Leuk! Mailtje van eigenaar van Windfall, hengst in USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Leuk! Mailtje van eigenaar van Windfall, hengst in USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 10:33

Ik had een berichtje neergezet op het amerikaans trakhenerforum, over dat ik een dochter van Windfall had, Cerise genaamd, blablabla.
Nogal lastig, moet allemaal in het engels grijnz...

Krijg ik ineens een mailtje van de eigenaar van Windfall, hij had ook op onze site gekeken, vond haar heel mooi, gaf me nog wat tips wat betreft haar eigenwijzigheid hihi, dat had pappie ook... Tong uitsteken
En hij was blij te zien dat ik zo gelukkig met haar was, en dat ze zo goed terecht gekomen was...
Lief he, een eigenaar van een hengst die in de top loopt (SGW-paard) en die dan nog ff tijd heeft om me te mailen.
Doet me echt goed!

Zijn er eigenlijk nog mensen die fokken met hun trakhener?
En welke hengst zou je graag uitkiezen voor je merrie als je een trakhenerhengst zou nemen?
Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een kwpn-merrie die een veulen heeft van Gribaldi. Echt een plaatje! Die benen zijn nog niet eens volgroeid en ik kwijl er nu al bij... *LOL*


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:45

Leuk is dat Haha!
Ik ben ook een keer bij de fokker van Bill geweest en heb zijn moeder gezien. We hebben een paar jaar lang kerstkaarten uitgewisseld, en ik heb ook een foto van Bill als jaarling en en als veulen. Daar ben ik ook zo blij mee.
En ik heb een keer gebeld met een verzorger van Balmoral, Bill z'n vader, en hij lijkt er qua karakter ook precies op.
gaaf is het dan om wat te horen, blijkt toch dat het niet alleen om het geld gaat, maar dat ze het ook leuk vinden om wat van hun fokprodukten te horen Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:46

Heel tof, Dorine!

Wij hebben 3 trakehner merries waar we mee fokken. Eentje heeft net een veulen van Gribaldi (ze komt van Nederland) en wordt opnieuw gedekt waarschijnlijk door Banditentraum (Kira K van Ingrid Klimke heeft die afstamming). http://www.privat.kkf.net/~claus.borgmann/Banditentraum.htm
Een driejarige is net gedekt van Abrek, een Rus met super springkwaliteiten en een heel makkelijk karakter dat hij ook doorgeeft. De laatste is een volbloed en voor haar zijn we nog op zoek.
Abrek:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/url]

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 20:24

Wauw mooie hengst die Abrek!
En hij gaf een gemakkelijk karakter door? Zou misschien wat voor Cerise zijn over een tijdje als ze wat ouder is hihi.
Hoe hoog is Abrek?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:30

Niet zo hoog: 1,66m maar z'n beide ouders waren wel 1,68 dus we zien wel. Z'n oudste nakomelingen zijn pas 4 jaar oud en doen het goed in de sport. Hij is ook nog helemaal niet duur (extra meevallertje) wsch omdat hij in Oostenrijk staat en daarbuiten weinig bekend.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 10:13

Ik ga echt voor Balzflug, als ik een trakehner merrie had, zou ik die hengst uit zoeken voor haar.

De hond is de betere mens

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 12:29

Ja, maar Balzflug is dressuur gefokt. Ik zocht een springgefokte hengst. En... er lopen zoveel super bloedmooie trakehner hengsten rond buiten Nederland.....moet je ook een keertje naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:45

Balzflug is wel een beetje dood ondertussen...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:19

Er is wel nog wel sperma beschikbaar van hem.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 07:06

Hoi, met dode hengsten fokken klinkt wel leuk vanuit een sentimenteel een science fiction oogpunt gezien, maar waarschijnlijk is het toch beter om wat verder te kijken.

