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:29

euhmm ONTELBAAR>...
VROEGER Boos! met m`n draak Lachen

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:57

oh, echt waar?
Ik rijd nu bijna 5 jaar (ben dus nog een broekie vergeleken bij de meeste van jullie) maar ik ben pas 2x gevallen: 1x tijdens een buitenrit (was echt heeeeel stom, van het liefste paard van de manege, hij stond er ook echt bij te kijken "huh, heb ik er een ruiter afgegooid?") Haha! en 1x tijdens een springles...'k heb maar 3x gesprongen in mijn leven (moest op voor mijn ruiterbewijs) en tijdens de eerste les had ik 'n pony die volgens de instructie altijd wel zou springen, als ik hem er maar goed voor zette....was dus juist een pony die heel erg aangespoord moest worden Frusty ....2x ging het goed, maar bij de derde sprong stopte-ie, en ging ik zitten, dacht "die springt nooit meer" en toen besloot meneer alsnog vanuit stilstand te springen }> ...'k ging er voorover af en heb mijn nek toen heel lelijk verdraaid. Heb er nog wel een half jaar last van gehad....
Maar daarna ben ik gelukkig nooit meer gevallen, ook niet van mijn eigen ventje toen ik hem eindelijk had! Knipoog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 09:58

echt geen idee. ik rij alweer 11 jaar paard en ik ben er voor het laatst 3 jaar geleden afgevallen van een manege pony(haflinger) waar ik zonder zadel op ging rijden. Maar in het begin echt geen idee hoe vaak denk zo rond de 40 keer ofzo iets

Wodan en ik onderweg in de M2

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:05

ik zou het niet meer weten!!! sinds me 4e rij ik, en ik heb niet alles op geteld! Tong uitsteken Te veel dus!

gr linda Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:06

In de 5 jaar dat ik heb gereden op de manege 11x. Dit kwam mede doordat ik altijd de eigenwijste pony's uitkoos.
Van mijn verzorgpony die ik heb ingereden ben ik 2x afgevallen.
Van mijn andere verzorgpony's nog nooit.
En van Max een paar keer met inrijden.
Van Taran met rijden ben ik best vaak afgevallen tijdens het inrijden en die periode erna ook nog wel, maar niet zo vaak. De laatste 2 jaar ben ik er eigenlijk bijna niet afgevallen.
Ik zit denk ruim over 50x dat ik van een pony ben afgevallen in 5¾ jaar.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 10:49

Dat is niet meer op 4 handen te tellen denk ik Haha! Ik werd altijd op de eigenwijze pony's gezet, en ik pakte ze ook flink aan, maar ik was altijd erg klein voor mijn leeftijd waardoor ik er zo afgekieperd werd. Ik denk bij elkaar zo'n 25 keer gevallen ofzo. Toen ik bij 15 was, ben ik gestopt met tellen *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:03

ik ben in de 12 jaar dat ik rijd er 3x afgevallen.
Dit is allemaal in het laatste jaar gebeurd en bij mijn eigen paardje Lachen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:16

ik rijd nu bijna 6 jaar en ik ben er 7 keer afgevallen.
Een keer toen in de beginnersles alle pony's op hol waren geslagen en ze over de snelweg bijna gingen. Toen ben ik er half afgesprongen want ik vond dat wel een heel eng idee.
Een keer in rengallop op de liefste pony van de manege Haha! Dat kwam omdat ik gewoon nog niet vast genoeg zat.
2 keer van een pony waar ik 3 keer opgereden had. Ik was toen nog een beginnen maar ik mocht erop rijden omdat ik erop paste maar hij was nog niet ingereden. Hij was ook bang voor traktoren en toen had hij heel hoog gestijgerd.
1 keer van een nieuwe pony op de manege die nog geen goed zadel had en het zadel dus in gallop onder zijn buik hing waardoor hij ging bokken en ik eraf viel.
En de laatste keer was in maart toen ik op een pony reed die best veel bokte maar ik reed voorop en opeen gaf ze 5 gemene bokken achterelkaar. daar was ik niet op voorbereid en toen ben ik er ook afgevallen.
Het ergste wat ik eraan overgehouden heb is hoofdpijn bij de laatste keer. Het valt dus allemaal wel mee.
Laatst bijgewerkt door Fleury op 19-01-03 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:18

