helemaal vast op links....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

helemaal vast op links....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 17:56

hoi!

een meisje bij mij in de les van de ponyclub valt elke keer van haar pony af, dus zou ik hem een paar keer rijden. maar met rtijden pakte ze helemaaal vast op links. ik kon spelen wat ik wilde maar ze liet echt niet los. ik kreeg die pony al met moeite op een normale volte en stelling gaf ze dus al helemaal niet..... ze gaat ook heel erg op je hand hangen en dat begon na 3 kwartier erug pijnlijk te worden.ik ben dat ook helemaal niet gewend zo'n pony mijn eigen pony is zo'n lieverd Tong uitsteken IK hoop dat jullie tips hebben voor me maar spelen lukt het heel erg moeilijk....

(L)



Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:17

Hoi!

Als een pony vast zit aan een kant, moet je juist die kant loslaten, anders worden ze alleen nog maar vaster aan die kant. Hou je buitenteugel erbij en rij je pony op het binnenbeen.
Ook moet je de pony geen kans geven om te gaan hangen, dat doe je door meer been te geven. En natuurlijk niet je handen vast zetten, maar ontspannen. Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:36

Zelf meer druk vragen om de rechterteugel en vooral niet terug gaan trekken. Heel goed je linkerbeen erbij houden. Een paar dhoudt van op een kant, omdat hij die andere kant niet aan wil nemen, dus daar moet je aan gaan werken. Dus ook op de rechterhand je rechterteugel goed aannemen (ookal is dat dan je binnenteugel) en heel veel linkerbeen.
Het kan wel even duren voordat hij dan echt rechts aan gaat nemen en daarbij links los gaat laten. Let erop, dat het paard wel recht blijft lopen, dus niet naar rechts laten kijken. Echt stelling naar links zal niet meteen echt lukken, maar met heel veel binnenbeen moet er wel verbetering in komen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:56

Dat had ik dus ook met Lous, en ik reed heel veel kleine voltes.
Verder moet je proberen de druk op je buitenteugel te zetten, en je
binnenteugel te ontspannen.
Bij mij gaat het nu heel goed, al word ze soms nog erg sterk.
Veel succes!

snowie
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: amsterdam

helemaal vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:20

Een trukje wat bij mij in het verleden goed heeft geholpen is het volgende:
Ga met je linker hand naar voren neem de teugel kort en houd hem omhoog naast het hoofd richting oor, speel zacht een paar keer met je vingers en je zal zien dat de pony het bit gaat afkauwen, het zelfde kan je doen als je voor de pony gaat staan neem de teugel vast even voor de bitring draai je hand naar buiten en met je vrije hand druk je zachtjes de hals van je af , je zal zien dat hij in gaat buigen, doe dit op beide kanten
succes

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:47

de pony houd vast op links omdat hij zijn linkerachterbeen niet onder de massa wil brengen. je kan voor de gein eens kijken als de pony galoppeert op de rechterkant en je staat er recht achter dan zal je zien dat zijn achterhand meer naar binnen is dan zijn voorhand en rechtuit galopperen is op deze kant vaak moeilijk. je kan dit probleem oplossen door zoals je net al zei goed te spelen met je linkerhand maar wel duidelijk! vragen. niet vasthouden want dan blokkeer je het achterbeen en dan maak je het probleem erger. verdr vooral met je buiten teugel je paard laten nageven. in het begin geen stelling vragen maar eerst naar beneden rijden en dan met je been!!! stelling vragen. geef veel linker been. je zal merken dat als je een schopje met je linker been geeft hij in je linker hand los laat(eventjes dan Haha! ) dus tijdens het rijden veel linker been op rechts naar beneden zetten en met links losmaken (al vragend). verder op de rechterkant veel rechte lijnen rijden en niet te veel stelling vragen (wat je gauw geneigt bent te doen omdat het "zo lekker aanvoelt" maar dan kan hij alleen maar zijn linkerbeen weg zetten) en linksom eerst naat beneden zetten dan in de hoeken LICHTE stelling vragen en als je een volte rijd goed je buiten hand erbij houden om hem rond te houden en met je linkerhand stelling vragen. Wil je meer weten kan je me altijd een pb-tje sturen.
gr musje Knipoog

Anoniem

Re: helemaal vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:05

snowie schreef:
Een trukje wat bij mij in het verleden goed heeft geholpen is het volgende:
Ga met je linker hand naar voren neem de teugel kort en houd hem omhoog naast het hoofd richting oor, speel zacht een paar keer met je vingers en je zal zien dat de pony het bit gaat afkauwen, het zelfde kan je doen als je voor de pony gaat staan neem de teugel vast even voor de bitring draai je hand naar buiten en met je vrije hand druk je zachtjes de hals van je af , je zal zien dat hij in gaat buigen, doe dit op beide kanten
succes


????????, het probleem zit helemaal niet in de mond, het zit in het achterbeen. Paard wil het rechterachterbeen niet onder de massa zetten, paard houd niet vast, wil rechts niet aannemen. Met spelen in de hand spoel je hem van het bit af, dat is 5 minuutjes fijn, daarna word het alleen maar erger. Het probleem in het achterbeen zoeken en niet in de hand.

snowie
Berichten: 13
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: amsterdam

helemaal vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:17

Heb je er nooit van gehoord dat het in verbinding staat met elkaar, als hij voor vast houd doet hij dat automatisch ook achter.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vidya en 51 bezoekers