Gelangeteugeld met Dira

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Gelangeteugeld met Dira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 22:29

ik was een beetje aan het longeren met haar en wat grondwerk aan het doen wat we allebei een beetje saai Gaaaap vonden, dat ik dacht, kan wel eens langeteugelen met haar.
En dat is nog best moeilijk met een volleerd NH-paardje *LOL* Wijken voor druk snapt ze dus heel goed, dus toen ik schuin achter haar ging staan naast de achterhand ging ze netjes naar rechts, maar ik wou vooruit!
Poging 2: recht achter haar staan, leidsels netjes op maat, en "stappen". Verward Ze ging als een idioot rondjes draaien om te kijken waar dat geluid nou vandaan kwam en was gerustgesteld als ik weer in zicht was Schijnheilig Dus nog een keer proberen, Dira "stappen" en weer 180 graden draaien met een blik van 'waar ben je nou steeds en wat bedoel je nou??'
Poging 3: omdat ze het wijken voor druk wel snapt, ben ik gewoon lomp achter haar gaan staan en ben zachtjes tegen haar fenomenale achterwerk gaan drukken. "Oh vooruit, zeg dat dan" dus zij wandel, wandel wandel, tot ik zei "goed zo, braaf!!!"
Waar kwam DAT geluid nou weer vandaan??? En weer omdraaien *LOL* Ik ben toen wat slangenvoltetjes gaan lopen zodat ze me steeds net in beeld had, en toen had ze het door. Lovers Ze liep perfect waar ik haar wilde hebben, het stuur zat erop en we hebben ook een verzameld drafje gedaan. Ze begon lekker te briesen en vond het helemaal geweldig. Toen nog wat schouderbinnenwaarts gedaan, wat ze heel goed deed omdat het principe weer veel met NH te maken heeft. Druk van opzij maar de begrenzing van voren.
Na een kwartiertje kwam Wim eraan - de stalhouder - en heeft even staan kijken. Hij zo 'goh ik wist niet dat je met Aldira aan de lange lijnen werkte?' Dus ik verteld dat dit onze eerste keer was. Hij was helemaal verbaasd, dat ze het zo goed oppakte. Ik denk dat ze het voor de kar ook niet slecht zou doen, zal ze denk ik ook heel leuk vinden.
Kortom: een maffe start waardoor ik dacht dat het met haar niks zal worden aan de lange lijnen maar nu is het zeker iets wat ik vaker met haar zal gaan doen, ook lekker afwisselend want elke keer dat dressuren vinden we ook maar niks Knipoog


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:44

Wat leuk joh! Weer eens wat anders. Lachen Fijn dat het zo goed ging. Geloof dat ik gauw maar weer eens naar Assen af moet reizen om foto's of video opnamen te maken van deze successen! Toppie hoor!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:42

wow!
Piet nummer 2!
Leuk dat ze het zo goed oppakte, dat belooft nog wat! Leuk om eens wat anders (nieuw voor het paard) te doen he?!
daar hou ik tenminste wel heel erg van!
en dan die grappige reacties!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:41

Leuk zoiets, en handig voor gehoorzaamheid en afwisseling in het werk.

Ik heb het vroeger met Kaminka ook veel gedaan, zij pikte het ook onmiddellijk goed op. Omdat zij zo goed reageerde en het ook doodnormaal scheen te vinden dat ik daar ergens achter haar liep, heb ik het vermoeden dat ze ooit voor de kar heeft gelopen.

Ik heb het met Toon ook wel eens geprobeerd, maar die is echt blonT geboren: snapte er helemaal niks van en vond het ook echt NIET leuk! Haha!

Misschien kunnen we ooit een bokt-langeteugel-demonstratieteam oprichten...! Schijnheilig Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 16:27

Mieke schreef:
Misschien kunnen we ooit een bokt-langeteugel-demonstratieteam oprichten...! Schijnheilig Haha!


Dat zal een mooi bij elkaar geraapt zooitje worden, bijvoorbeeld,

Kaminka - KWPN
Prokaznjek - Arabier (hengst van Tender Knipoog vermaakt zich vast tussen de merries)
Mickey - Shetlander (van maaike van de vis)
Aldira - Haflinger

Nog meer rassen die interesse hebben voor het Bokt Demoteam?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:57

doe ik ook mee! Leuk hoor!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:44

Polly, shetlander....

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 21:56

mhhaaa dan kan de grunninger niet achterblijven he! Ik doe het wel met ex. alleen noem ik het droogmennen hehe

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 22:32

Ah we hebben al een bonte verzameling rassen zie ik, maareuh Kim, vind jij Bokt Demo Team Droogmennen een goede naam? Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:49

Cody schreef:
Misschien kunnen we ooit een bokt-Prokaznjek - Arabier (hengst van Tender Knipoog vermaakt zich vast tussen de merries)


iehie!
je hebt z'n naam onthouden!
wat goed!!!!!

ja, gisteren was mijnheer helemaal geil op een welsh-ruintje, dat ging echt bijna fout!

dombo!
dus tussen de merries lopen zal helemaal een feest worden!!!!

nee, valt wel mee, dat ruintje, dat was op stal en Prokaz maakt een groot verschil tussen werken en vrije tijd, dus het zou best wel kunnen...

hij moet alleen nog leren lange-teugelen, voorlopig moet ik met rijden nog genoeg leren Scheve mond


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:27

Na-apert!!!
Maarre, dat lange teugelen is best leuk he? Ik heb het nog niet weer gedaan, heb nu gister maar weer eens gewoon gelongeerd (met bijzet), en het ging prima! Lekker vlot in draf en ook de galop ging super!
Mischien dat ik volgende week weer ga lange-teugelen. Ik wil dus ook graag bij het Eerste Bokt Demo Lange Teugel Team (EBDLTT)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-02 11:56

Tender schreef:
iehie!
je hebt z'n naam onthouden!
wat goed!!!!!

Ik heb eerst met de zoekfunctie wat topics door moeten spitten om de naam van jouw arabier te achterhalen Bloos Haha!
En Riëtte wil dus ook meedoen, leuk!!! Ook nog een tuiger erbij!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:14

Ja leuk, ik doe mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Flubberboot, Karintich, Milow2018, MiVita, Rex_Rolfo, xAnthea, xRoossie95 en 116 bezoekers