De paardenmarkt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

De paardenmarkt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 17:51

Wat is dat Afschuwelijk Boos!

Nou ik en me schoonzus gingen er vandaag heen...om kwart over 7 weg van huis (fietsen) Gaaaap maarja....
Daar aangekomen , werden al die paarden in van die vakken gezet...nou die beesten zien er niet uit! een enkele is nog wel mooi enzo...
Eentje stond er gewoon met een bloedneus...maar als je daar je paard/pony neerzet moettie eerst langs de DA...
Dus ik en karin (mijn schoonzus) naar die DA en toen ging karin met hem in discussie...
Over hoe die dit nou goed vindt , die paarden bloeedde en hij laat ze doorlopen...
Zegttie ik kan een paard maar op 1 ding afkeuren en dat is alssie een been mist Verward
Nou ja Boos!


Ik en me schoonzus stonden bij een paard te knuffelen waarvan de handelaar een hele aardige man was...
Het paard zou 3 jaar zijn en had 1 maanoog wat een schatje! Lovers
Ik was opslag verliefd Lovers Lovers *ik weet dat dat niet goed is Scheve mond *

Nou die mensen daar kenne dus eg geen normale halstertouwen , het is gewoon een touwtje...

Nou en toen gebeurde het...

De paarden begonnen naar elkaar te trappen , en ja zo'n touwtje houd niet dus de meeste paarden liepen los in dat vak Frusty zegt er zo 'n klote klerel tegen mijn schoonzus ''ja ga jij er in en pak ze ff''
Maar natuurlijk ga je niet door al die trappende paarden lopen Scheve mond
Dus zij zegt ''doe ut zelf!'' nou toen kreeg dat paard een keiharde trap en toen zegttie man ''ja en dat is allemaal jou schuld'' Nou me schoonzus wou hem zo aanvliegen , want die man probeert je gewoon een schuldgevoel aan te lappen Scheve mond Toen ben ik er maar effe tussen gekomen want anders was het oorlog geworden }>

Nou alle beessies weer vast...gebeurde het weer , maar ik was weer lekker met dat paards aan het knuffelen toen zijn halstertouw ook brak Verdrietig
Ik snel aan zijn halstergepak en het stukje touw weer vastgeknoopt Scheve mond
Maar de rest van de paarden liepen dus wel los...athans een paar...dus hun gingen elkaar weer trappen , en die klote handelaren maar lachen , zegt er 1 ''ja trap hem , dan kendie gelijk nar de slacht issie ook wat goedkoper'' ik werdt eg zo boos!!!
Ik moest gewoon huilen...hoe kunnen mensen dit nou zeggen???

1 ding is zeker ik ga er noooooooooooooit meer heen!
Wat is dat erg Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen


Wat vinden jullie hier nou van???

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:59

Ik ben ook eens op een paarden markt geweest. Paarden die met stokken worden geslagen, veulens die aan hun staart de trailer in worden getrokken, niets voor mij dus.
Die handelaren geven volgens mij ook niet veel om hun paarden, als ze ze zo behandelen. Hopelijk krijgen die paarden nog een goed baasje. Scheve mond
En echt belachelijk wat die handelaar tegen je schoonzus zei!!! Boos! Wat denkt die poedersuiker vent wel niet?! Boos!

Die dierenarts daar zit ook een schroefje bij los volgens mij? Boos!

Bah ben me helemaal aan het kwaad maken.

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:00

zo gaat het echt niet op elke paardenmarkt hoor
Ik ben nu zo'n 7 keer naar de paardenmarkt in enter geweest ( klein gehucht hier in de buurt ) en daar stonden geen trappende paarden enz( niet voor zover ik heb gezien ) .
Er stond wel een heel mooi 2.5 jarige kwpn hengstje te koop voor maar 900 gulden , mijn vader was helemaal verliefd op het dier en wou het kopen , maar ik vertrouwde het niet door die super lage prijs.( koop ging dus niet door )

Wel stond er een shetland mama met veulen waarvan het veulen helemaal aan de kletter ging toen er een groot karrepaard langs ging.
Haha het veulen sprong zo bij mijn broertje ( toen nog in de buggy) op schoot...
dat was het begin van de paardenliefde van mijn broertje Lovers

Nu ik er aan terug denk , zal de eerste volgende keer weer eens gaan Clown

T korte Eigetje!!!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:15

Is het niet zo dat die 'mensen' op de paardenmarkt dat expres doen dat die paarden er zielig uitzien enzo? Dan kopen mensen toch eerder, omdat ze 't zielig vinden? Boos! Dacht zoiets gelezen te hebben... Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 21:37

Nou ik vondt het eg stom als ze dat doen.....
Schoften zijn het Misselijk Misselijk