Ik ken Balzflug verder helemaal niet, maar ik neem aan dat die hengst een groot aantal nakomelingen heeft gehad. De statistiek leert dat je (mits de hengst niet hele slechte merries heeft gedekt) er altijd wel een zoon bij is die beter is dan zijn vader. Je kan dan beter voor de zoon gaan. Als geen van de zonen beter is dan zijn vader, denk dan nog maar eens goed na. In dat geval fokt de vader dan misschien niet zo heel goed...

Verder weet ik natuurlijk ook wel dat sommige hengsten betere merries fokken en sommigen betere hengsten. Hengsten die beiden fokken zijn vaak zelfs zeldzaam. In zo'n geval wordt de keuze moeilijker. Een mindere zoon van vader kan misschien dan nog steeds een betere merrie fokken (maar ga daar niet van uit!!).

In de Welsh is een heel goed voorbeeld de hengst Sumrin Tristan, die we zelf gefokt hebben. Tristan is nu 26 jaar oud en nog gezond, voor zover ik weet. Zijn moeder was drie keer nationaal kampioene en zijn vader was Europees kampioen. Zelf is hij niet slecht, maar zeker ook geen "wow" verschijning. Tristan heeft in 22 dekseizoenen niet een zoon nagelaten die voor de dekdienst is aangehouden. Er lopen echter relatief heel veel ster en preferente merries van Tristan rond, zoveel dat ik regelmatig de vraag krijg waarom ik geen preferentschap voor de hengst aanvraag. Mijn logische antwoord is daarop dat hij dan ook wat moet bewijzen in de hengstenlijn. Overigens hoop ik nog steeds op een wonder en heb ik ook sperma van Tristan ingevroren, voor als ik de juiste merrie tegenkom om die zoon voort te brengen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:25

Balzflug komt van een hengst die super kan springen, namelijk Habicht (ook de vader van Windfall). Maar ja, dat zegt natuurlijk nog niet altijd iets, het verschilt per paard. Toevallig ben ik gewoon weg van die hengst Joost, en niet omdat hij dood is grinnik, want dat vind ik een rare reden om een hengst goed of mooi te vinden.

De hond is de betere mens

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:50

Klopt Desiree, maar je mist mijn punt: is er een goede zoon van Balzflug? Zo ja, gebruik die dan. Zo nee, dan moet je je afvragen of Balzflug wel zo goed is.

Denk eraan: ik heb er geen idee van hoe Balzflug er zelfs uitziet, dit is gewoon standaard fokkerswijsheid.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:14

joostvangestel schreef:
Klopt Desiree, maar je mist mijn punt: is er een goede zoon van Balzflug? Zo ja, gebruik die dan. Zo nee, dan moet je je afvragen of Balzflug wel zo goed is.

Denk eraan: ik heb er geen idee van hoe Balzflug er zelfs uitziet, dit is gewoon standaard fokkerswijsheid.

DAT weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar ik weet wel dat de combinatie Gribaldi x Balzflug goedgekeurde hengsten heeft voortgebracht en ook Balzflug zelf meende ik.

De hond is de betere mens

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Mailtje eigenaar Windfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:37

Ik was een tijd geleden informatie aan het inwinnen betreffende het fokken van een Trakehner uit een Volbloedmerrie en had een vraag gesteld op een forum van www.warmbloods.net en toen reageerde ook de eigenaar van Windfall. Ik vroeg welke hengst goed bij de bloedlijnen van mijn merrie zou passen en natuurlijk vond hij zijn hengst wel passen Haha! .
Er is nog sperma van Windfall in Duitsland van voor dat hij naar Amerika werd verkocht, dus er kan nog vrij makkelijk een veulen van hem worden gefokt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 18:07

Dit zijn goedgekeurde nakomelingen van Balzflug qua hengsten dan;

Bonaparte, Mondriaan en Nero...

