Een heerlijk middagje op de manege...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 20:05

Moet het ff kwijt omdat ik nu weer helemaal opgeladen ben! Gisteren liep ik om allerlei suffe redenen half te flippen, maar vandaag is het echt 180 graden anders. Wat een middagje paard wel allemaal niet met je kan doen... Lachen

Ik was om 14.30 al op de manege, waar het heerlijk rustig was. Binnen waren ze de bakrand aan het schilderen voor de Hackneykeuring van zaterdag, buiten liepen de manegepaarden en -pony's heerlijk in de wei. En Leys hinnikte zelfs toen hij me zag!

Eerst lekker lopen tutten, toen een half uurtje rustig gelongeerd (het was tenslotte zijn vrije dag) en toen mocht hij nog een half uurtje los in de paddock. Ik had verwacht dat hij wel alle kanten op zou stuiteren, maar hij stond me aan te kijken van: 'is het nou de bedoeling dat ik gek ga doen of ga rollen ofzo?'. Uiteindelijk heeft hij nog wel een beetje lopen stuiteren en stofhappen, maar de pony's in de wei waren veel interessanter en er werd dan ook veel over en weer gehinnikt. Ondertussen Prisca in Engeland jaloers gemaakt door haar te sms-sen dat ik heerlijk in het zonnetje naar een spelende Leys stond te kijken, waarop ze terugmailde dat ze 'm nu al miste (Pris, je leest dit vast wel ergens: nog een paar daagjes!).

Daarna nog een uurtje in het zonnetje staan kletsen met een stalgenootje dat ook met haar paard aan de hand buiten stond. Onze paardjes vraten ondertussen elkaars halster/hoofdstel bijna op. Heb nog even heel hard staan lachen (sorry Leys!) toen Leys met z'n neus het stroomlint raakte, hij keek me toch een potje suf en hij stond helemaal te snurken! Ben nu ook best wel rood in m'n gezicht van het zonnetje, maar het was heerlijk en Leys stond ook zichtbaar te genieten...

Toen nog ff heerlijk met de beentjes onder de koude douche en toen mocht Leys z'n schone stalletje weer in. En Karin de file in, want exact tussen de manege en m'n huis stond 7 km file op de A27 (dat hoorde ik net toen ik de snelweg op reed, normaal neem ik de ringweg...). Maar dat boeide me verder niet, want mijn humeur was weer toppie, dankzij Leys! Lachen

Hadden we het laatst niet over de therapeutische invloed van paarden? Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 20:58

Fijn is dat he? Dat paarden je zo op kunnen peppen. Alleen is het bij mij vaak andersom Verdrietig Verward

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:21

zeker een heerlijk dagje!!!echt leuk dat jij en leys zo goed samen kunnen.
heerlijk hoor.....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 12:23

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed klikt. Erg fijn dat je weer zoveel plezier in je leventje hebt met een paardje.

Barley kan me ook ooit zo opbeuren. als ik me vervelend voel dan ga ik naar haar toe. Als ze in de wei staat laat ik haar lekker staan en kijk ik gewoon naar haar. Dat zijn zulke geweldige momenten.

Wat zijn paardjes toch geweldig nietwaar.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 12:32

ik krijg altijd een heel fijn gevoel in mijn buik als ik Joopje zie, in de wei ofzo. Hij is (nog ff iig) van mij! Genieten is dat... Vandaag stond hij helemaal alleen in de wei, toen heb ik een beetje comfrey voor hem geplukt, hap slik weg en verder gras eten. En ondertussen op mij letten... Geweldig beest!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 16:58

Leuk dat het zo goed tussen jouw en Leys! En idd het is geweldig mooi weer dus extra genieten bij de paardjes! Party!! Party!!

Ben net terug, heb priveles gehad, is wel erg vermoeirnd hoor met dit weer Gaaaap
Maar Bassie had er zin in! Die ging lopen racen, gek beest iedereen is sloom en hij moet zich weer uitsloven *zucht*
Het shabrakje wat onder het zadel zat kon je na dat uur uitwringen en nog had hij er niet genoeg van, want ik was aan het uitstappen en er valt verderop iets op de grond, stuift ie der in volle galop vandoor!! Lag er bijna naast ging nog net goed!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 23:09

Heerlijk is dat hè? Nog niet eens alleen het rijden, maar het hele 'gedoe' eromheen, gewoon lekker met je paardje bezig zijn! Lachen

Vandaag was ook weer zo'n dag, ik ben van half 3 tot half 10 op de manege geweest, bijna een complete werkdag! Eerst lekker gepoetst, toen een uur les gehad, toen nog ff lekker een half uurtje los laten lopen in de zandbak en daarna onder de kouwe douche. Daarna nog een uurtje naar de ponylessen zitten kijken onder het genot van een tosti, en toen kwam Carla op het idee om O'Neill in de wei te zetten: of Leys er ook bij mocht... Even Prisca ge-smst (tja, 't is toch haar paardje...) en die vond het geen probleem. Dus toen hebben we nog even heerlijk een uurtje naar een stel grazende en dollende paarden gekeken, leunend over het hek, met in de verte een steeds verder ondergaande zon... Op zulke momenten is het leven zoooooo mooi! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 23:47

Ja het kijken naar paardjes vind ik ook schitterend! En poetsen geweldig bijna nog leuker dan het rijden zelf! Als 'mijn' pony iets leuk vind geniet ik daar extra van!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:13

Ik vind mijneigen paard ook fantastisch....of ze nou graast, rent, over haar stalduer kijkt...ik vind het allemaal prachtig.
Dat heeft iedereen wel geloof ik......maar dat maakt het er niet minder leuk op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Bloemetje75, LaDonna75, mika11 en 122 bezoekers