Van mijn huidige paard precies 2 keer.
De eerste keer probeerde ik mijn jas van de bakrand te pakken, hij vloog er zo idioot vandoor dat ik er achterover afgelanceerd werd en bewusteloos in het zand lag. Ik heb daarna nog 2 weken niet kunnen lopen.
De 2de keer viel ik er zelf heel erg netjes van af maar toen ging mijn paard met zijn volle gewicht op mijn enkel staan terwijl hij afzette om weg te galopperen. De huid op mijn been was helemaal opengescheurd van de druk en het onderliggende huid- en vetweefsel was naar buiten gestulpt Misselijk .
Van beide blessures ben ik lang uit de running geweest.
Ik ben dus ook wat voorzichtiger geworden Haha!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:19

Ooh vaak genoeg Haha!
2 x van Banjer, manege pony.. sorry maar dat vind ik dus echt een poedersuiker, de enige pony waar ik nooit meer op stap. (hij heeft dus 3 kinderen een arm gebroken, 1 meisje haar schouder gebroken, 2 meisjes hun rug gekneusd en 1 meisje een voet gebroken.. bij mij ribben en pols gekneusd en op mn stuitje gedonderd) en dat allemaal in 1 half jaar!!

verder iets van euh.... 20 keer van Twingo Haha! dat was mijn verzorgpony, niet de makkelijkste maar ik heb heel veel van haar geleerd.

verder nog 1 keer van Funnyboy, toen ik hem voor het eerst in de buitenbak reed (hij ging gigantisch uit zn bol) en nog tig keren van een shetlander Haha! die had zo'n kort nekkie.. hij deed steeds hetzelfde (keihard galopperen.. ineens een noodstop en een bok er achteraan) en elke keer vloog ik er weer overheen *LOL*

Van m'n eigen pony ben ik nog nooit echt afgevallen, wel heel vaak er af gegleden ofzo met zonder zadel rijden toen ik nog een jaar of 12 was.. ik deed altijd van die onmogelijke kunstjes (ja wat wil je als je in dameszit gaat galoperen) maar dat was wel grappig.. Evita staat gelijk stil en ze vond het nog leuk ook om zo'n beetje cowboy te spelen Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:56

De enige pony waar ik afgevallen ben, is Mazzel. En dat zullen in 2 jaar zo'n 6 of 7 keer zijn. Tja, hij ziet er vreselijk lief uit, maar ondertussen kan het soms een enorme dondersteen zijn Extreme duivel

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 11:57

ik heb 6 jaar op de manege gereden daar was ik nog nooit eraf gevallen ,maar toen ik mijn eigen knollie kreeg lag ik er 2 maanden lang bijna elke dag af maar nu ik hem ingereden heb val ik eens in de zoveel tijd omdat ie schrikt van een eend die uit de sloot vliegt Verward

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 12:04

denk rond de 6 keer in 5 jaar ofzo Verward
ik zou het echt niet meer weten hoor...ennuh michelle deed het pijn?? Haha! Haha!
(niet kwaad bedoelt hooor)

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 12:22

hahaa nou sun dat viel gelukkig mee hoor.Alleen volgens mij is m'n cap een beetje kapot.Die kwam tegen het hek aan Knipoog

Jewel... :+:

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 12:49

haha te vaak Haha!

op de manege ging ik ook altijd op de meest verschrikkelijke paarden Knipoog dus das mijn eigen schuld

en ook heel vaak van mijn Haflinger, je wilt niet weten wat voor acties die heeft Lovers

Het leven is een gebakje!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 12:59

Ik ben toch wel de ergste! Haha!
In 1 half uurben ik 6 keer!!! van zo'n klein schimmeltje afgevallen! Bloos Haha!
En van dat schimmeltje ben ik echt bijna elke les wel afgevallen, ze is echt klein maar een rot bokken, het is dan echt super moelijk te blijven zitten, en verder ben ik 3 keer van avanti gevallen en 1 keer keihard van een paard dat is inmiddels een half jaar geleden!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:02

ik ben in 6 jaar rijden er maar 2 keer afgevallen!

en heeeel veel keer bijna Haha!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:49

Nou ik ben de tel kwijt. Maar ja wat wil als je vaak op de moeilijke pony's gezet wordt en er ook een aantal hebt ingereden. En nu een jong paard dat nog wel eens vrolijk is en dan vergeet dat ik ook nog op zijn rug zit, en dan dus als een idioot rondstuiterd. Hij gaat dus voortaan eerst aan de longeerlijn om te zien hoe vrolijk hij is en daar mag hij zich dan even uitleven.

Sprakeloos

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 14:24

Geen ideee, vroeger viel ik wel eens. Ik ben alles bij elkaar zo'n 10 keer gevallen denk ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers