vage hoefsmid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

vage hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 14:30

vandaag zou de hoefsmid komen voor meron...om half 10, moest ik nog vroeg mijn nest uit ook. Slapen
ik wsa er precies om half 10 en hij was al weg gegaan. Boos!
de vorige keer heb ik 2 uur op HEM staan wachten en nu wacht hij niet eens 5 minuutjes op mij. Boos! hij is voor half 10 weggegaan, das toch banketstaaf?
moet de pony nog langer wachten en die hoeven zien er al niet uit Lips are sealed

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:32

Hoefsmeden denken vaak dat ze de hele wereld hebben. Mijn verzorgpaarden zijn ook weer hoefsmidloos.
De smid zou komen om 5 paarden te doen, komt ie zegt ie dat er maar tijd is voor 1. Hij zou 25 mei wel weer komen en nog bellen hoe laat. Nooit weer gebeld, en hij is die dag ook niet geweest, heb ik de hele dag zitten wachten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 14:34

normaal gesproken ben ik er al een kwartier van te voren, maar ik moest nog pinnen en er stond een rij voor het automaat...
wel een beetje mijn eigen schuld, maar vind het toch stom dat hij niet even de tijd afwacht van wanneer we afgesproken hebben

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:36

das wel balen ja maar met onze hoefsmid heeft Lachen niemand problemen hij is van de week nog even om 6 uur Gaaaap s`ochtends gekomen om een paard zijn ijzer er onder te slaan omdat die zijn ijzer de vorige dag er af had getrapt en die dag om 8 uur naar wedstrijd moest terwijl hij(de hoefmid) zelf ook op wedstrijd moest (hij kwam uit hierden ff naar lelystad)vind ik wel lief en dan komt hij vandaag weer om die ijzer er weer afte halen (ook lekker maar ja Schijnheilig )
maar ja niet alle hoefsmeden zijn het zelfde toch

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 15:11

jeuj! ik heb een andere hoefsmid gevonden. heb wel eens van hem gehoord. heb hem gebeld en kon woensdag avond al komen. ikke ben heppy!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

marco_l
Berichten: 40
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:00

nou sorry hoor
maar ik vind het ronduit BELACHELIJK dat je nu zo raar over die smid praat
dat hij weg gaat is z'n goed recht
als je half 10 afspreekt hoor je er 9 uur te zijn, mocht hij er eerder zijn
zo'n man heeft het hartstikke druk, en als een afspraak dan iets vroeger of later wordt, heb jij je daar maar aan aan te passen
er zijn genoeg mensen hier die helemaal GEEN hoefsmid kunnen vinden
en dat zit jij te zeuren dat ie weg gaat als jij der niet bent
hallo zeg

no nature no future

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:08

marco_l schreef:
nou sorry hoor
maar ik vind het ronduit BELACHELIJK dat je nu zo raar over die smid praat
dat hij weg gaat is z'n goed recht
als je half 10 afspreekt hoor je er 9 uur te zijn, mocht hij er eerder zijn
zo'n man heeft het hartstikke druk, en als een afspraak dan iets vroeger of later wordt, heb jij je daar maar aan aan te passen
er zijn genoeg mensen hier die helemaal GEEN hoefsmid kunnen vinden
en dat zit jij te zeuren dat ie weg gaat als jij der niet bent
hallo zeg


Maar jij woont ook niet in "twente " en hier zijn er zat hoefsmeden ( anders had lissy nu niet al een ander gevonden )
Ik wil zeker niet banketstaaf doen en ik weet dat het hard werken is een hoefsmid te zijn , maar kom op wie werkt er nu tegewoordig niet meer hard?

Zo'n smid hoeft niet klokslag half 10 weg te gaan , zo'n man heeft toch ook hersen? kan toch ook denken goh misschien heeft liselot wel een lekke band of what ever .

sommige hoefmeden hebben het een beetje hoog in de bol , ze denken dat ze alles kunnen maken Lips are sealed Schijnheilig

T korte Eigetje!!!!

marco_l
Berichten: 40
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:12

ja, en een hoefsmid kan ook alles maken
jij bent van hem afhankelijk en hij niet van jou
en vaak is het zo als je een afspraak met een hoefsmid of dierenarts maakt, dan is de afspraak niet stipt, maar ongeveer
dus vind ik het erg logisch, dat als zij er zo laat is, dat hij dan weg gaat

no nature no future

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:21

marco_l schreef:
ja, en een hoefsmid kan ook alles maken
jij bent van hem afhankelijk en hij niet van jou
en vaak is het zo als je een afspraak met een hoefsmid of dierenarts maakt, dan is de afspraak niet stipt, maar ongeveer
dus vind ik het erg logisch, dat als zij er zo laat is, dat hij dan weg gaat


Ik maak voor eluu nooit een ongeveer afspraak , tuurlijk het kan altijd 5 tot 10 minuten uitlopen , maar zoals lissy de vorige keer 2 uur heeft zitten wachten vind ik ook niet ongeveer.

een hoefsmid is ook afhankelijk van zijn klanten want zonder wij , klantjes , heeft de smid geen brood op de plank.

