"eventjes" een wormspuit geven en 15 paarden als h

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

"eventjes" een wormspuit geven en 15 paarden als h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 18:42

Gisteren was de dag dat Udinde weer een wormspuit moest krijgen. Op zich niet zo'n probleem zou je zeggen, wel als ze in een kudde van 30 staan *LOL*

Aangezien de meeste paarden van verschillende eigenaren zijn, is er geen vaste "ontwormdag". (vraag me ook af of ze allemaal wel gedaan worden, maar goed) Op zich is dat jammer, want via die anderen wordt Udinnie wel weer sneller besmet. Maar goed, toch een spuit. Baat het niet, schaad het niet tenslotte.

Ik op weg, gewapend met vriend, halster, halsband, longeerlijn en uiteraard wormspuit.
We komen aan bij het hek, in geen velden of wegen een roodgekleurd paardje te zien. Frusty Wel allemaal friezen, maar Udinde hoort bij het groepje donkerbruinen. Geen donkerbruinen, geen rode....
Sja, dan maar beginnen met wandelen he? half uurtje later maar besloten om op eenhoge duin te klimmen en van daar uit wat rond te kijken.
Wat denk je? Aan de andere kant van de duin stond ze *LOL*

Het was superschattig, want ik was nog niet over de duin heen. Marco al wel, hij had al wat geroepen maar geen reactie. Ik riep van de overkant van de duin (zij kon mij dus niet zien) en ze stond helemaal verward in de rondte te kijken. Ze kon me niet vinden *LOL*
Ze kwam ook direct op me af om een "manenkriebel" Lovers

Maar ooops, daar kwam de halsband te voorschijn en madammeke wist direct dat er iets te verwachten was.
Bijzonder lastig hoor, een paard een halsband om doen die eigelijk niet zo graag wil en dan lopen er ook nog eens 17 enters/twenters rond je voeten die VERSCHRIKKELIJK nieuwsgierig zijn.
Zag er bijzonder komisch uit. Ik mopperend op Udinde omdat ze niet wilde blijven staan en schelden op al die paarden die in de weg liepen Haha!

Met veel pijn, moeite, lieve woordjes en geduld Udinde wormenspuit opgedrongen. Vervolgens was ze ZWAAR beledigd, het heeft wel 5 minuten geduurd voordat ze weer bij me kwam. Ze liep met een uitdrukking rond, als blikken konden doden. Boefje!

Genoeg tijd verspilt aan zoeken, halsband omdoen, paarden wegjagen ed. We gingen dus weer naar huis. Door de duinen liepen we, Marco en ik.
Achter ons aan kwam een hele slinger paarden, allemaal een voor een.
Udinde en Ulka eerst, vervolgens de 15 andere maatjes. Net kleine eendjes achter hun mama aan.
Het zag er zo gaaf uit, als ik omkeek zag ik mijn meidje recht in de ogen (als ik bleef staan botste ze tegen me op) en daarachter volgde de kudde.

Ik geloof dat mijn rustige, brave meisje een behoorlijke plaats in de kudde heeft veroverd Lovers


Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:56

Ik lees je verhalen over je kleine meid echt altijd met veel plezier.
Lijkt me heerlijk om je paardje zo te laten op groeien....

Zou graag een keer komen kijken hoe jij het voor elkaar hebt daar en natuurlijk de "hondjes" slinger zien . maarja het is zo ver weg he...

Groetjes
Carmen

T korte Eigetje!!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:01

waaaah! wat gaaf joh! dat ze zo gek op je is echt leuk!Maare staat ze in juli/augustus daar ook nog? Gaan we dan een keertje kijken? Als het meezit ben ik de eerste week van augustus weer op Ameland....
Eduard belde me net voor de wedstrijd van de 22ste en de 24 ste is er keuring maar ik heb pas een week later vakantie dus hebben ze het een week te vroeg gepland Huilen Eduard gaat kijken of hij de keuring een week kan opschuiven maar geen amelander dressuurwedstrijd voor mij *snif*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 21:51

Ja hoor, ze is dan daar nog steeds. Kijken of ze dan nog zo dol op me is. Zou ze ook nog gekker op me kunnen worden?? Hoop het maar Lovers
Kijken of ik die andere paarden ook zo gek kan laten doen Haha!

Gaaf dat je komt in de eerste week van augustus. Ik ben dan lekker vrij als het goed is, ik moet trainen met Isolda. Komt goed uit, dan kunnen we een aantal flinke ritten maken }> En met de kar raggen, want we moeten hier en daar een hindernisje oefenen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Ann, chantal_bel, ikkedus, siloux, Veraaaaah, xSannee en 158 bezoekers