Vond ik ergens op een site over Balzflug.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Re: Mailtje eigenaar Windfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:08

Himyar schreef:
Ik was een tijd geleden informatie aan het inwinnen betreffende het fokken van een Trakehner uit een Volbloedmerrie en had een vraag gesteld op een forum van www.warmbloods.net en toen reageerde ook de eigenaar van Windfall. Ik vroeg welke hengst goed bij de bloedlijnen van mijn merrie zou passen en natuurlijk vond hij zijn hengst wel passen Haha! .
Er is nog sperma van Windfall in Duitsland van voor dat hij naar Amerika werd verkocht, dus er kan nog vrij makkelijk een veulen van hem worden gefokt.


Dat is wel zo dat Windfall goed bij volbloed past. Dat wordt ook door andere mensen beaamd.
In het trakehner stamboek heeft Balzflug 1 nakomeling, nogal onbekend voor mij, verder komt hij niet terug. Ik denk dat die vooral voor het KWPN heeft gefokt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:35

Hij heeft 6 goedgekeurde zonen:
No Limit v.m. Belmondo
Mansell v.m. Cadmus xx
Bonaparte v.m. Jasper
Nero v.m. Onyx (s.f.)
Tulipan v.m. Priamos xx (Trakehner)
Tabaluga v.m. Swazi xx (Trakehner)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:33

Tulipan staat niet op de trakehnerlijst van goedgekeurde hengsten. Ik weet wel niet wat er met hem gebeurd is.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:53

Ik heb jammer genoeg erg weinig trakhener verstand... dus je erg helpen kan ik niet, maar wat betreft mijn mening over Gribaldi:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ht=#523165

Balzflug, wij hebben er een super luxe merrie van op stal staan, een hittepetitje die helaas wat front mist maar wel erg sterke gangen heeft.
Van Nero hebben we een goed lopende luxe entermerrie staan. En Mondriaan heb ik een paar keer zien lopen, zeer spectaculair voorbeen, maar helaas kan hij het achter lang niet bijbenen.

Biotop, schijnt niet een erg goede stap te vererven (heb ik alleen van horen zeggen, wie kan me er nog wat meer over vertellen?), nooit in het echt gezien, maar ik vind het een plaatje. Ken je dat schilderij van Jan Kuenster met Biotop en Reiner Klimke? Is gewoon erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 21:11

No Limit dekt in Belgie, dus vandaar dat jij hem niet kon vinden Orri. Voor zover ik begrepen heb wordt het paard getraind bij Arjen Teeuwissen.

Je ziet dus minder volbloed Trakehners in het rijtje staan dan "mixjes". Zelf denk ik dat de combinatie van een Trakehner met een bloederige, maar wat nuchterder WPN-merrie heel goede sportpaarden op kan leveren. Ik ken daar heel veel voorbeelden van, en ik denk dat dat ook de reden dat bijv. Gribaldi zo aanslaat. (Naast het belangrijke feit dat hij mooi en zwart is natuurlijk...)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 22:15

Niet helemaal waar. Gribaldi heeft ook hele goeie nakomelingen in het trakehnerstamboek lopen. Balzflug veel minder, misschien heeft die wel zwaardere paarden nodig. Puur trakehner kan ook super sportpaarden opleveren: Het Duitse military team telt 3 op 4 trakehners en won in Frankrijk een internationale military. Het is gewoon de combinatie van de juiste bloedlijnen die je nodig hebt om een crack te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:32

Citaat:
Zannekin schreef:
Het is gewoon de combinatie van de juiste bloedlijnen die je nodig hebt om een crack te maken.


Dat is niet alleen bij he trahkener stamboek, eigenlijk bij ieder stamboek is dat zo Knipoog

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:55

Pipo"]
[quote][quote="Zannekin schreef:
Het is gewoon de combinatie van de juiste bloedlijnen die je nodig hebt om een crack te maken.
[/quote]

Dat is niet alleen bij he trahkener stamboek, eigenlijk bij ieder stamboek is dat zo Knipoog
[/quote]

Ja, dat bedoel ik nou net, of het nu puur volbloed is, of Hannoveraans, of KWPN; beide kunnen met de juiste combinatie super sportpaarden leveren.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:04


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chelleke1981 en 67 bezoekers