Volmaakt bestaat niet....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 08:12

Na het lezen van het onderstaande stuk, (uit in de strengen van 20 maart 2000) raakte ik zo van onder de indruk, dat ik het rijden helemaal weer zag zitten op Raldi. Maar het mocht niet zo wezen dat ik op Raldi mocht rijden. eerst het stukje maar lezen:

Of ANky maar even een handtekening wil zetten. achterop een t shirt, op een cap, op een foto. een radiointerview wil doen. haar kledinglijn nog even wil promoten voor de buitenlandse pers. voor de engelse televisie wil verschijnen en voor de NOS televisie. En een interview wil geven, liefs exclusief. En nog een. Of ze haar nieuwe muziek ban wil luisteren. NU! HEt is pas iets na 21.00 uur, ze heeft nog een half uur voordat ze Joker moet gaan rijden. NOg eten? Dan maar niet!
"dit is indoor Brabant, je weet toe hoe Indoor Brabant werkt voor jou" zei SJef kortaf.
Indoor Brabant is pas een dag aan de gang en ANky heeft al twee dagen in 1 gepropt.
De volgende dag lukt het niet erg met het oefenen met Bonfire met de nieuwe muziek. ANky is haar gevoel voor timing wijt, weet het niet meer. De tribune zit afgeladen vol omnaar de oefende dressuurruiters te kijken. En dat terwijl er in de andere hal een internationale 140 m-rubriek aan de gang is. Van Anky wordt er geen pas gemist. Daarna met Bonfire opdraven voor de veterinaire keuring. Vervolgens de hele middag om de haverklap zelf opdraven voor het Rabobank Talenten plan. Aan het eind geeft ze nog een show. San Junior voorbereiden voor de lichte tour. een praatje hier en daar, een paar handtekeningen.
ANky heeft migraine. ze trekt zich terug in de vrachtwagen, met stevige hoofdpijn pillen. een vertrouwd middel omtot zichzelf te komen. ze probeert even te slapen.
daar komt jouw volvo anky, hebben ze in de stal gezegd toen bij de opbouw de auto binnenkwam. Net alsof dat vanzelf sprekend is. Of het vanzelf gaat. of een overwinning niet elke keer weer opnieuw verdiend moet worden. ze ervaart steeds meer druk. steeds meer verplichtingen. en steeds meer mensen om haar heen die nuwel eens iemand anders zouden willen zien winnen.
opnieuw beluistert anky haar nieuwe muziekband. eindeloos opnieuw loopt de lijnen van haar proef. net zolang dat de migraine iets zakt. en haar zekerheid terugkeert. ze herkent de nuances weer. De nuances van de muziek die iets beloven. die elke pas aangeven elke verandering. dan rijdt ze 's middags met Gestion bonfire naar binnen. ze staat op scherp. bonfire staat op scherp. dit paard geeft meer dan hij eigenlijks kan. dit is bonfire. welke problemen had je onderweg zal er later aan haar worden gevraagd. geen, zegt ze. dit is anky. dit is het ultime paar. dat de geschiedenis in zal gaan als volmaaktste voorbeeld van de relatie tussen mens en paard die er ooit bestaan heeft. daarom krijg je een dichtgeknepen keel en tranen in je ogen als je hen ziet rijden. volmaakt bestaat. bij anky en bonfire.

na het lezen van het bovenstaande stukje besloot ik weer fanatiek aan de gang te gaan met raldi. de laatste tijd was ik een beetje depri, en zag het 'raldi' gebeuren niet zo zitten. Raldi is zo anders.

ik ging gisteravond naar rallebal toe. Hennie (de eigenaar) was met raldi aan het lopen in de bak. Ik vond het vreemd. Ik liep dus nog hard nahijgend van het skaten en nog met m'n walkman op de manege binnen.
"KIm, ben je doof ofzo?"
ja, af en toe..
"raldi heeft een ernsitge vrom van koliek, veearts komt zo.
Grond trok onder mijn voeten vandaan, bloed steeg naar m'n kop, en de wereld draaide om me heen. het zou toch niet weer gebeuren...

veearts kwam, ja ernstige vorm van koliek. om de 2 uur spuiten.

die nacht ik samen met Hennie en nog 1 van het bestuur in de kantine zitten waken.

