Tonkie's neus verbrandt door de zon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-01 13:43

Pfoe, die zon is toch wel fel hoor. Laatst, toen het 2 dagen goed weer geweest was had Tonkie haar neus een beetje verbrand, tenminste, dat denk ik, het was vrij rood. Ze heeft een brede witte bles en boven de neusgaten is de huid dan heel gevoelig. Dus ik heb meteen maar factor 20 gehaald. Als het een zonnige dag wordt, ga ik voordat ik naar het werk ga even de neus insmeren.

[img]../upload/218/tonko.jpg[/img]

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 13:48

Au.. Nu maar hopen dat de paardjes het niet zo erg voelen als wij. Maar ik denk dat het bij hun hetzelfde gevoel is..
Smeren maar...
Wees blij dat je geen schimmel hebt met een dunne vacht Knipoog
Groetjes Petra

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 13:49

Weet je wat ook goed helpt voor na de tijd?
Er wat uierzalf op smeren daardoor neemt de pijn van het verbranden wat af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 13:54

Elke dag Zwitsal 30+ voor babies, is ook waterproof. Vooral als ze overdag buiten staan of in stal met hun snoet in de zon.

Als after sun gebruik ik No-Add aloe vera gel om de pijn wat te verzachten. Er zitten geen toevoegingen in en je kunt het krijgen bij de tuinen.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-01 13:58

Ik smeer er inderdaad 's avonds uierzalf op. De zonnebrand die ik gebruik is ook waterproof. Toch vraag ik me altijd af hoe lang dat blijft zitten, als ze met hun neus 's morgens vroeg tussen de vochtige grassprieten (dauw) zitten.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:46

je moet sunblock kopen. dat deed ik bij julius ook altijd erop.

helpt erg goed. en verder zorgen dat ie ook in de schaduw kan staan.

Goed behandelene hoor het kan erg pijnlijk zijn

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 14:50

Ik was hier deze week in een ruitersportzaak en daar verkochten ze van die zonnekleppen speciaal voor paarden Pling ...heel leuk, en mischien dat dat ook nog wel helpt, als je paard het op wil hebben hahahaha Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 17:53

Mijn stalhoudster heeft op de paarden-EHBO-cursus geleerd dat een paardenneus met zonnebrandolie is als een speklapje in de hete boter.
Wordt absoluut afgeraden!

Vraag me niet waarom, maar ik denk dat het te maken heeft met het verschil tussen een mensenhuid en een paardensnuit...

Sonja

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 18:01

gewoon sunblock gebruiken (creme) werkt ideaal. Sjakila d'r neusje was ook verbrandt, maar komt alweer helemaal bij. Als ze weer op stal komt behandel ik haar ook nog eens met na het zonnetje. Dat vind ze gewoonweg heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:30

Sonja, er is een verschil tussen zonnebrand olie en sunblock/zonnebrandcreme.
de olie is om de bruining te bevorderen (iets voor mij dus).
De block/creme is om te beschermen, afhankelijk van de factor (niks voor mij dus, ideaal voor Lab).

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 19:34

Is er niet iets speciaal voor paarden? Bij een kennis van mijn vader zag ikde paarden met een feloranje spulletje op de benen en snoet lopen. Zag er heel melig uit, maar dat was volgens mij zonnebescherming.
Maar goed, ik heb dus geen idee wat dat is.
Isolda heeft het gelukkig maar heel zelden en dan smeer ik er ook uiercreme/zalf op. Blijft ook alles lekker soepel en worden die korstjes niet zo stijf.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 20:56

weet je wat echt goed helpt?zinkzalf voor baby's.tink heeft altijd heel erg verbrande neus door de zon,ff wat zinkzalf erop en het verbrand niet meer EN de velletjes worden gelijk zacht en het neusje heelt weer.ik haal zinkzalf van de etos,en het werkt echt beter dan al dat andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:54

Citaat:
Op 2001-05-11 19:30, schreef Lovely:
Sonja, er is een verschil tussen zonnebrand olie en sunblock/zonnebrandcreme.
de olie is om de bruining te bevorderen (iets voor mij dus).
De block/creme is om te beschermen, afhankelijk van de factor (niks voor mij dus, ideaal voor Lab).


Nee, ze hadden het echt over dat spul met een bepaalde hoge beschermingsfactor. Dus creme dan, als dat spul zo heet!
Weet er verder ook niet het preciese van hoor, maar ze waarschuwde me vorig jaar, omdat ik Milena's neus dus ook met factor 30 insmeer.

Sonja

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 09:39

ik raad aan om uienzalf te gebruiken! Werkt perfect!

xxx soraya

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 09:05

Uierzalf is gerust goed om het soepel te houden als er korstjes op zitten, je moet haar alleen niet in de zon zetten met een neus vol uierzalf want dat houdt verder geen straling tegen.

Ik heb de beste ervaringen met een lapje aan de neusriem van het halster te doen, zodat de neus beschermd wordt tegen zonlicht. Nadeel is dat ze dan met halster de wei in moeten (is nooit zonder risico) en als ze gaan dollen zit dat doekje wel in de weg met ademen. (Snuiven het als het ware naar binnen). Misschien een steviger soort stof gebruiken?

Succes Mieke

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 18:15

Tonko staat altijd met halster in de wei hoor.