eindelijk een fatsoenlijke instructeur gevonden!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

eindelijk een fatsoenlijke instructeur gevonden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 07:29

Gisteren voor het eerst in m'n leven priveles: springen.
En ik heb de afgelopen maanden dus lesgehad van iemand die je leert trekken, rukken, schoppen enz. Maandag al in een groepje bij iemand anders dressuurlesje gepikt. Maar die springen was helemaal het einde.
45 minuten lesgehad (zou 30 min. zijn). Eerst wat dressuurmatig gereden, kreeg ik nog complimenten over het paard dat het zo rustig en ontspannen was. Nou, ik heb in geen weken het paard zo ontspannen voelen kauwen op het bit e.d. Kwam gewoon omdat die man rustig was en ik m'n handen stil moest houden en buigen enz. Hij geeft springles, maar weet ook nog genoeg van dressuur (is ook Z dressuur geweest)
Met springen was het helemaal super, kon zelfs bepalen op welk been en dus in welke galop het paard landde. Ik had in lessen nog nooit gebroken lijntjes e.d. gesprongen (wel thuis), nou nu niets anders gedaan, wending hier, sprongetje daar, dubbeltje hier enz.
Niet hoog gesprongen, iets van 80 cm, maar het paard vond het leuk.
En ik werd meteen gevraagd of ik volgende week meega naar een oefenparcours, met andere lessers, en instructeur gaat ook mee. Nou dat lijkt mij wel wat natuurlijk. En ik had 6 weken niet gesprongen!!! Maar goed dit betekent dus wel dat ik zelf al op de goede weg zat.
Ik heb niet te horen gekregen dta ik als mangeruier rij, dat ik er erg lang over doe om het paard netjes te leren aanspringen enz.
Ik ga volgende week niet naar die ruk-en-pluk-en-schop-persoon. Dan maar wat extra privelesjes, dit helpt echt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 07:34

Wat goed, ik zou die ruk en pluk persoon maar laten voor wie het is en dan fijn (dan maar bv 1 keer in de 2 weken) bij deze instructuer gaan rijden.
Succes!

:evaw:

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 07:47

Beter 1x in de 2 weken bij de goeie instructeur, dan elke week bij de ruk-en pluk instructeur. Lekker voor je dat nu een goede gevonden hebt. Da's niet altijd even makkelijk.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:01

En het leuke is, dat hij ook nog verstand van dressuur heeft, want ik wil springen, maar m'n dressuur ook bijschaven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:04

Heel goed meid!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 10:19

germie schreef:
En het leuke is, dat hij ook nog verstand van dressuur heeft, want ik wil springen, maar m'n dressuur ook bijschaven.


Als mijn springinstructeur dat niet zou hebben zou ik niet eens springles van hem willen hebben Verward .Basis voor het springen ligt bij de dressuur die regel dat je een WP in de B dressuur moet hebben is er niet voor niets. Ik merk nu mijn paard dressurmatig vooruit gaat ook het springen veeeel beter wordt.

Mooiste zou zijn Germie als je van die persoon zowel dressuur als spingles zou krijgen. Succes hopelijk blijft het bevallen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:31

Gisteren dus eerst 20 minutjes dressuur, en het paard liep echt lekker, schuimen in de mond, klein beetje kauwen. Meestal heeft het paard een dode mond, maar gisteren dus niet. Gewoon super. Ook met springen, ik had gewoon controle tussen de hindernissen, kon bepalen in welke galop er geland werd. heerlijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:11

Fijn zo'n combi les! Het werkt natuurlijk ook naar twee kanten toe: van dressuur wordt het springen beter, maar van springen worden ze weer lekker los in 't lijf en daar heb je met dressuren veel profijt van. Lijkt me niks mis mee dus Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 35 bezoekers