Ook geld voor de hoefsmid dat de afspraak ongeveer is , dus eigenaar van het paard kan ook ietsjes later of vroeger zijn

En nogmaals , klokslag half 10 weggaan vind ik erg kinderachtig.
Maar ik ga geen discussie voeren hier over het wel of niet op tijd komen van eigenaar /smid

Liselot ik hoop dat je meet geluk hebt met deze hoefsmid dan met de vorige

T korte Eigetje!!!!

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 18:38

marco_l schreef:
ja, en een hoefsmid kan ook alles maken
jij bent van hem afhankelijk en hij niet van jou
en vaak is het zo als je een afspraak met een hoefsmid of dierenarts maakt, dan is de afspraak niet stipt, maar ongeveer
dus vind ik het erg logisch, dat als zij er zo laat is, dat hij dan weg gaat


ik ben helemaal niet afhankelijk van hem, voor hem 10 anderen. heeft hij nu pecht, want hij is weer een klant en dus inkomen kwijt.
is ook zijn eigen schuld dan.

ik was er trouwens ook niet helemaal tevreden over HOE hij bekapte enzo. meron was doodsbang voor hem.
hij heeft meron enorm lang bekapt zodat hijmet 4 weken alweer moest.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pmarena

Berichten: 47938
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:45

Niet netjes nee, wacht dan minstens tot 5 over half tien en ga dan weg als je het druk hebt....
Dit is wel ERG banketstaaf zo ...

Maar half 10 vroeg je bed uit ?!

Hallo !!
Ik zet Marena al om kwart voor 7 buiten en dan voer ik haar ,
want ik moet om 7 uur beginnen op m'n werk Boos! ,
wilde dat ik pas om half 10 paraat hoefde te zijn Party!! Party!! Clown .

Hopen dat je nu een fijnere / beleefdere smid hebt !

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:47

ik ha de hoefsmid gebeld en hij zou de volgende week op donderdag komen maar hij wist nig nie hoelaat want hij moest naar een manege. we vroegen toen of hij nog wou bellen had hij nie gedaan. ik bel hem dinsdag of woensdag op dat hij wel na half 3 moet komen maar hij had zijn antwoordapperaat niet afgeluisterd dus hij was er om 2 uur. toen heb ik van half3 tot half 8 zitten te wachten met mijn pony. nou de dag daarna belt hij op en toen hebben we weer een nieuwe afspraak gemaakt en daar kwam hij precies op tijd

sonjas
Berichten: 154
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: andel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:48

even nog iets voor marco_l
een afspraak werkt van twee kanten als er om half tien is afgesproken en meneer is er VOOR half tien al vandoor zoals lissy beschrijft dan is de hoefsmid belachelijk bezig en NIET lissy
ik bedoel afspraak is afspraak en als lissy twee uur lang op die kerel moet wachten moet hij ook best 5 minuten kunnen wachten of in ieder geval tot de afgesproken tijd en niet voor die tijd al pleite gaan

groetjes sonja

dromen is leuk, doen is leuker

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:33

Welke smid heb je?
Wij hebben voor bekappen Herman v/d Meer, sportpaarden gaan naar Den Ham, Herman de Jong. We hadden eerst Winkel, maar dat was 3 x nix, die heeft bij ons alle paarden megaplat op de voeten gezet, echt zonde Frusty Er is wel een pensionklant bij ons die die smid nog heeft, maar bij ons komt ie dr niet meer in!
Schijnheilig (1 paard flink kreupel gehad voor 3 maand door kneuzingen in de voeten omdat meneer het paardje even een andere stand wilde geven... Een smid hoort toch te weten dat je niet in 1 x een paard helemaal anders op de hoeven kunt zetten?!, verder nog diverse jonge paarden die vreselijk plat staan waarvan er 1 zo plat staat dat de pezen het niet meer kunnen hebben)

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 20:02

ik had eerst obermeijer, nu heb ik nijkamp.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 08:46

Ik heb nu gewoon de ideale smid.
Heeft wel even geduurd voor ik hem had gevonden, en heb voor die tijd ook lang op hoefsmeden zitten wachten die nietop kwamen dagen.
Maar die ik nu heb, komt altijd zijn afspraken na, is heel goedkoop en superlief voor TIko.
Ik ben nu helemaal tevreden Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:49

Misschien is het een idee om geld de avond ervoor klaar te leggen en dan wordt je paard wel gedaan tenminste zo werkt het bij ons op stal! Dan hoef je je er ook geen zorgen over te maken dat je te laat zou kunnen komen en de hoefsmid al weg is!!!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:07

ja of hij enemt het geld en doet je paard of pony niet dat kan ook nog, of iemand anders neemt het mee, bij ons op stal hoef je het niet te proberen om geld neer te leggen daarzo

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:10

Bij ons ligt het achter de bar in de kantine en de hoefsmid rekent het samen met de baas van stal af aan het einde van de dag! Ook een kwestie van vertrouwen natuurlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, beegee, ComscoreBot, DemiSisa, Fling, Kellyvanloon, Myrthe_bz, nijnthju, tienus63 en 7 bezoekers