Fietsen met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Fietsen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 20:50

Hoi,

Ik hoor steeds vaker dat mensen fietsen met hun paard aan de hand. Hoe doen jullie dit dan? Houden jullie de teugels gewoon vast en rijden jullie dus met een hand of is hier een speciale oplossing voor?
Nu Navy's rug zoveel mogelijk onbelast moet blijven lijkt me dit ideaal, maar heb het eerder nog niet aangedurft Lachen Navy is namelijk wel het type dat me omver trekt *LOL*

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:02

ik haal dan de teugels er af en dan zo'n bit stukje met 'n halstertouw, maar die van mij is ook erg makkelijk naast de fiets, ik zou het ook gewoon met het halster kunnen doen bij haar, maar dat is niet zo slim bij een paard dat erg trekt, je hebt dan toch minder controle

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:06

Mijn paard loopt gewoon aan een halster en een los touwtje achter me aan.Nooit problemen mee, maar ik zou niet mewer weten hoe ik er ooit mee begonnen ben. Het meest waarschijnlijk is aan een halster met een touw door de mond of over de neus.

Goedgekeurd onderschrift :)

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:25

Ik deed het met Minky ook altijd gewoon met een halster en touw. Dat ging eigenlijk allemaal wel goed. maar 1x heeft ze mijn bijna ervan getrokken ik had haar maar losgelaten want ik hong op het stuur. We konden haar weer gemakkelijk vangen. en 1x heeft ze mijn vriendin eraf getrokken en toen fietsen ik ook nog es bijna over haar hoofd heen het scheelde echt niets want ik reed al over haar haar. Dus ik zal het echt heeel voorzichtig doen want het kan echt levensgevaarlijk zijn!
Minky was normaal altijd rustig maar toen had ze een tijd dat ze heel fris was.
Maar pas op hoor! de eigenaar an de welshjes die ik verzorg is zo een keer helemaal over de kop gevlogen.
-xxx-
monique


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:33

Ik heb het met Sefja gedaan met een halster en een touw met hengstenketting over de neus (door ring bij neus linkerkant, over neus, door ring bij neus rechterkant en vastgezet aan ring bovenaan rechterkant. Het is handig als je paard op commando kan stappen draven en stilstaan. De ketting werkt scherp in dus zoveel mogelijk afblijven, je paard moet gewoon aan een los touw meelopen en ook op stemhulp remmen en stilstaan. Voor noodgevallen vind ik het wel fijn iets meer te zeggen te hebben.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:43

Hoofdstel in zonder teugels, longeerstukje aan het bit en een halstertouw met lus (of hondenriem..... Haha! ) eraan en fietsen maar.

Hoe ik het geleerd heb weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij gewoon geprobeerd. Stap wel op een fiets met een terugtraprem......... Knipoog

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:02

Gewoon aan halster met touw. In het begin met een hand los maar nu loopt hij gewoon met een rustig touwtje in een drafje achter me

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:30

Ik fiets ook regelmatig een rondje met Rena naast me aan het halster ,
dan kan ze heerlijk onbelast lopen.

Lekker losjes vlot draven , vindt ze altijd erg leuk.

Ik neem haar eigenlijk altijd aan het halster + touwtje mee en ze loopt soiweso netjes mee .

Als ik haar braafheid die dag niet helemaal vertrouw dan aan het hoofdstel.

Maar in dat geval meestal gewoon NIET naast de fiets , blijft wel link natuurlijk als je paard bovenop je fiets springt of er vandoor gaat ,
je bent toch niet zo handig om dat moment.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:30


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers