Serieus bericht :-)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 22:37

ikkeum .... had eigenlijk een vraagje .... ikkeum vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo vreselijk ( qua uiterlijk ) maar ik schaam me altijd ! Ik kijk altijd naar beneden en hou er niet van om mensen aan te kijken omdat ik me op dat moment zoooow leluk vin en dus mijn gezicht wil verbergen. Dom he, slaat nergens op maar veel zelfvertrouwen heb ik gewoon niet, ook al probeer ik mezelf 'moed' in te spreken ....

Graag serieuze reacties, omdat ik er tog wel mee zit Verward Verdrietig Lips are sealed

O yeah ... If you don't like me, sue me ...


Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-01 22:38

o jah, ik wou graag wat 'advies' hebben, misschien dat meer meidenjongens dit hebben ??? Ook baal ik vaak van mezelf en vind ik mezelf hartstikke dom en leluk en ben ik egt depri ... zielug geval ben ik ook Verdrietig

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 06:52

ik heb vroeger een behoorlijk minderwaardigheids complex gehad. Aangezien ik op school altijd het pispaaltje was.
Tja, echt tips heb ik niet voor je, ik ben er denk ik overheen gegroeit ofzo

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:01

Dit hoeft toch niet op het onzin forum, aangezien het geen onzin is. Maaruh, ik weet het ook niet, heb ook heel lang een minderwaardigheidscomplex gehad, was eerst heel zeker van mezelf en toen juist helemaal niet meer, ben er inderdaad zoals stef al zei, er eigenlijk overheen gegroeid, denk dat het ook wel hielp dat ik om de zoveel tijd te horen kreeg dat ik niet lelijk dom en wat dan ook was, niet dat ik ze(mn vrienden fam ect) geloofde, maar het heeft wel geholpen denk ik. Dusse, gewoon volhouden, doen wat je leuk vindt, en probeer er niet op te letten dat je naar de grond kijkt, dat maakt niet uit, doen zoveel mensen, probeer meer op je omgeving te letten, en dan niet perse de mensen, dat lijdt af en let je gelijk ook wat minder op jezelf.
En nog ff voor de duidelijkheid, je bent dus geen zielig geval!
_________________
I'm old enough to know, and young enough not to care

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ylva op 2001-05-11 10:02 ]</font>

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:26

Voel je je beter als je weet dat bijna iedereen zo'n periode heeft. Het hoort echt gewoon bij het leven. Het is wel zonde, jammer dat het zo is. Want je vergeet te genieten. Het is moeilijk je niks van anderen aan te trekken. Dat moet je leren. Je moet trots zijn op jezelf, van jezelf houden. En vooral denken, waarom zou ik me ongelukkig voelen om hoe ik denk dat anderen me zien. Dat is niet belangerijk, het is belangerijk dat jij weet dat je een goed persoon bent. Veel nadenken, en misschien is praten met iemand die je vertrouwd. Veel succes en geluk
Knipoog Je komt er vanzelf


Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 12:47

nou ik heb geen problemen op school ofzo maar ik had ook zo'n gevoel dat ze het allemaal over me hadden, maar dan moet je lekker vrolijk zijn, en iedereen in je vrolijkheid betrekken, als je snapt wat ik bedoel. ik sta helemaal niet bekend als een verlegen tiep, maar als een ehm... hoe zeg je dat, melige vrolijke meid, en niemand roddelt meer en dat gevoel heb ik ook niet. groetjes

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:35

gewoon genieten en niet naar andere luisteren alles gewoon van de positiefe kan bekijken. ik hoop dat het leuk en hou je hoofd omhoog en doe gewoon lekker aan alles mee

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:40

ik had in de eerste en de tweede ook zo'n heel erg minderwaardig heidscomplex omdat ik best wel gepest werd maar toen ik in de derde in een hele leuke klas kwam ben ik wat losser gekomen en werd ik vrolijker en toen gingen de jongens naar me fluiten
ik heb nog steeds wel een beetje een minderwaardig heiscomplex maar veel minder

je kunt haast geen tips geven want je moet het bijna allemaal zelf oplossen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:10