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 00:24

ja paardenmarkten zijn meestal vreselijk
ik ebn toen ik klein was een keer geweest in utrecht
het enige wat ik me kan herineren dat een gozer een paard ging 'uitproberen' hij had geen zadel en geen hoofdstel dus moest het maar met een touwtje in zijn mond !!!!
echt dat vergeet ik nooit meer, dat paard bloeden toen die gozer eraf stapte, het was gewoon zielig
groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:34

Kais schreef:
Is het niet zo dat die 'mensen' op de paardenmarkt dat expres doen dat die paarden er zielig uitzien enzo? Dan kopen mensen toch eerder, omdat ze 't zielig vinden? Boos! Dacht zoiets gelezen te hebben... Scheve mond

Lijkt me niet. Paarden gaan op een markt lang niet allemaal naar de slacht en dan moeten ze dus bruikbaar zijn. En dan kopen de mensen liever nog altijd een paard dat er gezond uit ziet en niets mankeert. Taferelen zoals hierboven beschreven (her)ken ik gelukkig niet. Ik ga alleen naar Hedel paardenmarkt in november, en de paarden zien er daar goed uit, hebben zelden verwondingen, tenzij opgelopen op de wagen of zo. Ze staan niet in vakken maar vastgebonden aan touwen, naast elkaar. Mensen kunnen er voor en achter langslopen. Als ze beginnen te trappen naar elkaar, komen handelaren ertussen want dat willen ze niet hebben. Ik ken ook een handelaar die er wel eens paarden verkoopt (van hem heb ik zelf al verschillende paarden gekocht) en hij gaat er overigens niet tussen staan. Bang dat z'n paard getrapt wordt. Ook RAdonja, die ik op de markt gekocht heb, stond niet tussen de andere paarden vast.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:49

De Zuidlaardermarkt is leuk, niet zielig!!! Ik weet ook zeker dat ik er ooit eens een veulen zal kopen. Er lopen af en toe best goede paarden rond, ik ken iemand ide heeft een 5-jarige gekocht en een jar later werd die ster.
Je kunt er goedkoop een paard kopen, je neemt zeker een risico, 95% mankeert wat, maar met een goed oog is een veulen nog wel te doen.
Ik wil later graag een sportpaard, en die komt niet van de Zuidlaardermarkt, daar betaal ik dan gewoon die 15.000 gulden voor, maar een veulentje om op te zien groeien, dat lijkt mij leuk, en die hoeft dan weer niet zo duur te zijn, en op de zuidlaarder heb ik vele mooie en op dat moment ook goede veulens gezien.
Prachtig daar, om 5-6 uur aanvoer, daarna die paarden tussen de massa, en dan het voorrijden/tonen aan de hand op een klein stukje gras, gewoon fantastisch. Ik heb er ook al met verschillende handelaren gesproken, en ik ken mensen die elk jaar symbolisch 1 veulen naar de Zuidlaarder Markt brengen, dus dat is echt leuk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:14

De paardenmarkt bij ons in Joure alt op zich nog wel mee als je dit leest...
Ze staan er niet mooi bij, maar de eigenaren zijn heel wat fijner. En er zitten soms echt hele mooie paarden bij, ben dan eigenlijks wel beneiuwd wat die dan zou mankeren.... Scheve mond

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:33

nou sorry hoor maar een beetje paardenhandelaar moet leven van het verkopen van paarden dus die zien er echt wel goed uit ik ben ook een keer mee geweest om een hele dag te helpen op de zuidlaardermarkt en het is verschrikkelijk wat wij allemaal naar ons hoofd hebben gekregen dus de bezoekers zijn ook een hele grote oorzaak!!!
En dat slaan met stokken dat doen oude mannetjes die bijna dagelijks markten bezoeken en dat deden ze gewoon zo vroeger en ze zijn niet anders gewend. Maar ik vind het een grote onzin dat er zoveel kritiek wordt geleverd op markten en denk ook eens aan de mensen die er van moeten leven die staan de dag er voor de hele dag te poetsen en te wassen en een veulentje wordt er ook op een bedrijf niet echt zachtaardig op een kar gezet omdat ze dat gewoon niet willen maar ze moeten wel!!
En echt niet alle paarden belanden bij de slacht!!Ik kan me hier echt boos om maken

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:55

je hebt mensen die slecht zijn voor de paarden en dan ziet het er dus zo uit.
zielig!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:37

2 paarden bij ons op stal zijn als veulens gekocht op de zuidlaren markt 1 bonte shetlander en een fjord beide zijn helemaal goed en heel lief.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Babootje, Brandje_04, dblijham, geertje3, Jessica_1998, MallyBelly, marte_kandia, meniekske, Muga, Nimby, Pastis, Witje2, xRoossie95, YvonneV, zoedeloe en 111 bezoekers