niet praten tijdens de proef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

niet praten tijdens de proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 14:22

Mag je niet tegen je paard praten tijden de proef
dus stemhulpen geven?

Ik las namelijk dat dat tijdens wedstrijden niet mag (in een boek) en ik ben juist bezig op stem te rijden...

dus ik vroeg het me ff af!

dus mag je stemhulpen gebruiken bij een officiele dressuurwedstrijd?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:53

Het mag niet, maar soms doe ik het wel. Als je buiten moet rijden, dan horen ze dat toch niet. Als je binnen moet rijden, dan horen ze dat natuurlijk wel.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:31

het mag inderdaad niet...
maar meestal horen ze het toch niet, maar het mag dus niet.. dus beter niet om stemhulpen gaan rijden!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 17:41

En als jij een keer braaf zegt, vinden ze niet erg hoor! Misschien dat je in de hogere klassen of als je veel praat wel commetaar op krijgt.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 19:39

Voor iedere keer dat je een stemhulp geeft, kun je -1 krijgen. Maar idd, als de jury in de auto zit horen ze dat toch niet.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:09

Eigenlijk raar, er wordt in de dressuur gestreefd naar zo subtiel of zacht mogelijke hulpen en stemhulp mag dan weer niet.
Vind ik best apart.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 20:57

Het mag inderdaad niet, maar als mijn paard goed loopt thuis zeg ik ook altijd even "braaf" tegen haar, dus doe ik dat als ze tijdens de proef loopt ook wel. Maar dan wel als ik aan de andere kant van de ring ben dan waar de jury zit.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 21:01

Ik heb een keer flinke minpunten gekregen omdat ik bij een onderlinge wedstrijd na het afgroeten mijn pony een stoere knul noemde..

Misschien dat ik daarom zo'n aversie tegen dressuurwedstrijden heb gekregen Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 12:42

m'n vriendin een keer die kan nooit haar klep houden als het paar niet loopt duz die zat er zo op onder de proef: K*t knol als je nu niet loopt dan breng ik je naar de slager blabla en de hele tijd door te praten. Had ze 4 minpunten! En de jury had onder op het couponnetje gezet: Breng je je paard echt naar de slager *LOL*

~Be as you are~


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:30

nee dat mag niet nee, zoals iedereen hier al zei. Ik doe het ook wel eens hoor, maar nog nooit punten ervan af gekregen.
Dan zal als iemand (persoon X) bij ons op de club rijdt er wel heel veel moeite mee krijgen. Er kwam een auto langs: Zegt X tegen haar pony, met zo'n babystem. 'Dat is een toeter, leuk he? dat heb je zeker nog nooit gehoord'. En ik kwam langs haar gereden: 'Hee Suleika, Poef Bang, SCHADE, Wie betaald de schade, wie betaald de schade??? Verward Verward Verward en ze zegt ook 'Nee, we gaan geen magneetje spelen.' Verward Verward dat toch wazig ofnie?? oke, niks op tegen dat je tegen je pony praat of hele verhalen tegen haar/hem banketstaaf, maar pfff, op de manier dat zij dat doet en ook HOE ze dat doet, je ligt echt in een scheur hoor als je dat hoort!!! Maar het is wel behoorlijk irri! Verward Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers