Denk je je paard na 12 jaar toch te kennen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Denk je je paard na 12 jaar toch te kennen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 08:39

Maar ze blijft me verbazen!
Iedere keer sta ik weer versteld hoeveel verschillende kanten ze heeft!
En hoe verschrikkelijk je toch moet oppassen met paarden Knipoog

Op het moment rijden we een vierdaagse, waar we al twee dagen van hebben gehad. Mijn zus op Berber, ik met Isolda voor de wagen.
Dag 1 ging voor Isolda perfect. Wel wat heter als normaal, maar verder braaf. In tegenstelling tot Berber dat was 1 zak vol explosief *LOL*
We hadden zelfs nog tegenliggers (twee tweespannen) waar me op een heel smal paadje mee in botsing kwamen en ze gedroeg zich werkelijk keurig. Ook toen we een heel eind in ons achteruit moesten, inclusief klein bochtje en toen we vooruit gingen bijna op onze kant kwamen te liggen)

Dag twee, ze stond nog maar aan het hek om gepoetst te worden.
Een straat verder op ging al een span naar de start. (die kon ze niet eens zien)
Kop ging ophoog, neusgaten gingen open en stuiteren maar. Compleet histerisch. Een bonk gespannen zenuwen.
Zo erg zelfs dat ze er van stond te schudden, ik heb haar nog NOOIT zo gezien en dat terwijl we toch wel vaker paardentegenkomen of paarden voorbij horen gaan.
Ze ging echt helemaal heen en weer, haar schouders, haar hals en haar lendenen, ik dacht bijna dat ze een soort epeleptische aanval had gekregen ofzo. Ik wist niet meer zo goed wat ik moest.

Gerust stellen was er niet bij, ze zag me niet eens en walste me tot bijna 3 keer plat tussen haar en Berbers kont. Boos worden versterkte het hele geval alleen nog maar. 5 minuten nadat die paarden weg waren stond ze nog te hyperen.
De rust zakte wel weer eenklein beetje en ik wilde haar strijklappen aan doen. (ze tikt zichzelf aan Boos! ) Die dingen heeft ze nooit om, normaal gesproken loopt ze goed, alleen door haar nieuwe ijzers loopt ze iets naar binnen.
Isolda is wel dingen aan haar been gewend, we rijden ook altijd met reflectors. Je zal het niet geloven. Eentje had ik erom gedaan, ze stond met beide achterbenen te meppen en te bokken!! Ik stond echt met open mond, heeft iemand mijn paard verwisseld???

Dingen af, even gewacht tot ze weer wat rustiger werd en alsnog aangespannen. Toen kwam de rust weer terug en ondanks dat ze wat gespannen bleef, hebben we toch nog een mooie rit gemaakt. Zonder schade en brokken en gelukkig zonder schaafplekjes Verward

Mijn hele vermogen om eens op zo'n moment van haar te horen wat er in dat koppie omgaat...............
Laatst bijgewerkt door jantina op 08-06-02 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt



Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 09:53

Apart is dat he? Je denkt je paard van top tot teen te kennen, maar hoo maar! Vergeet het maar! Af en toe hebben ze ineens van die acties dat je je echt afvraagt wat er in vredesnaam gebeurd. Ik heb dat in het begin met Jurga ook wel gehad, maar de laatste tijd niet meer. Af en toe hebben ze egwoon ff de kolder in de kop. Maar wat jij nu beschrijft van Isolda is wel erg maf zeg!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 bezoekers