ergens is het toch ook normaal dat je niet 24/7 over jezelf van de toren blaast? Ik bedoel, een beetje ingehouden en onzeker over jezelf is juist normaal (denk ik).
Ik dacht vroeger altijd dat ze me een verwend kreng vonden, me niet uit konden staan enzo, maar ik bedacht me toen ook dat als ze zo kortzichtig waren, dat ze (wie zijn ze eigenlijk?) lekker met zich zelf mochten spelen. Mensen die je niet nemen zoals je bent zijn je niet waard... Klinkt heel positivo, maar dat ben ik ook niet altijd.
Ik heb bijv door het vele paardrijden hele witte benen. Trok nooit een rokje aan omdat ik ALTIJD werd afgezeken. VAndaag gewoon weer mijn rokje aan, ze kunnen het bekijken, tis veels te warm om hem uit te laten. En helemaal geen negatieve reacties. Boeiend of mijn benen wit zijn of niet...
Je meot altijd onthouden dat je jezelf moet zijn, dat is de enige waarmee jij kan leven, de anderen hoeven niet met jou te leven, dus waarom je aanpassen aan de rest? 't Is echt ehel belangrijk dat je gewoon bent wie je bent, doet wat je doet en je niet al te veel aantrekt van anderen. Je moet wel rekening blijven houden met anderen, maar je moet je niet volgens hun normen en waarden gaan gedragen, dan cijfer je jezelf weg, en dat kan nooit de bedoeling zijn!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:07

hoi!
ik ben ook onzeker, en ik denk dat heel veel dar alst van hebben. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar veel 'pubers' hebben dit, Ik vind emzelf ook absoluut niet knap en zie alleen de slechte dingen, maar het helpt wel als je dan ziet dat een heel knap meisje ook zo over zichzelf denkt. Het probleem bij mij is dat ik dus bij iemand die heel knap of zelfverzekerd is ik helemaal niks durf te zeggen(vooral niet als het een leuke jongen is Haha! ) . probeer gewoon alsje in de spiegel kijkt de goede punten te zien en onthou: je vriendinnen en familie houden van je om dat je ene mooi innerlijk hebt en dat si veeel belangrijker. suxes!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:13

net wat viera zegt ja!

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:29

ik ben nooit echt onzeker geweest om de simpele rede dat het me nooit iets heeft kunnen schelen wat anderen van mijn uiterlijk vinden. het opvallende is dat die instelling er altijd voor zorgde dat ik vrij zeker overkwam op anderen en dus nooit een pispaaltje werd. het enige advies wat ik je kan geven is dus.trek je niets aan van mensen die niet om je geven, noboddy's perfect. makkelijk gezegt, maar ik weet dat dit heel moeilijk is.

i never found the golden town but i learned my lesson trying.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:34

ik neem het altijd voor vrienden op en dan gaan ze mij uitschelden (zelden trouwens) dat is wel eens voor gekomen en toen ben ik blijven lachen en gaan bedanken alsof ze me een compliment gaven, en dat hielp geen last meer gehad, laatst kwam ik voor iemand op, heb van plaatst geruilt en toen heeft de grootste treiterkop vriendelijk gedaan! en nu vind ie me zelfs aardig haha

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 21:14

Ik ben bijna 27 en heb nog af en toe van die momenten (soms kort, soms wat langer) dat ik erg onzeker ben over wat ik doe en wat ik kan. In de loop der jaren heb ik er beter mee om leren gaan, maar ik denk dat het toch iets is wat in m'n karakter zit en dus nooit helemaal weg zal gaan. Jammer maar helaas, het enige wat je kunt doen is ervoor zorgen dat je het in perspectief blijft zien, zodat het niet je leven gaat beheersen. Maar dat lukt mij aardig. Soms heb ik echt schijt aan alles en dan denk ik: 'zie je nou wel, ik kan het wel!'. Lekker gevoel is dat! Lachen

Laudine, zoals jij het zegt, had ik het niet beter kunnen zeggen! Ik wou dat ik dat op m'n 18e al zo had kunnen verwoorden... Inderdaad, JIJ bent de enige die 24 uur per dag met jezelf moet optrekken, dus kun je jezelf maar beter accepteren zoals je bent, met al je goede en minder goede kanten. En probeer ook je minder goede kanten geen 'minpunten' te noemen, maar 'verbeterpunten'. Dit heb ik ooit eens in een cursus geleerd en het helpt echt als je zo denkt! Lachen


BTW: over mijn uiterlijk maak ik me in ieder geval al helemaal geen zorgen meer. Volgens sommige mensen ben ik erg aantrekkelijk, en volgens anderen misschien wel niet (zoiets zeg je meestal niet recht in iemands gezicht, vandaar dat ik het niet weet). Smaken verschillen nou eenmaal, dus waarom zou ik me daar druk over maken? Als ik van mezelf maar weet dat ik er schooon en verzorgd uit zie (zelfs in m'n gore rijbroek Lachen ).

