Geen verzorgpony`s meer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Geen verzorgpony`s meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 20:54

Ik verzorgde voorheen 3 fjorden, waren hartstikke lieve pony`s maar het klikte gewoon niet, ik vind fjorden sowieso niet de aller mooiste en ze waren ook al wat ouder en dan kan ik er bijna niks meer mee, zoals iets aanleren ofzo, je weet wel. daarom heb ik vanmiddag besloten dat ik er mee stop. ik heb twee tijdschriften bij die vrouw teruggebracht en daar ook gelijk een brief bijgedaan dat ik niet meer kom, die vrouw was er zelf namelijk niet.
nu ga ik maar langzaam aan opzoek naar andere verzorgpony`s, mischien wacht ik wel tot ik spontaan gevraagd word door iemand, en ondertussen ga ik ook sparen voor mijn eigen paard!!!!!

wat is jullie advies, een advertentie of gewoon zoeken of afwachten??

Groetjes Dian


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 21:06

sorry maar ik vind dit een hele harde manier van je vz ponys opzeggen! iemand bied jouw 3 vz pony's aan; zoals je beschrijft lieve oudjes
maarja je moet het zelf weten maar vooral de manier van afzeggen/opzeggen vind ik niet kunnen Boos! !

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 21:12

ik heb mijn verzorgpony`s niet opgezegd!

je moet begrijpen dat ik zelf naar die vrouw ben toegestapt, min of meer meegesleept met een vriendin, die ik nu nooit meer spreek omdat ze ruzie met me heeft ofzo Verward
ik heb de laatste 3 weken stage gelopen en toen absoluut geen tijd gehad om daar heen tegaan, en dan voel ik me niet lekker, want ik wil gewoon als ik een verzorgpony heb minstens 3 x in de week erheen, en dat haalde ik niet, dus heb ik gewoon op deze manier gedaan.

begrijp me niet verkeerd, maar zo oud waren die pony`s nou ook weer niet. 16 , 17 en 23, maar gewoon niet mijn type verzorgponys.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:04

Het lijkt me dat je straks ook geen tijd zal hebben voor een eigen paard. Ik verzorg 4 paarden/pony's en ga er bijna elke dag heen om met ze te knuffen enzo. Ik heb het ook wel druk ermee maar ik maak er wel tijd voor.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:09

Als je geen tijd hebt voor naar deze pony's te gaan, heb je toch ook geen tijd om naar een nieuwe verzorgpony te gaan.
Dus raad: wacht tot je meer tijd hebt of maak tijd voor hetgeen je belangrijk vindt.
Ik heb ook een superdruk leven, maar je moet prioriteiten stellen.
voor mijn zijn mijn pony's het belangrijkst!

Als ik jou was zou ik heel blij zijn met nog wel 3! verzorgpony's, de meeste meisjes kunnen daar alleen van dromen.
ik zou het wat meer waarderen als je echt een "echte" paardengek bent.
Wat ik onzin vind is dat ze te oud zijn om ze te beleren.
Ik heb ooit een pony van 31 jaar ingereden en dat was best te doen.
Het kost natuurlijk wel wat moeite en veel tijd en aandacht en doorzettingsvermogen.


Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:24

Verzorgponies liggen niet voor het oprapen.

Ik vind dat je op zijn minst netjes naar de mevrouw persoonlijk had kunnen gaan om gewoon rustig uit te leggen dat het gewoon niet helemaal was wat je zocht, dit komt gewoon niet netjes over.

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 00:02

Je had je ook van te voren kunnen bedenken dat het niet jouw type verzorgpony's waren.
Wat zoek je eigenlijk? ?Een pony zoals je er zelf een zou willen? Dan kan je inderdaad beter een pony kopen mits je er voldoende tijd voor hebt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 01:57

En het woord verzorgpony zegt al genoeg. Als je een pony/paard zoekt waar je ook op kan rijden moet je op zoek gaan naar een bijrijdpaard....
Maar waarom zou je een fjord van 16 niks meer kunnen leren?

