onweer? :S

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

onweer? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 18:26

Evita staat sinds zaterdag voor dag en nacht in het land.. als het regent vind ik het al niet fijn dat ze in de regen moet staan maar dat maakt haar niet zo uit geloof ik.. maar nu is het echt flink aan het onweren!
Ik vind het echt niet leuk, maak me best wel zorgen eigenlijk..

Ze staat wel met nog zo'n 15 andere paarden, maar het land is best wel groot.. echt zo'n vlak gebied Scheve mond gelukkig wel langs het spoor, want die dingen van de trein geleiden de bliksem toch?
ik kan haar niet binnen zetten nu, want we hebben niet echt een eigen stal daarzo en we betalen ook alleen voor het land en het is ook nog 20 minuten fietsen voor mij.
Bij echt noodweer zullen ze haar wel binnen halen denk ik, ze laten haar in ieder geval nooit helemaal alleen achter in het land.

Is het erg voor haar dat ze buiten moet staan in de onweer?? voor de bliksem bedoel ik dan..
ik vind het best eng, maar gelukkig is ze wel 1 van de kleinste pony's.

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:32

ik weet hoe je je voelt.
Mijn vorige verzorgpaard kon ook alleen maar op het land en stond dus ook met onweer op het land.
Ik was als de dood dat er iets zou gebeuren maar aan de andere kant dacht ik "paarden in het wild kunnen ook nie even een stal binnen lopen met onweer "

Op een gegeven moment ben ik gaan kijken en ik zag dat de paardjes allemaal dicht bij elkaar stonden , en geen moment van elkaars zijde weken.
Ze waren wel wat onrustig maar er zijn geen ongelukken gebeurd

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:41

gaat vanzelf over! mijn paardje staat nu een jaar alleen in de wei... je went eraan! maar ik vind het zelf ook niet echt een prettig gevoel als het kei hard onweert, maar het valt best mee hoor ireen!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:24

Is helemaal niet erg ,die van mij blijft altijd buiten ,ook met onweer .Maar ik zet altijd de stroom af omdat die als geleider dient als ie aantstaat .Bij ons is alles omgeven door huizen en hoge bomen dus hij is geen hoog punt . En op de kerktoren 200meter verder staat een bliksemafleider.
In jou geval zou ik m ook lekker laten staan want de kans dat de bliksem bij je paard inslaat is minder groot als dat ie bij jou inslaat op weg naar je paardje.
Ze staan toch met z,n allen ,en meestal ook nog op een kluitje als t slecht weer is.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:52

Onze paarden staan op een open veld in de polder. We zetten ze dan binnen, en dan na de bui dan zetten we ze weer buiten.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:57

ja lyrik staat nu ook op het land, ik maak me met onweer en regen ook wel een beetje zorgen hoor!!maar gelukkig is het hier nu weer lekker weer Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 20:03

Het onweer is al voorbij, en de zon schijnt weer...

Maar ik houd ook iedere keer mijn hart vast...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:51

Ik wil je niet ongerust maken, maar het veulen van de buurvrouw van mijn ouders is hier in de buurt op het weiland door bliksem geraakt.
De kans is zo verschrikkelijk minimaal en ze had zoveel hoop op het veulen gevestigd en dan zal je net zien Verdrietig

Carmentjuh
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-06-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:31

wij wonen ook aan het spoor!!!
en wij hadden twee pony'tjes op wij staan maar 1tje werd getroffen door de bliksem!!! waarschijnlijk was het via een hek maar het beestje is later wel overleden!!!
ik wil je niet ongerust maken het kan natuurlijk ook goed gaan en als het een groot veld is enzo een paard red zich wel helemaal als ze met heel veel andere paarden zijn duzz!!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 21:54

wij hebben gelukkig geen hek (geen schrikdraad in ieder geval) maar een sloot er om heen. brr.. nu gaat het alweer onweren.. ik vind het maar niks :S

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 23:38