Wat bleek nou waarom ze koliek had. momenteel hebben we slechte kwaliteit hooi. we kunnen nietbeter krijgen vanwege die MKZ. geen enkel boer wil ons op het erf hebben. de paarden eten het niet en gaan met lege maag het land in en daar vreten ze zich te barsten, zodat ze 's avonds ook niet zoveel hoeven te hebben.

raldi heeft een zwakke maag en we hebben het langzaam opgebouwd.
komt het nou dat danielle en ik nooit meer rijden? komt het door mij dat ze vergaat van de buikpijn? goedsamme, alsjeblieft niet weer!
de hele nacht ik opgebleven. ben nou net thuis. ben nou een dwijl. ik ga zo naar bed, of ik kan slapen weet ik niet. vannacht moeten we weer waken.

wat heb ik dat beest aangedaan.


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:20

Jeetje , wat een verhaal. Je moet het niet zien dat het jouw schuld is dat ze koliek heeft. Ga goed voor haar zorgen en verwen haar maar goed!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:34

wat heb jij dat beest aangedaan?
Uit dat stuk kan ik niet opmaken dat JIJ voert, dus

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 08:47

Kop op hoor...volhouden. Het is wel duidelijk dat jij dat paard niets hebt aangedaan!
Bij ons wordt ook zo geweldig gevoerd (en niet alleen ivm MKZ helaas) en mijn paard heeft 4 x koliek in een half jaar gehad. En maar bergen geld betalen voor die pension.
Maar het komt vast weer goed met Raldi, even doorzetten!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:09

Jeetje.. wat een verhaal.. ik hoop dat het gauw wat beter gaat met Raldi. Ik vind dat jij jezelf niets moet verwijten, want dat is echt niet iets waar je wat aan kunt doen. Wat hooi betreft, ik weet niet of het bij jullie ook zo is, maar hier zit een ruitersportzaak in de buurt die hooi verkoopt aan voornamelijk vaste klanten. Is er bij jullie ook niet zoiets? Misschien zou je eens kunnen informeren (mocht je dat nog niet gedaan hebben) Veel succes en sterkte toegewenst. Liefs, San

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:14

Jeetje Kimmy, wat een nare toestand! Maar je moet jezelf echt niets verwijten hoor.

Je kon Raldi gewoon nog even niet hebben na de ellende met Hickory, dat zal niemand je kwalijk nemen.

Ik vind het heel erg voor je, dat net nu je besloten had om het toch met Raldi te proberen, je nu weer geconfronteerd wordt met een ernstig ziek paard. Maar voel je in godsnaam niet verantwoordelijk!

Ik duim voor je dat het goed komt met Raldi.

Sterkte, Mieke

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:25

Jeetje wat erg, maar ik vind ook dat jij er niks aan kan doen, Raldi is niet ziek geworden door jou. Heel veel sterkte met hem, en laten we hopen dat die MKZ nou heel snel over is.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:52

Ik hoop dat Raldi snel beter wordt! Het is niet jou schuld het is de schuld van de boeren die geen hooi willen geven. Dan moeten jullie wel slechter hooi nemen. Dus het is zeker niet jou schuld! Denk dat nooit, dan wordt je alleen maar gek(en neem het gerust aan want ik kan het weten!) Haha!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 10:43

Je MAG jezelf NIKS verwijten hoor.....echt jij kan daar echt niks aan doen.....ben het ook helemaal eens met Stef....JIJ voert toch NIET!!!
Ik hoop zo dat het allemaal weer goed komt met Raldi....veel sterkte meid, en kop op..geen verwijten naar je zelf toe hoor Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 11:13

Inderdaad ik heb niets meer toe te voegen.

ik voel de wanhoop uit je verhaal en wordt er verdrietig van. Maar je zorgt toch juist heel erg voor Raldi. Je leeft toch heel erg mee.
je kunt dus echt niets meer doen en je hebt 'dat beest' juist iets goeds aangedaan dat jij ervoor gaat zorgen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 11:57

Hey Kimmy niet jouw schuld hoor niemand zijn schuld.
Wat Sanne zegt vind ik wel heel erg kort af het is de schuld van de boeren blabla.
Moeten die dan het risico lopen dat eht hele bedrijf geruiomd moet worden? erg kortzichtig van je Sanne.Kim kun je niet een klein stukje af zetten voor Raldi?
Of dat ie tussen de middag een paar uurtjes naar binnen gaat.
sommige paarden zijn inderdaad erg koliek gevoelig.
Ik hoop dat het nu weer een stuk beter met 'm gaat
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-01 14:01

bedankt voor jullie reacties.
Ben nogsteeds een dwijl. ik zit mijn tijd maar eventjes uittezitten hier op bokt. ik kreeg net telefoon dat het slecht ging met ral. dit lijkt allemaal zo onwerkelijk. het kan gewoon niet.

ik moet er eigenlijks naar toe. maar ik durf absoluut niet. ik kan geen paard zien lijden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:06

Kimmy,
Ik snap dat het heeeel moeilijk is, maar ik zou zeggen ga erheen!
Ik hoop dat het goed komt (misschien wel door jou!) en aaaallllsss (hoop het absoluut niet) als het fout gaat kun je jezelf geen verwijten maken. Dat je niet geholpen hebt enzo.
Maak het goed met Raldi en probeer 'm te helpen.
Heel veel sterkte!
Groetjes petra

:evaw:

Ineke2

Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:25

Alles is hierboven al gezegd. Het is jouw schuld echt niet, jij kunt er niks aan doen dat ze nu met die MKZ alleen maar slecht hooi hebben. Heel veel sterkte en ik hoop dat Raldi er weer bovenop komt, dikke knuffel aan hem.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:38

Het ligt niet aan jou.
nat stro geeft hem toch wat te knabbelen (als ie weer mag!) of luzerne. dat helpt hem misschien strakjes.

even rustig aan, maar onthou dat het niet jouw schuld is.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 17:09

Hoezo moet er iemand schuldig zijn dan? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat onzin is. Net als met mensen, worden paarden ook wel ziek of krijgen ongelukken. Kan gebeuren. Het is natuurlijk naar dat het Raldi overkomt. Maar niet direct bij de pakken neerzitten hoor! Ik heb wel eens hele erge zieke paarden die maar 10& kans hadden op volledig herstel, helemaal beter zien worden. Je weet het nooit. Koliek komt vaker voor en is idd gevaarlijk. Maar nogmaals, niet direct afschrijven...
Succes ermee en geef Raldi maar een knuffel! Party!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 17:15

Wat vervelend voor je, Kim.
Ik weet niet wat ik verder nog moet zeggen, ben het helemaal met de rest eens.
Heel erg veel succes

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 21:11

Sanne!!!!!!!!!
schuld van de boeren?!?!?!
doe normaal, zeg dan tenminste dat de overheid in Engeland de schuldige is.
die hebben geen goede maatregelen genomen wat betreft mkz, mkz komt naar Nl, hier overheid wel goede regels, oa niet bij boeren het erf op, dus ook geen hooi halen bij boer, paard krijgt slecht eten, paard koliek.

kan niemand echt wat aan doen, trouwens gebeurd is gebeurd, kan je toch niks meer aan veranderen,doe normaal, echt waar Sanne, de boeren lijdden er juist onder, iedereen!!!!
ook de paardeneigenaars.
ook haar paard dus en dat allemaal door die k*t-mkz.
kbaal er verschrikkelijk van en dan moet jij ook nog zo gaan reageren Sanne.
dom.

kweet niet wat je met dat andere paardje heb gehad Kimmy, maar dit is jouw schuld toch niet, ook al was je er geweest, hij had het toch wel gekregen, er was toch niks veranderd.

kop op Kimmy en voel je niet schuldig, daardoor voel je je alleen maar rottiger en diegene die zich nu erg rot voelde is je paardje en die moet je maar lekker gaan verwennen op de manier zoals dat nu mag.

hoe is het trouwens nu met haar of hem?
_________________
Je bereikt met je paard meer met liefde en geduld dan met een zweep en sporen ed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chrystal-gek op 2001-05-18 22:17 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, dierenfan, djinnie, DotBot, Miiej, OmgiliBot en 57 bezoekers