Binnenkort weer branden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Binnenkort weer branden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 15:13

Zat net nog even de sectorinfo van het PVE na te pluizen en mijn oog viel er toevallig op. De Kamerleden van D66 CDA en VVD spraken zich uit voor het terugdraaien van het Nederlands verbod op het branden van paarden.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 15:17

Owww waarom willen ze het weer terug draaien ??

het lastige nu is wanneer een paard geen chip heeft je niet meer kan zien of hij ergens geregisteerd is ja of nee. Met een logo van het KWPN kan er niet opeens Holsteiner papier bij zitten Scheve mond .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 15:24

Nee chippen blijft. Zal even verder lezen

Volksgezondheid.
Omdat het ook om aspecten van volksgezondheid gaat, is het van belang dat het zeker is, dat het betreffende paspoort bij een bepaald paard hoort. Daarom zal de projectgroep voorstellen alle paarden ook te chippen. Deze chip koppelt op eenvoudig controleerbare wijze een individueel dier aan paspoort en levensnummer.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 16:23

om heel eerlijk te zijn zou ik het geen eens erg vinden.. Ik vind het eigenlijk wel mooi het is toch een beetje het merkje op je paard.
lot bewoog zowel bij het chippen als het branden alleen een oor van he wat was dat ?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:53

Ik vind het ook wel mooi, maar natuurlijk wel een beetje zielig. Mijn paardje heeft ook een brandmerk op haar kont, maar zie die maar eens te vinden Haha! Ik heb echt al veel gezocht, maar ik kan hem eigenlijk niet vinden. Ik wet wel waar ie zit, en ze is echt gebrandmerkt, maar goed Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 17:39

yehaa, laten we hopen dat het heel snel weer mag, het liefst voor eind juni Haha!
ik vind het ook mooi en mijn paard bewoon ook geen milimeter toen ze op haar hals (fries) werd gebrand.
ook het chippen vodn ze niet erg, nee de tongnummers das pas wreed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, GoogleAdsense, Mark0919, Pallatin, pluklief, stoer, Yinka en 51 bezoekers