Ik ben begonnen met 2 shetties, later -toen ik te groot werd voor de shetties- kreeg ik een groter verzorgpaard. Ik heb toen mijn shetties niet laten vallen omdat ik er weinig mee kon..... (Kon toen nog niet mennen Haha! ).

Maar als jij zoveel eisen stelt aan een verzorgpaard, kan je idd beter even sparen en als je de tijd ervoor hebt het voor jouw perfecte paard kopen.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 05:28

Mag ik er eens even op wijzen dat zij gewoon om raad vraagt. Hoe jullie op dit topic reageren kan dus ook niet door de beugel. Buiten Buitenzorg dan die er netjes op reageert. Iedereen maakt fouten in zijn leven en ik vind het toch al heel wat dat ze raad gaat vragen aan jullie hoor.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 09:17

Gisterenavond heb ik die vrouw nog opgebeld, en ze vertelde me dat ze het helemaal niet erg vond als ik niet elke gad zou kunnen komen. Ik mocht gewoon komen als ik tijd en zin had. Gewoon mega, dus eigenlijk.
Ik voelde me heel erg schuldig omdat ik al een poos niet was geweest, maar dat probleem is nu dus opgelost.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:20

Netjes opgelost Dian, nog veel plezier met de fjordjes!

:evaw:

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:21

Dian schreef:
Gisterenavond heb ik die vrouw nog opgebeld, en ze vertelde me dat ze het helemaal niet erg vond als ik niet elke gad zou kunnen komen. Ik mocht gewoon komen als ik tijd en zin had. Gewoon mega, dus eigenlijk.
Ik voelde me heel erg schuldig omdat ik al een poos niet was geweest, maar dat probleem is nu dus opgelost.


Beter toch, nu kun je zelf ook weer met een gerust hart verder zonder dat je je schuldig voelt tegenover die mevrouw.
Netjes hoor dat je alsnog hebt gebeld Lachen

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:38

probleem opgelost zou ik zo zeggen!!! Je gaat gewoon weer kijken als je zin hebt ,en als je geen tijd hebt, kom je niet. Ik denk dat deze vrouw blij is als iemand die pony's een beetje aait en evt. er nog wat mee doet.
Ik had ooit eens een verzorgpony (1 van m'n eerste) en die was al 18, en nooit ingereden. Ik liep er dus wel mee door de paddock en borstelen enzo, en toen kwam ik een keer later, pony hoefbevangen en ik kreeg de schuld, ik had de pony een dag eerder geborsteld en er wat rondjes meeglopen. Nou, dat is veel rottere manier om bij je verzorgpony's weg te gaan dan hoe je het nu doet door gewoon te weinig tijd te hebben.
Enne: als je straks meer tijd hebt, dan ga je toch weer vaker??? Ik kom al meer dan 10 jaar bij dezelfde mensen, ook wel eesn met tussenpozen van enige weken niet omdat ik geen tijd had.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 13:52

mijn eerst verzorgpony was een pony van 20
ik was toen 11jaar ofzo, hij was vals hij beet me en hij viel me aan als ik hem uit het weiland wou halen. Ik moest altijd met z'n 2 en komen, maar mijn vriendin stopte na een 1tje. Toen het ik het allemaal zelf moeten doen en ook hulp gehad van de eigenaar, die hem wel een voor me uit de wei haalde enzo. Ik heb later een hele goede band met die pony gekregen kon alles met hem doen, je moet gewoon even doorzetten, je kan ook een oude pony nog wat leren, als je maar veel geduld het en het duurt nou eenmaal een stuk langer meestal. Zelf vind ik fjorden ook niet zo, maar als je lekker kan rijden en doen wat je wilt is het toch eigelijk perfect! en je kan nog samen met je vriendin rijden ook als je een keer imand mee neemt ( niet die waa rje ruzie mee hebt)
heel veel succes


