sommige mensen zou je.... en lang leven de eerlijke DA!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

sommige mensen zou je.... en lang leven de eerlijke DA!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 08:58

Nou, ik heb al eens een topic geplaatst over een pony met ongelijke hoeven die volgens de kopers een verborgen gebrek had en dus kreupel was.
Nou, ik heb de verkoper en z'n vrouw gesproken. De kopers kwamen met 2 vrouwen en 2 kinderen kijken, ik dacht dat ze totaal geen verstand van paarden hadden. Maar die ene vrouw heeft zelf een eigen paard en al meerder op wedstrijden uitgebracht.
Verder hebben ze dus het klinisch keuringsrapport 3 dagen voordat ze het paard gekocht hebben in huis gehad.
Daarna is de pony dus verkocht en de eerste 3 weken ging het goed, dat meldden ze de verkoper elke dag.
Hierna beweerden ze dus dat die pony kreupel was, een verborgen gebrek. Omdat de verkoper, de DA van de verkoper en de DA van de koper dit niet wilden geloven zijn er dus foto's gemaakt in Utrecht.
De kopers wilden de foto's dus niet afgeven, en bleven beweren dat de pony een verborgen gebrek had.
Nou, uiteindelijk heeft de ex van die vrouw gemeld dat er in Utrecht niets gevonden was. MAar de kopers wilden per se een koopvernietigend rapport bij de pony. En die wilden ze dus niet afgeven in Utrecht, ook de eigen DA wilde dat niet.
Daar komt nog bij dat de pony HELEMAAL NIET kreupel geweest is, ook de DA van de koper heeft nooit iets gezien aan die pony!!!!!
Zelf denk ik, en de verkoper ook, dat er iets is gebeurt, ze zijn er misschien afgevallen ofzo. Nou, volgens de ex van de koper hebben ze de pony al van alles aangedaan, ze krijgen nu amper meer een hoofdstel om, pony vervelend, dan een mep hier en een schop daar.
En ja, dit is nou eenmaal eentje met veel Arabier in zich, dus gevoelig.
En omdat het dus niet goed meer gaat, willen de kopers er een KOOPVERNIETIGEND rapport bij om er maar weer vanaf te zijn, desnoods maar naar de slacht.

Dit doe je toch niet?? Wat ben ik blij dat ze in Utrecht, en de andere dierenartsen gewoon eerlijk zijn en niet een kerngezonde pony afkeuren.
EN die kopers??? tja, ik heb medelijden met die pony, maar de verkoper wil haar niet weer terug, hij heeft geen stal meer vrij. En laat die kopers maar echte paardenmenssen met verstand van zaken helpen. Met allerlei hulpstukken wordt het ook niet beter.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:01

Jeeeez.... en wie is de dupe... de pony in kwestie dus.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 09:02

helaas wel ja, en ik kan er ook nog niets aan doen.........

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:09

Tja, ken nog zo'n verhaal!!.

Vorig jaar had ik een hele fijne ruin staan, superbraaf, netjes bewegen. Mensen kwamen kijken en waren direct verkocht, dus paard verkocht, hij hoefde alleen klinisch gekeurd te worden. Maar normaal ben ik altijd bij de keuring, maar deze keer, kon ik echt niet, dus zonder mij gekeurd,ze hadden hem op gehaald, en twee dagen later zou hij bij hun eigen dierenarts gekeurd worden, prima allemaal, als iemand bij mij een paard koopt mag die hem overal keuren geen probleem. Je moet immers een goed paard hebben. Ze belde na de keuring hij was klinisch volledig afgekeurd, aan geen een been goed, ik stond met verbazing aan de telefoon te luisteren, paard had nooit wat gehad, ik kon het niet geloven maar goed, breng maar terug, dus ze brachten hem, en geld terruggegeven, en vervolgens heb ik hem direct op het harde op de volte gezet, niets!!!! aan te zien. En ook een buigproefje gedaan, nou hij liep werkelijk geen pas kreupel. Dus we hebben hem later zelf nogmaals gekeurd, en ditmaal rontgenologisch en klinisch, helemaal honderd procent goed!!, hij is nu verkocht aan een meisje die erg blij met hem is, ik ben zo blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en niet domweg alles heb aangenomen. Heb nog geprobeerd om de veearts te bellen, maar de assistente vroeg waar het over ging, en heb haar nooit te pakken kunnen krijgen.

Het verhaal van germie is een beetje hetzelfde, er is iets heel anders aan de hand.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 09:24

DAt denk ik dus ook Pipo, anders hadden die mensen toch al binnen 3 weken geklaagd?? en nu was het de eerste 3 weken allemaal leuk en aardig.
Maar ik vind het dus goed dat er geen DA zich heeft laten overhalen om de pony af te keuren. Want dan had de verkoper haar geslacht (hij wil geen gedonder met een dier dat nietgoed is). En nu is die optie uitgesloten, maar ja, de pony gaat misschien een zwerftocht tegemoet en het is een erg gevoelige pony voor stress (als jaarling is ze 1 nacht weggeweest om voorgebracht te worden voor de keuring, nou ze kwam terug en wilde niet meer eten en drinken, heeft infuus gehad, zoveel stress). En dat zwerven zou ik deze pony ook niet aan willen doen, dan gaat het ook van kwaad tot erger.
Ik krijg zelf de foto's en het keuringsrapport te zien (om te zien hoeveel 1-en, tweetjes ze heeft, bij 3-tjs worden ze toch al afgekeurd??). De DA in Utrecht waren lovend geweest over de benen, dus dat zit wel goed. De verkoper wil namelijk toch het keuringsrapport een keertje zien, vandaar dat ik het dan ook mag zien.
En er al die dierenartsen beweren dus dat er voor die kopers juridisch niets anders opzit dan de pony houden, terugdoen mag niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:26

Houden of zelf doorverkopen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:28

wat is dat doodzonde van die pony zeg. Als ik ruimte had zou ik de pony kopen voor de slachtprijs, weer even opvoeden en doorverkopen aan liefhebbers. maar naar de slacht zou ik nooit kunnen toestaan. Wat een rare mensen heb je zeg.

De hond is de betere mens


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 09:30

en ik kan haar ook niet nemen, geen geld en geen ruimte. Het schijnt dat die kopers er ook nogal wat voor betaald hebben, want het zou hun droompony zijn. Maar ja, het bedrag weet ik dus niet, en zal ik ook niet te weten komen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 11:52

waarom hebben ze hem dan niet op proef genomen?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:32

jeetje...... arm beest!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 18:58

Soms mensen dit ook weleens om toch nog wat van het geld terug te krijgen. Zo van het is niet goed en daarom betalen we er ook minder voor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:00

En wij vaak maar klagen dat onze paarden zulke vreemde wezens zijn.
Wat zullen die paarden in hemelsnaam van ons moeten denken Verward
Je hebt gelijk Germie, alle lof voor de DA's, die hebben gedaan wat ze moesten doen.
Het zou je toch maar gebeuren dat ze om een of andere reden met de koper mee gaan kletsen, dan sta je er mooi op......
Het is wel supersneu dat de pony hier nu de dupe van is, maar daar kun je helaas niets aan veranderen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, kreekie en 12 bezoekers