wat kan ik het beste gebruiken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 16:09

als ik buiten rij heeft Sya wel eens zoiets van ik gooi mijn kop erop en gaan maar dan kan ik niks meer doen dan haar laten gaan ik heb dan toch niks in mijn handen

wat kan ik daar tegen doen een martingaal ofzo??


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 16:38

Ik reed altijd met een thiedemann en die hielp daar ook goed tegen. Met een martingaal heb ik verder geen ervaring dus weet er ook niks van Haha!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 16:40

reed je daar ook mee buiten??


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 18:00

Een martingaal is inderdaad wel een goede oplossing. Zelf rij ik altijd de eerste paar keer in het bos met een thiedemann teugel, omdat die net iets meer inwerkt. Maar als hij het bos weer is gewent rij ik hem gewoon op een martingaaltje.

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 19:41

ALS je er mee om kunt gaan, kun je een slofteugel gebruiken. Anders een martingaal.

Rij ze!

Sonja

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 20:24

Ameretto is nu heel braaf in het bos, maar het eerste jaar dat ik 'm reed, deed ik 'm altijd een martingaal om als ik met 'm naar buiten ging. Hij had in het begin namelijk ook de neiging om met z'n hoofd te gaan zwaaien en keihard te gaan rennen, en met zo'n martingaal had ik net iets meer controle over hem. Met een Thiedemann heb ik geen ervaring.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:41

Wees eerlijk voor jezelf en voor je paard, als je bijna geen ervaring hebt met hulpteugels (slof, thiedeman), ga ze dan ook niet gebruiken.
Meestal werkt een martingaal erg goed en daar kun je ook niet veel schade mee aanrichten. Als ik jou was zou ik eerst een martingaal gaan proberen. Als dat niet lukt kun je altijd nog naar iets sterkers grijpen.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 15:19

ik heb wel ervaring met n slof maar ik hou er niet van om hem te gebruiken

en je zegt dat als je geen ervaring hebt ermee dat je hem dan niet moet gebruiken maar hoe kun je dan ooit ervaring opdoen??

ik weet nog niet wat ik ga gebruiken ik hoop dat ik het ook zonder kan oplossen mijn nadeel is alleen dat ik geen bak heb

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 15:45

Hoi Thirza, ik bedoel: iets niet zonder begeleiding gebruiken als je geen ervaring met iets hebt. Als je voor het eerst met slof of wat dan ook rijd, zorg er dan voor dat iemand je helpt die er veel verstand van heeft. Bv. je instructeur. Die kan zien als je iets fout doet en je dat zeggen. Als je het jezelf gaat leren, heb je dikke kans dat je het jezelf per ongeluk niet goed aanleerd.
Ervaring opdoen met iemand die er verstand van heeft dus. Niet zomaar wat onderbinden en wegrijden, zonder dat je het zelf ooit hebt gedaan.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 17:43

ik reed ook wel buiten met de thiedemann, maar dan had ik hem niet echt nodig dus deed ik hem op zijn lost.( Verward )Je kan bij de thiedemann zelf weten hoeveel die inwerkt, dus die hoeft niet sterker te zijn dan de martingaal en je hoeft hem niet zelf te 'besturen' dus echt veel ervaring heb je er niet voor nodig hoor! je moet wel weten wat je doet, maar noet zo als bij een slof dat je er constant op moet letten of je het wel goed doet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:36

ik zal een martingaal doen, niet zomaar aan een thiedeman of slofteugel beginnen, als je daar geen ervaring mee hebt kan je je pony verpesten, en dat is niet zo fijn! Gaaaap

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:45

let eens op bericht is 2 maanden oud. niet echt intressant dus.
lief bedoeld hoor (voor ik weer als manipulator wordt bestempeld)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:45

weer zo'n ouwe koei. Laat die beesten toch lekker rusten joh (die oude koeien dus)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers