een pony tussen de paarden? wie doet dat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

een pony tussen de paarden? wie doet dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 11:31

Hallo allemaal,
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin weer te gaan starten tussen de paarden, maar we hebben pony's het zijn geen kleine pony's maar toch.
Wie doet dit nog meer? ben er wel benieuwd naar hoe jullie dat doen, en of het lukt!
Laat het me even weten!!
Groetjes

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:39

Ik reed met Julius(1.49m) ook mee bij de paarden. En dat ging heel goed. Won regelmatig eerste prijzen. Heb ook de selectie wedstrijden meegereden en die had ik gewonnen. Er waren mensen die zeiden dat ik niet met een pony moest starten tussen de paarden omdat dat toch niets zou worden. Nou ik had dus mooi alle KWPN-ers uit de regio eruit gereden. Erg trots was ik op hem.

Maar helaas stierf hij toen zodat ik de kampioenschappen niet meer mee kon rijden.

Met barley is het ook de bedoeling dat ik nog ooit start.
Afbeelding
hier scheuren we nog door de bocht. Mijn eerste wedstrijd

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:03

Ik heb het vorig jaar met Youri ook gedaan.
Ik zeg niet dat je door alles jurileden wordt benadeeld, maar door sommige wel. Zeker wanneer er iemand na je toe komt, van wat moet je hier met een pony, dit zijn paarden weet je wel !.

Maar goed niet te min, heb ik dat jaar niet slecht gereden Lachen Youri is, 1.54

groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:11

Ligt er ook helemaal aan wat je start. Dressuur blijft een jurysport, en misschien zullen sommige juryleden je benadelen omdat je 'maar met een pony' rijdt. Bij het springen kun je problemen krijgen met de afstanden tussen hindernissen, omdat een galopsprong van een paard nu eenmaal ruimer is dan die van een pony. Maar ik denk dat het per combinatie verschilt.

Mijn zusje heeft haar E-pony (1.56 m) nu op twee wedstrijden bij de paarden gestart, een SGW en een officiële stamboekwedstrijd. Bij de dressuur werd ze voor haar gevoel gewoon als 'paardcombinatie' beoordeeld (nette punten ook), bij het springen had ze juist dat de afstanden beter uitkwamen dan bij de pony's, en met crosshindernissen redt hij zich helemaal prima. Maar haar paardje heeft ook een vrij ruime galop en hij toont ook niet echt als pony.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 13:10

He heike, jij starte toch ook een welshcob??
Ga ik ook doen!! Een palomino kleurige, staat jammer genoeg niet in het stamboek, maar ouders zijn wel bekent bij mij!
Gaaf he die welshjes!! Deze is denk ik nu boven de 1,50m. wanneer ben je het met barley van plan?? Die van mij is nu 5jr.
Groetjes marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:19

Yep, Julius was ook een Welsh Cob. Ik heb veel lol met hem gehad.

Barley is een heel verhaal. Ik ben er dus afgevallen toen ik haar aan het inrijden was. Rug gebroken en vijf maanden niet kunnen rijden. Nu rijdt mijn instructrice erop en ik rijd even op een ander. Ik ga over een half jaartje op Barley rijden. 14 juli wordt ze vier dus ik heb nog tijd zat. Ze is nog zo jong.

En die wedstrijden....die komen vanzelf wel een keer. Ik ga eerst onderling starten. Barley is niet echt gemakkelijke en eigenlijk ook weer wel. Ze bokt of steigert nooit. Maar ze is gewoon een hittepetit.

Och ja komt tijd komt raad.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:57

Mijn NF hengst Sweet Forest Wizard van 1.46 hoog heeft bij het NBVR tussen de paarden gelopen. Met gemak Z dressuur geworden en vaak genoeg gewonnen van de “grote” paarden.
De proeven zijn tot en met het Z toch gelijk aan die van de pony-proeven, dus waarom niet?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 15:17

nee ik wou het gewoon even weten of meer mensen dat deden!!
Vind ik namelijk wel leuk om te horen hoe jullie dat aanpakken!
Heike ik had het gehoord ja, echt vervelend.. Prins (mijn welshcob) is ook een lieverd, alleen een angsthaas, gelukkig vertrouwd hij me wel, en kan ik eigenlijk alles met hem doen (uitzonderingen daargelaten).
Mijn vriendin kan amper aan hem komen, omdat zijn toch heel anders met hem doet dan ik. Heel maf.
Vorig jaar heb ik hem zadelmak gemaakt, en van de winter de wei weer ingegooit, omdat hij nog wat moest groeien (nou dat is gelukt) *LOL*
Hij voelde zich heel wat toen ik er voor de eerste keer op ging zitten, maar dat was maar voor heel even, omdat hij totaal geen conditie had.
Nu les ik 1 keer in de week, en rij hem ook een paar keer in de week, niet elke dag, daar heb ik geen tijd voor, heb ook nog een andere pony (ook een welsh, maar dan een K).
Maar was erg benieuwd hoe jullie dat doen!!!
Meer reacties zijn welkom!! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:07

Ik ga het misschien volgend jaar ook weer doen *LOL* Mijn pony is verkocht en ik heb nu een paard van 1.68 m, maar er staat ook nog een 3-jarige op stal en die is op dit moment 1.55 m. Dus nu nog even een pony Haha! Het hangt er nog vanaf...

Hé Sabrina, ook bokt ontdekt? *LOL* Ben nog steeds vreselijk fan van Wizard Party!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:05

mijn zus en ik starten diverse pony's tussen de paarden, zelfs in het Z!!

maar ik dacht dat hier al ergens een topic over was?? Haha! zal wel eens ff zoeken!

LINDA

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:07


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:49

geweldig die reacties!!
Hoe meer hoe beter! Ik vind het alleen maar een uitdaging om met m'n cobje tussen de paarden te gaan rijden!! Weet zeker dat als ik goed train een eind kan komen met hem!
we gaan het gewoon proberen!!! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 19:07

Ik ga deze zomer met Maxie ook op concours. Max is 1,56. Ik heb wel geluk dat ie behoorlijk ruime gangen heeft, das vooral makkelijk met springen. Anders krijg je t met zo'n ukkie nogal snel moeilijk. Ik ga bij de paarden starten omdat dat voor mij makkelijker is ivm vervoer, lidmaatschap van de club, en leeftijd (ben 17).
Voorlopig ga ik dressuren, maar als tie parcoursklaar is ga ik zeker ook springen. Hihi, ze zien me aankomen *LOL*

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 20:07

Ik rijd met een Anglo-Arabier bij de paarden, hij is ongeveer 1.55. Ik start nu M1, maar ik krijg altijd terechte punten...
Mensen vragen weleens of het een pony is, maar de jury doet er helemaal niet moeilijk over....ik win er vaak genoeg mee Haha! moet eerlijk erbij vertellen dat het dan ook wel een heeel mooi beestje is! Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:28

Ik ga ook bij de paarden rijden, mijn paard is dan wel een paard, maar erg klein (1,58?) Als ze er klaar voor is gaan we ooit ook wel een springconcours starten, maar...nog een lange weg te gaan....dan kom ik concorde weer tegen Knipoog

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:29

owkee Mirjam! Dan kom ik je zeker wel tegen. Leuk al die dwergjes Haha! Wij hebben nu vooral kleine paardjes op stal Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LV19952, SemrushBot, YandexBot en 7 bezoekers