<FONT COLOR="DARKBLUE"> =* Niets is wat het lijkt - en zelfs dat niet. *= </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-05-11 22:20 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 21:17

*bloos* Zo denk ik al sinds mijn 14e... En ik hoor wel vaker dat ik dat zo goed weet te zeggen. Tja, op mijn 14e was ik niet tevreden met mezelf (en dat ging nogal ver), tot ik tegen mezelf zei: jij bent jij, en ik ben ik, dus gedraag je dan ook zo. En het heeft gewerkt, een tijd lang liep ik er vreselijk bij (zou het niet over willen doen), maar ik was gelukkig, tevreden en heel erg zeker van mezelf! Is wel ietsjes afgezwakt, maar ik kan nu ook genieten van hele kleine dingetjes, respect hebben voor iets heel kleins, en volgens mij ben je dan ook gelukkiger en dus zit je goed in je vel en ben je zekerder van jezelf!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-01 20:42

heel erg bedankt allemaal ... Ik moet bekennen dat ik periodes had dat ik echt serieus zelfmoord wou plegen Lips are sealed ( dat ik dit zo zeg, alleen mijn hartsvriendin weet ut ) Maar ik ben altijd zooo onhandig ! Dan voel ik me superdom en dan komt dat andere ook weer boven. Ik ben vaak uitgescholden voor lelijkerd door een groep jongens ( lang verhaal ) maar nooit egt gepest. Ik hoor een beetje bij iedereen op school ( zowel popu's als de 'butjes' die ik overigens veeeel meer mag en liever mee omga ) en heb eigenluk nooit echte problemen gehad. Ik kweetut niet, ik heb geen greintje respect voor mezelf en al helemaal geen zelfvertrouwen. Ik heb ook al jaren geen vriend gehad ( wel aanboden gekregen ) en heb ut gevoel dat alleen degene die ik totaal niet zie staan met me willen. Ik zou zooooooooooooow graag een vriend willen hebben * zucht * Maar goed, ik heb ut sinds die ruzie met die groep jongens gekregen en ik heb samen met mijn familie en vrienden veel nare dingen meegemaakt. ( we werden zowat uit ons dorp gepest, uitgescholden, bedreigd, er werd met ons gespot en niemand mocht ons. ) Ik hoop dat ik mezelf de volgende x in de hand heb, want de laatste x wou ik mezelf egt van kant maken en dat lukte bijna Huilen Afijn, super bedankt dat jullie zo reageren, niet veel mensen doen dat namelijk ...

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 13:30

hey, relaties zijn niet het belangrijkste in het leven hoor! Toen ik 16 was wilde ik ook dolgraag iemand om tegen aan te hangen, en nog steeds wel een beetje, maar ik heb mijn Joopseltje, en ik weet dat er een dag komt, ooit...
Ik heb ook dingen gedaan waar ik nu heel erg spijt van heb (dat ik er überhaupt over na dacht). Je moet leren genieten van de kleine dingetjes, en dan vergeet je heel ff wat er verder om je heen gebeurt.
En we zijn niet voor niets bokt hoor! Dat is al heel snel duidelijk geworden....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:21

Wat jij zegt over je hoofd laten hangen als er je tegen iemand praat, deed ik ook altijd. Tot ik een keer hoorde dat veel sterker overkomt als je met je neus in de wind loopt. Je komt dan veel zelfverzekerder over (al ben je dat misschien niet). Probeer het in ieder geval.

En dat je graag een vriend wil, begrijp ik ook. Ik heb me rot gezocht toen ik 16 was. Wat wou ik graag een vriend. Maar ik heb toen geleerd, hoe harder je op zoek gaat hoe meer afkeer jongens van je krijgen. Raar maar waar. Probeer het uit je hoofd te zetten. Ga niet "zoeken" maar wacht geduldig af. Hoe moeilijk het ook is onthou dat op elk potje een dekseltje past. Dus ook voor jouw loopt er ergens de ware rond.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 14:29

mmm, ik ben ook zo een beetje! Ik ben erg verlegen in grote groepen! Ik zou mee gaan met bokteling, ik kon ten eerste ook niet, maar ik had het denk ik ook veel te eng gevonden!

in het echt ben ik echt iemand die veel lol heeft, en met vrienden niet verlegen! pas als ik alleen ben, brrrrrr....

het is nou wel iets beter gewordne dan vroeger. want ik kon geen aansluiting vinden met andere mensen!

wat ik zal zeggen, gooi gewoon je neus in de lucht ennuuhhh suc6 ermee!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 16:07