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:16

Je kan ondertussen op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard wat je leuker vind. Dat moet je dan wel tegen die vrouw vertellen. Je kan idd een advertentie zetten, of een advertentie in de krant helpt ook heel goed. Als je alleen maar afwacht zal er denk ik niet veel gebeuren. Het si goed om te laten zien dat je er veel voor over hebt.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 16:28

hartstikke bedankt voor alle antwoorden, hoeveel sommige niet helemaal aardig waren.
Ik ben nu blij, en die mevrouw ook, de pony`s krijgen lekker af en toe wat beweging, wat wil je nog meer?

Groetjes Dian

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:22

Wat een happy eind...... Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 04:23

Als je het op deze manier naar beider tevredenheid kan oplossen, da's toch super!

En een 'ouder' paard/pony kan je nog best veel leren hoor!

Veel plezier.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 14:14

tja, je kon destijds een 3 jarige gaan verzorgen (en rijden), maar dat wilde je niet ivm de afstand.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 15:58

inderdaad stef, maar daar hebben we het al uitgebreid over gehad, en ik het lijkt me op de fiets neit te doen, helemaal de biesbosch in!

groetjes dian

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:13

Wat een belachelijke manier om te laten weten dat je niet meer komt... Misselijk
Met een verzorgpony moet je blij zijn, en tijd voor maken. En omdat je ze niet mooi vindt, laat je ze schieten. Verwend noem ik zulke mensen. En als je al geen tijd hebt voor die paardjes, hoe moet het dalijk met een eigen paard? Daar zul je elke dag naartoe moeten, duw je daar dan ook een brief in de bus?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:27

Buddy schreef:
Wat een belachelijke manier om te laten weten dat je niet meer komt... Misselijk
Met een verzorgpony moet je blij zijn, en tijd voor maken. En omdat je ze niet mooi vindt, laat je ze schieten. Verwend noem ik zulke mensen. En als je al geen tijd hebt voor die paardjes, hoe moet het dalijk met een eigen paard? Daar zul je elke dag naartoe moeten, duw je daar dan ook een brief in de bus?


Wil je met 1 ding rekening houden???? Ze vondt ze misschien wel niet mooi, maar ze kon het ook niet goed met ze vinden en het is toch niet leuk als je zo banketstaaf gaat reageren Boos! Diana gaat er nu toch ook weer heen, dus wat is het probleem? Kijk hierboven al die mensen reageren nu weer normaal en dan begin je weer zo! daar kan je toch zooooo moe van worden. Gaaaap Het gaat nu gewoon goed, dus eind goed al goed. Zet er een dikke streep onder en klaar, reageer er gewoon niet meer zo op joh! Bokt is vast niet bedoeld om een beetje banketstaaf tegen anderen te gaan zeiken. Allemaal weer happy tegen elkaar? Party!! Ik hoop het mensen. Groetjes Joyce

Obelix is gewoon stoer!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:59

Buddy schreef:
Wat een belachelijke manier om te laten weten dat je niet meer komt... Misselijk
Met een verzorgpony moet je blij zijn, en tijd voor maken. En omdat je ze niet mooi vindt, laat je ze schieten. Verwend noem ik zulke mensen. En als je al geen tijd hebt voor die paardjes, hoe moet het dalijk met een eigen paard? Daar zul je elke dag naartoe moeten, duw je daar dan ook een brief in de bus?


Ik ben het opzich wel met je eens, met een verzorgpony moet je blij zijn bla bla.
Maar in haar profiel staat bij paarden: komt allemaal nog als ik wat maar tijd heb

Dusseh.
Maar verder ben ik het wel met je eens Knipoog

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 20:58

Buddy, lees voortaan alle berichtjes even goed, voordat je zomaar een bericht erbij zet!

Dank je wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers