Drachtig???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Drachtig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 15:14

hoi,

Ik heb een vraagje: Er is een pony en die is nieuw. Ze is er nu ongeveer sinds januari. Toen ze kwam was ze best slank en nu wordt ze steeds dikker. Het kan zijn dat het gewoon komt omdat ze veel eet maar toch zou ik graag willen weten hoe je nog meer kunt zien of een merrie drachtig is. Misschien is ze wel onverwacht drachtig.... Pling Maar het zal wel gewoon een grasbuik zijn ofzo Haha!

groetjes,

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:26

gewoon even de DA vragen of hij even wil kijken (scannen) en anders moet je even de vorige eigenaar op bellen en vragen of zij gedekt is!!! Je kunt het altijd proberen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 15:27

maar het is een manegepony, en dan kan ik niet zomar er wat bij doen en ik weet niet wie de vorige eigenaar is.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 18:04

Dan zou je het er eens met de manegeeigenaar over moeten hebben. Uiteindelijk kan alleen hij de veearts laten komen om haar te laten opvoelen. Doet hij dat niet, dan blijft het gissen Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 18:42

maar kun je het dan nergens aan de pony zien?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:00

als het bijna zover is, word het uier groter, ze hebben meestal niet zoveel zin mee rom te rijden...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:51

Als ze drachtig is word ze anders dik dan wanneer ze een grasbuik heeft. Als ze een grasbuik heeft heeft ze heel haar buik dik, en een drachtige merrie begint achteraan maar als het veulen groter is naturlijk ook wel een heel groot deel van de rest van de buik. Verder moet je erop letten of ze nog nooit hengstig is geweest? (als je dat weet?) Is ze de laatste tijd chagrijniger? Mag je aan haar buik en uiers komen? En kijk of de aders onder de buik een beetje opgezwollen zijn.
En netzoals Vanda's zegt, als het bijna zover is lopen de uiers vol (worden ze dus dikker) en worden de banden los/slap. Dat is ook vanaf de buitenkant te zien (beetje ingezakt op de kont met een soort hobbel zeg maar) en te voelen als je erop drukt, en er komt geen druk terug dan zijn ze los.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 15:51

Kun je het ook bij het poetsen merken? (dat haar rug sneller naar beneden gaat en weer omhoog of zoiets)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 18:00

het kan zijn dat ze op sommige momenten erg kwaad word als je dr buik poetst.
Verder is de buik eerst gewoon wel ent een grasbuik en later zakt ie af naar achteren, en bijna op het eind kan ie weer wat gelijk worden Haha!
Verder gaan de tepels steeds meer hangen en voller worden.

Als je denkt dat ze echt al ver is kan je dr wat koud water geven en dan blijven voelen aan dr buik als het goed is word het veulen dan wakker en voel je hem vazelf Lachen


suc6 ermee


Kuss Maaike

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-02 19:45

nog iemand een idee? Want ik ga morgen naar haar toe en dan kan ik eens eindelijk kijken.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 15:25

Ik heb een beetje gekeken maar k snap nog niet wat jullie bedoelen met de banden enzo. Nu weet ik het nog niet Verward