Foto's veulen Sumrin Taru x High Flown's Japhet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Foto's veulen Sumrin Taru x High Flown's Japhet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 20:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:18

jaja
pronk er maar weer mee!! Knipoog Pling
super mooi beestje hoor joost!
Ontzettend mooi hoofdje!

kusje

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:20

lieffffffff Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
(oeps oneliner Schijnheilig )

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:06

Ahh Lovers , wat lief. Is Japhet nou nog steeds van Marian Spruyt, toendertijd heb ben ze hem uitgeleasd.

Galactica Wadim X Gemini

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:11

liefffffffffffffffffffff
kan niet iets anders zeggen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:20

Ja hoor, toe maar weer, maak Iloon maar weer jaloers! Wat een prachtveulen en wat een nog prachtigere mammie! Lovers Ik wil ook een Welsh A.... Scheve mond

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 06:34

Youko schreef:
Ahh Lovers , wat lief. Is Japhet nou nog steeds van Marian Spruyt, toendertijd heb ben ze hem uitgeleasd.


Hallo, volgens mij is Japhet in Agelo op huurbasis, dus Japhet is denk ik nog steeds van Marianne Spruyt. Ze zal wel trots op hem zijn, want hij fokt best!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:14

Heel best veulen maar ja er staat ook wel een hele beste moeder naast Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:27

Wat een plaatje van een veulen en een plaatje van een merrie. Wordt het veulen schimmel?

Je suis Charlie.


WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:46

Mooi beessie!!! Haha! Haha! Haha!

Malakeh Arabians * Breeder of the Beautifull Arabian Horse.*

Neem een kijkje op onze nieuwe website!! http://www.malakeharabians.webs.com

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 11:34

Wat een ontzettend gaaf beestje Joost! Lachen Heel sprekend koppie!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 07:06

Cassidy schreef:
Wordt het veulen schimmel?


Natuurlijk wordt het schimmel. Dat kan je zien aan de haren rondom de ogen. Ik heb trouwens begrepen dat High Flown's Japhet alleen maar schimmels fokt, dus echt geen verrassing Haha!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 07:59

Wat een lekker koppie zech!En mams is ook om te Kwijl

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 08:47

wat een mega buik nog op die laatste foto *LOL*
lief veulentje zeg!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 11:22

Wow, wat een supermooie foto's van een prachtig veulentje!
Echt schattig *LOL*

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:47

Ach dat zijn nou echt 2 hele mooie Welshjes Lovers
Ik zou dat veulen zo meenemen Haha!

Wat voor Welshjes heb je nog staan?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 13:49

laurake schreef:
Wat voor Welshjes heb je nog staan?


Op dit moment geenéén Haha! . Erica is verkocht, Tulip staat op de Strabrechtse Heide, Taru en Tirion staan bij de hengst en hun veulentje natuurlijk ook. En hier in Finland staat al helemaal niks Verdrietig

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:11

Wij hebben ook een halfbroer van Japhet gehad. Dat was Diamond's Mister Grafiti. Hij is door Dick geschonken aan een blindeninstituut in Doorn en deze hebben hem na een tijdje aan ons verkocht. Mijn broertje reed erop, maar deze pony luisterde naar de commando's van degene die ernaast liep. Als Tony links wilde en ik ze rechts, ging hij rechts.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 15:24

joostvangestel"]
[quote="laurake schreef:
Wat voor Welshjes heb je nog staan?


Op dit moment geenéén Haha! . Erica is verkocht, Tulip staat op de Strabrechtse Heide, Taru en Tirion staan bij de hengst en hun veulentje natuurlijk ook. En hier in Finland staat al helemaal niks Verdrietig
[/quote]µ

als je er dan 1 wil bijkopen moet je al een heel eind doen heb ik begrepen..
Zijn Welshen dan niet populair in Finland? Of staat het Welsh "gebeuren" nog niet op punt waardoor ze de minder goede tot slechte fokproducten daar hebben staan? (behalve jij dan gezien je prachtige pony's Haha! )
Maar jij bent dan ook geen echte Fin als je zo goed Nederlands typt neem ik aan.

Wat doet een Welsh liefhebber dan in zo een land als Finland waar de Welsh ver te zoeken is? (kun je beter in Wales gaan wonen lijkt mij Knipoog )

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:15

Ag wat een mooi veulen! Schattig!!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:36

Ahh wat een mooitje Lovers Kwijl


ook een lekkere dikke merrie dernaast Haha! Tong uitsteken

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 17:49

laurake"]
Zijn Welshen dan niet populair in Finland?
[/quote]

Voor een beetje een fatsoenlijke Welsh Mountain kan je in Finland tussen de 1500 en 3000 Euro vragen... Ze zijn redelijk populair, maar het kost ook wel wat om ze hier te krijgen..
[/quote]
[quote="laurake"]
Of staat het Welsh "gebeuren" nog niet op punt waardoor ze de minder goede tot slechte fokproducten daar hebben staan? (behalve jij dan gezien je prachtige pony's Haha! )
[/quote]
Half ponyfokkend Finland hoopt dat ik de ponies hier uiteindelijk naar toe haal. Dat zal wel snel afgelopen zijn als we 10 jaar op een rij Fins kampioen geworden zijn Haha!. Alle gekheid op een stokje, er zijn hier best wel een stuk of 5 goeie ponies. Er worden jaarlijks 25 veulens geregistreerd. Ik zou ook hengsten mee moeten nemen, want er staat hier niet veel soeps. Een hectare wei is hier lekker goedkoop (10000 Euro of minder), maar het jaarlijks onderhoud per pony ligt op meer dan 3000 Euro. Het gras is nu al opgehouden met groeien, want het is hier alweer te droog.


[quote="laurake"]
Maar jij bent dan ook geen echte Fin als je zo goed Nederlands typt neem ik aan.
[/quote]
Nee, meer een Brabo/Limbo zou ik zeggen *LOL*

[quote="laurake schreef:
Wat doet een Welsh liefhebber dan in zo een land als Finland waar de Welsh ver te zoeken is? (kun je beter in Wales gaan wonen lijkt mij Knipoog )

Ach ja, vrouw, werk? Katja weet wel dat we een keer terug gaan naar de bewoonde wereld Schijnheilig . Wales zou leuk zijn. In Zuid-Wales zitten wel een aantal leuke businessen in mijn richting. Ook in Engeland, in Peterborough. Op dit moment reis ik ook iets te veel om ponies te hebben. Dinsdag vlieg ik naar Brussel, dan vlug thuis de jaarling hengst gaan kijken, kopje koffie drinken, weer terug naar Brussel, Bluebell gaan kijken (als dat lukt) vervolgens weer naar Brussel, dan donderdag naar Parijs en vrijdagavond weer naar huis Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 21:58

Lijkt me zo weinig..slechts stuk of 5 goeie pony's in heel Finland?
En dat zijn dan waarschijnlijk net jouw pony's ook? Haha!

Als je nou met een grote vrachtwagen rijdt gaat dat dan niet? Zo worden ze tenslotte ook naar hier gehaald uit Wales en volgens mij betaal je dan niet zoveel meer voor de pony (tenzij ze een goeie importeren natuurlijk maar dan betaal je het beestje zelf en niet de transportkosten die blijven toch gelijk al heeft de pony maar 3 benen..)

Waar staan de pony's dan eigenlijk van de foto? Die veulentjes zien er echt wel mooi uit (ik ben helemaal weg van dat hengstje Lovers ) dus volgens mij maak je daar een goede kans mee over 3 jaar op een hengstenkeuring.

Ik wens je alvast veel succes met je fokkerij daar in de "middle of nowhere" Knipoog lijkt me ook wel iets, lekker in de rust de mooiste pony's gaan fokken die er zijn stoch wel weer heel wat anders dan Nederland (wat is de grond duur daar) en Belgie (dan moet je naar de Walen, kost daar 10 keer niets maar dan zit je ook wel in de "middeleeuwen" op de meeste plaatsen...sorry mensen no offence)

Dat je een goede hengst mag vinden en 10 keer op rij Fins kampioen mag worden! Knipoog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 22:16

Hoi, onze ponies staan normaal gesproken in Lierop. Dat is een dorpje in Noord-Brabant dat tussen Eindhoven en Venlo ligt.. In Finland zijn geen ponies van ons. De beste A die we ooit naar Finland hebben gestuurd was een hengstje dat naar de naam Hegelhof's Cupido luisterde, maar dat werd gecastreerd op advies van een "eerlijke" Welshman, die natuurlijk wel twee ander hengstjes als vervanging leverde.

De drie beste A-tjes in Finland zijn Verdrefawr Ifor (hengst), Pentyrch Delilah (merrie) en Moondelight's Idefix. Er zijn er nog wat meer, maar dit zijn de meest duidelijke. Overigens zijn Delilah en Ifor de ouders van Idefix. Er zijn er dus nog meer uit die stam. Verder zijn hier dus een drietal Dyfrdwy hengsten, die mij in het geheel niet aanspreken. Ook loopt er nog een mooie oude Bowdler merrie 130 km ten noorden van hier, maar de spoeling is idd erg dun..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 55 bezoekers