welk zadel op fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

welk zadel op fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 12:32

wat voor een (dressuur)zadel hebben jullie op je fries liggen?
ik heb er nu een veelzijdigheidszadel opliggen(Rocky Verward ), maar wil op den duur een nieuw dressuurzadel kopen.
ben dus alvast aan het kijken naar merken en kosten Haha!
ik heb er een Stuebben scandica dl opgepast maar die zijn veel te smal voor.
hij heeft nogal brede schouders Cool
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!



Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:52

Kieffer past vaak wel, al vind ik het niet zulke fijne zadels. Maar, zijn die Stubbens er niet met extra brede boom??? En ik raad je een KN aan, das pas echt zitten Kwijl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 13:57

Er bestaan ook speciale friezenzadels. Phryso ofzo iets, precies weten doe ik het niet, maar er is vast wel iemand die het wel weet. Ze adverteren dacht ik ook wel eens in bit.

Nulla tenaci invia est via

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 14:04

Die zadels zijn er inderdaad. Die kun je op maat laten maken, soort leer uitzoeken, kniewrongen en weet ik al niet meer. Ze zitten met hun winkel in Friesland, vlakbij Drachten, maar ik ben de naam van dat plaatsje kwijt. de eigenaren rijden allebei Friezen (dekhengsten) en hebben op die manier ervaring in de friezensport. Je kunt anders ook Honeybee een pb sturen, ik dnek dat zij wel weet waar het is. Ik wist het ook, ik ben er wel eens geweest, maar de naam is mij ontschoten Verward

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:05

Die winkel heet inderdaad Phryso en ik geloof ook dat ze in Drachten zitten. Flootje en Marijke hebben allebei zo'n zadel op hun Fries liggen.
Ikzelf heb een Wintec Pro, maar dit alleen omdat het zadel er eerder was dan het paard. Het zadel ligt perfect op Jaike en zit heerlijk, maar als ik ooit nog een zadel aanschaf dan wil ik er ook een van Phryso Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:32

Voor de "Phryso" zadels moet je naar het Tweespan gaan (http://www.tweespan.com)

Ikzelf heb een Kieffer voor mijn Fries. Vind het ook zalig zitten. maar het is een wat oudere Kieffer (zo'n 5 á 6 jaar) dus nog van het oudere model en die zitten gewoon heerlijk. de nieuwe kieffers vind ik een stuk minder. Als ik ooit een nieuw zadel zou kopen en ik rij dan nog op Friezen dan wil ik ook een Phryso aanschaffen. Of een Passier die zitten ook zalig. maar voorlopig zit mijn Kieffer super en past goed op alle 4 de friezen die we hebben staan.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 15:44

Een meisje bij mijn op stal heeft momenteel een equestor ( Verward ik wee niet of je dat zo schrijft hoor) tweede hands te koop. Uitermate geschikt voor een fries. Het is een zwart dressuurzadel van 1.5 jaar oud.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:10

Ik heb een 2de hands zadel gekocht, ook bij het tweespan. Je meoet vaak passen voor je iets vind dat past. Mijn fries is erg "rond-ribbig". Ik heb nu een Pagony Dressage. Het is natuurlijk niet zo'n duur zadel als een Kieffer of Phryso, het verschil is duidelijk, maar toch een goed zadel.
Rijd je vaak ? dan zou ik toch een duurder zadel nemen.
En waar je lekker in zit natuurlijk!!!
Bij het Tweespan kun je ook laten passen...........
Phryso-zadels worden op aat gemaakt, en er is dus een wachttijd....ze komen uit Duitsland (komt daar toch nog iets goeds vandaan Knipoog ).
Succes met passen en geduld.............

fryslân boppe

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 21:46

warren"]
Ik heb nu een Pagony Dressage.
[/quote]
Haha! Eeeeeh.. je hebt een Pagony Diamant *LOL*

[quote="warren schreef:
Phryso-zadels worden op aat gemaakt, en er is dus een wachttijd....ze komen uit Duitsland (komt daar toch nog iets goeds vandaan Knipoog ).


Fryso Zadels worden inderdaad op maat gemaakt. Dit gebeurd niet in Duitsland, maar in Engeland. Men komt langs om het zadel aan te meten. Voorheen was er eens toeval dat je een zadel meteen kon houden (Marijke was zo'n mazzelaar Knipoog ), maar tegenwoordig is dit niet meer het geval. De levertijd voor een Fryso zadel is momenteel twee maanden. De prijs is onlangs net verhoogd. Het Frysozadel kost tegenwoordig 1250 Euro. Overigens wordt het Fryso zadel tegenwoordig ook veel gebruikt voor de niet Friezen..

Mijn volgende zadel wordt zeer waarschijnlijk ook een Fryso. Heb al eens gebruik mogen maken van Marijke haar zadel en het zit heerlijk.



Wat info over het Frysozadel:

Party!! Speciaal gevormde wrongen geven steun en een rustige beenligging, om de beweging van het Friese paard goed op te vangen.
Party!! Diepe of semi-diepe zit.
Party!! De kussens zijn zo gevormd en geplaatst dat de ruggegraat van het paard vrij blijft van druk. Dit geeft een betere gewichtsverdeling.
Party!! 100% Wol gevulde kussens zorgen voor extra steun en een goede pasvorm.
Party!! Vorm en kamerwijdte zijn aangepast aan de anatomie van het Friese paard.
Party!! Leverbaar in verschillende kamerwijdtes
Party!! De beugelriemen kunnen zowel boven als onder het zweetblad gebruikt worden.


De meeste mogelijkheden:
Veelzijdig, veelzijdig accent dressuur, dressuur semi-diepe zit, dressuur diepe zit... glad leder, nubuck leder, geolied stroef leder... diverse kamerwijdtes, diverse kleuren, moeten we nog even doorgaan???

De beste prijs:
Kwaliteit heeft zijn prijs. Voor dit handgemaakte Frysozadel, welke zijn gelijke niet kent in Nederland, geldt dat ook. Maar omdat wij het belangrijk vinden dat dit topzadel voor iedereen bereikbaar moet zijn, doen wij u een wel heel aantrekkelijk aanbod: dit exclusieve Frysozadel (alleen bij Tweespan verkrijgbaar!) nu geheel compleet voor de prijs van 1250 Euro..

Tweespan Ruitersport
Easterbuorren 24
9212 PZ Boornbergum
Tel. 0512-382075
Fax. 0512-383546
www.tweespan.com


Verder moet ik zeggen dat Kieffer zadels ook vaak voldoen voor een Fries. Heb ik zelf ook veel mee gereden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, MarjanB en 140 bezoekers