De leraren van mijn vorige school zeiden ook altijd dat ik te weinig zelfvertrouwen had(voor degene die mij kennen is dat best lachwekkend)
Maar blijf gewoon positief over jezelf denken.Wat andere zeggen over jou is niet belangrijk. Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 16:54

het ligt idd aan je leeftijd. Heb ik zelf ook... Ik vind mezelf niet echt lelijk maar heb wel punten waar ik me zo aan erger... dan zie ik al die mooie meiden en word ik gewoon misselijk... Het ergste is dat ik het niet aanneem van mensen als ze zeggen dat ik een mooie meid ben. Ik zie toch steeds het slechte... Maar ja, kom je vanzelf overheen... Hoe ouder je word, hoe minder mensen je op je uiterlijk aankijken. Het gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant! Ik ben (GELUKKIG!) nooit gepest. Maar ik voel me niet thuis in een grote groep. Altijd ben ik met een paar vrienden en ik schaam me ook echt niet om te zeggen dat ik maar 5 goede vrienden heb, daar ben ik net trots op! aan die 5 mensen kan ik alles vertellen, en die weten echt alles van me! daar heb je VEEL en VEEL meer aan dan aan een grote 'vrienden'groep!!!

Succes ermee, en stop jezelf niet weg, iedereen is evenveel waard! Liefs, Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 12:43

Heej, nogmaals heel erg bedankt. Maar het probleem word eigenlijk door iets veroorzaakt wat heel erg diep ligt. Ik weet zeker dat iedereen mij uitlacht, dus vertel ik het niet. Het is makkelijk om te zeggen dat het aan mijn leeftijd ligt, maar dat is niet zo, jammergenoeg. Ik ben heel raar en zal ook altijd zo blijven omdat ik er een soord 'trauma' van over heb gehouden ( klinkt egt superdom Clown ) en daarom is het niet zomaar een minderwaardigheidscomplex

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:18

"Ik ben heel raar"

Sorry.. moet je teleurstellen, maar dat is echt niet zo. Je wil niet weten hoeveel mensen er (ook op bokt) vroeger allerlei rare, enge, erge, vervelende of verwarrende dingen hebben meegemaakt. Geloof er ook helemaal niets van dat iedereen je uit gaat lachen...

Tja, ik heb geen flauw idee wat er precies aan de hand is of waar je mee zit, is dus eenbeetje moeilijk je 'advies' te geven..

Voor een deel kan ik me trouwens wel vinden in die leeftijd theorie, hoe ouder je word hoe zekerder (als het goed is in iedergeval). Ik weet wel dat ik de laaste jaren (pff, 10 jaar ofzo Knipoog) behoorlijk wat ben veranderd op dat vlak. Ben nu echt een heel stuk zekerder van mezelf, dat scheelt sowieso, in alles.. Ook in het verwerken of omgaan met traumas..

Tja, belangrijkste dat ik je aan kan raden is er een keer met iemand over te praten. Kan echt heeeel veel helpen. Je loopt er dan niet meer alleen mee en het helpt je ook dingen voor jezelf op een rijtje te krijgen..

Succes in iedergeval! En onthoud dat je echt niet de enige bent..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:22

Hier bij Bokt zullen we je echt niet uitlachen hoor!!!! en degene die datw el wagen zullen vast gebanned worden door Bart en Heike. Dusseh, als je het wilt vertellen kan je dat gewoon doen. En iedereen denkt 10x zo erg over zichzelf als dat anderen dat doen (oh nee ik ben gigantisch lelijk bv, ik weet zeker dat mensen die je tegenkomt echt niet zo zullen denken hoor!)

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 13:25

ik heb een vriendin waar ik er mee over praat maar het helpt gewoon niet ! Het verlies van die pony viel me zo zwaar, het was net alsof er een deel van mij afstierf. Nu weet ik dat je me voor gek verklaart, maar zij is echt mijn maatje en steun en toeverlaat dat het een enorme klap was toen ik hoorde dat ze verkocht was !!!! Ik was zo blij met haar en ik was degene die ze toeliet, verder wou ze niemand bij haar hebben. Ze is vroeger mishandeld en daar kan ik niet over. Nu is mijn echte hartsvriendin weg, waar ik van hield als geen ander en die me altijd opvrolijkte. Als zij er nog was, was ik nog steeds de oude Jannie, het lieve vrolijke meisje die met iedereen wel goed kon opschieten.

Ik heb eigelijk al heel veel verteld, maar jullie snappen het hele verhaal anders niet meer. Ik wou nogmaal effe zeggen dat het niet aan de leeftijd ligt en dat ik er nooit meer overheen kom omdat ik haar nooit meer zal vergeten

O yeah ... If you don't like me, sue me ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Hawkeye, Manieki, Orchideee, Relserk, SemrushBot, SjakieXX, Sjokki, Spike2019, xPabloBokt en 47 bezoekers